Automobilky během stavby nových modelů zohledňují i ten nejmenší detail, což by ve výsledku mělo vést vždy k naprosto unikátnímu designu. Kreativní kutil z Michiganu však chtěl propojit více "unikátních" automobilů do jednoho, což vedlo k vytvoření skutečného frankensteinova monstra mezi automobily.
Ačkoliv je tahle "Věc" registrována jako Chevrolet z roku 1939, ve skutečnosti se jedná o naprosto unikátní stroj, který vznikl kombinací dílů z celkem 28 automobilů. Těžko říct, na jakém šasi byl vůz postaven, ovšem pod kapotou se ukrývá motor "GMC 350" z pick-upu vyrobeného v roce 1985, což by mohl být 5.7 litrový osmiválec.
V seznamu dílů pak nalezneme dalších 27 rozličných položek, mezi kterými nejčastěji figurují automobilky Chevy, Buick a Cadillac. Zajímavé jsou také roky výroby, neboť některé součástky pochází dokonce z předválečných vozidel. Ostatně na seznam se můžete sami podívat:
– ’85 GMC 350 Truck Motor– Chevy Caprice Electric Windows– ’72 Pontiac Rear Axle– ’64 Thunderbird Slide Away Steering Wheel– ’72 Pinto Doors– ’39 Chevy Hood– ’39 Chevy Grill– ’39 Chevy Fenders– ’64 Thunderbird Interior– ’72 Pinto Fuel Tank– ’84 Firebird Seats– ’82 Chevy Transmission– ’82 Cadillac Front Brakes– ’82 Cadillac Suspension– ’61 Cadillac Rear Fins– ’85 Cadillac Seville Trunk Lid– ’73 Ford Sunroof– ’85 Olds 98 Electrical System– ’85 Olds Electric Dash– Ltd. Headlights– Ltd. Front Turn Signal– Ltd. Rear Brake Light on Roof– ’72 Javelin Tail Lights– ’58 Buick Front Bumper– ’58 Buick Rear Back Up Lights– ’32 Chevy Rear Bumper– ’92 Chevy Electric Cooling Fan– Keyless Entry between the seats
Prodejce k vozu uvádí, že se několikrát objevil na výstavách automobilů, kde sklidil značnou pozornost. Té se mu ostatně dostává téměř kdekoliv, kde se vůz objeví. A vlastně se ani nelze divit, protože něco podobného se jednoduše nedá přehlédnout (ačkoliv by nám to vlastně vůbec nevadilo).
Automobil stále posledních pár let v garáži a bezpochyby bude potřebovat menší údržbu. Nejpalčivějším problémem pak mají být tlumiče, které bude podle výrobce potřeba vyměnit. Jinak je ale automobil schválený pro provoz na pozemních komunikacích.
Prodávající pouze upozorňuje, že vůz bude potřeba pře-registrovat z Chevroletu vyrobeného v roce 1939 na "Vozidlo vlastní výroby / Upravené vozidlo". Ještě jedním nedostatkem na kráse pak bude otázka spolehlivosti, neboť majitel vozu s ním prý nikdy neujel více než 80 kilometrů. Přesně v takové vzdálenosti totiž bydlel od pravidelně pořádané výstavy automobilů, které se s oblibou zúčastňoval.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?