Hmyz jménem Kněžice mramorovaná si v anglicky hovořících zemích vysloužil poměrně nelichotivé označení Stink bug, tedy zapáchající brouk. Větším rizikem než zápach, který vydává v případě ohrožení, je však jeho masivní a nekontrolovatelné šíření po celém světě, kde má jen minimum predátorů. V rámci boje proti jeho přemnožení tak některé státy vyhlásily tomuto druhu hmyzu otevřenou válku, na kterou však doplácí i někteří lidé a společnosti.
Před pár dny totiž CNN informovala, že úřady na Novém Zélandu odmítli vpustit do země tři lodě, které měly na palubě tisíce osobních automobilů a průmyslové vybavení. Důvodem k tomuto rozhodnutí měly být doslova hordy těchto "nenažraných brouků", kteří s loděmi přicestovali až z dalekého Japonska.
Úřady se tak snaží chránit křehký eko-systém, který by mohl být poměrně rychle a snadno narušen. Tito brouci se totiž množí extrémní rychlostí a bez přirozených nepřátel jsou schopni výrazným způsobem narušit zemědělskou produkci. Navíc jsou odolní proti pesticidům, což z nich činí těžkého nepřítele. Zemědělství tak nakonec dostalo přednost před automobilovým průmyslem.
Kromě 10 000 nových a zánovních automobilů již naložených na lodích totiž dalších 8 000 automobilů čekalo v Japonsku na další transport. David Vinsen, výkonný ředitel Novozélandské asociace importovaných motorových vozidel, v rozhovoru pro CNN uvedl, že za 15 let na své pozici a 30 let v tomto průmyslu nepamatuje podobnou situaci. Kvůli krizi byl dokonce donucen přerušit dovolenou a co nejrychleji se vrátit domů
Novozélandský ministr zemědělství uvedl, že zemi hrozilo nevídané zamoření těmito brouky. Dosud není jasné, jak mohlo k zamoření lodí dojít. Na jejich palubách totiž byly tisíce automobilů předních japonských automobilek, včetně Toyoty, Nissanu nebo Hondy.
Ekologickou pohromu se tedy odvrátit podařilo, ovšem nyní hrozí pohroma pro zaměstnance pracující v importu vozidel. Někteří z nich si budou muset udělat "neplánovanou dovolenou", zatím co jiní pak budou čelit seškrtání pracovních hodin. Lidé se navíc začínají bát o svá místa.
Aby Novozélandská vláda předešla podobným "krizím", bylo rozhodnuto o přijetí několika nových zákonů. Jedním z nich je povinnost kompletně vyčistit všechny automobily importované z Japonska a umožnit jejich inspekci v předem určených prostorech ještě před exportem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.