Zatím co automobilka Mercedes-Benz se před představením nového modelu G rozhodla zalít jeden z prvních kusů do pryskyřice, známý ruský úpravce všeho s motorem se rozhodl postavit si vlastní G-čko z něčeho, řeho je na Sibiři víc než dost: ledu.
Oním úpravcem je jistý Vladislac Barashenkov, který vytváří různá motorová monstra v rámci projektu "Garage 54". Možná jste o něm ještě neslyšeli, ovšem jeho YouTube kanál už má přes 1.1 milionu odběratelů a my se vůbec nedivíme. Rusky sice nerozumíme, nicméně to u jeho videí ani nebudete potřebovat. Stačí se jen dívat a žasnout.
Skvělým důkazem Barashenkových schopností může být i jeho poslední výtvor, kterým se stal Mercedes-Benz třídy G vyrobený z ledu. Nejedná se však o pouhou sochu, ale o plně funkční automobil, jehož tvary kopírují minulou generaci třídy G do nejmenšího detailu.
Základem pro stavbu ledového Gčka se stalo šasi původně vojenského sovětského teréňáku UAZ-469. Z vozu však byla sejmuta karoserie, šasi bylo důkladně očištěno a následně na něj byl navařen prostorový rám. Poté se do práce pustil sochař, který pomocí řetězové pily a dlát vyřezával jednotlivé bloky ledu, které následně na rám umisťoval a spojoval jako při stavbě iglú.
Aby vše drželo jak má, byla mezi jednotlivé segmenty vpravována injekční stříkačkou voda, která během chvilky zamrzala. V lednu, kdy stavba vozu probíhala, se totiž denní teploty na Sibiři pohybují od - 13.8 °C až po -20 °C.
Celková váha vozu by se měla pohybovat okolo 6 tun, což dává starému sovětskému motoru pořádně zabrat. Z několika záběrů je však dobře vidět, že vůz se dokáže vlastními silami rozpohybovat, což u přítomných lidí vzbuzuje patřičný údiv. Navíc byl vůz osazen i řadou LED světelných pásků, takže je skutečně nepřehlédnutelný.
Jednomu tak nakonec vlastně jen přijde líto, že s blížící se oblevou začne vůz nenávratně mizet.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!