Zatím co automobilka Mercedes-Benz se před představením nového modelu G rozhodla zalít jeden z prvních kusů do pryskyřice, známý ruský úpravce všeho s motorem se rozhodl postavit si vlastní G-čko z něčeho, řeho je na Sibiři víc než dost: ledu.
Oním úpravcem je jistý Vladislac Barashenkov, který vytváří různá motorová monstra v rámci projektu "Garage 54". Možná jste o něm ještě neslyšeli, ovšem jeho YouTube kanál už má přes 1.1 milionu odběratelů a my se vůbec nedivíme. Rusky sice nerozumíme, nicméně to u jeho videí ani nebudete potřebovat. Stačí se jen dívat a žasnout.
Skvělým důkazem Barashenkových schopností může být i jeho poslední výtvor, kterým se stal Mercedes-Benz třídy G vyrobený z ledu. Nejedná se však o pouhou sochu, ale o plně funkční automobil, jehož tvary kopírují minulou generaci třídy G do nejmenšího detailu.
Základem pro stavbu ledového Gčka se stalo šasi původně vojenského sovětského teréňáku UAZ-469. Z vozu však byla sejmuta karoserie, šasi bylo důkladně očištěno a následně na něj byl navařen prostorový rám. Poté se do práce pustil sochař, který pomocí řetězové pily a dlát vyřezával jednotlivé bloky ledu, které následně na rám umisťoval a spojoval jako při stavbě iglú.
Aby vše drželo jak má, byla mezi jednotlivé segmenty vpravována injekční stříkačkou voda, která během chvilky zamrzala. V lednu, kdy stavba vozu probíhala, se totiž denní teploty na Sibiři pohybují od - 13.8 °C až po -20 °C.
Celková váha vozu by se měla pohybovat okolo 6 tun, což dává starému sovětskému motoru pořádně zabrat. Z několika záběrů je však dobře vidět, že vůz se dokáže vlastními silami rozpohybovat, což u přítomných lidí vzbuzuje patřičný údiv. Navíc byl vůz osazen i řadou LED světelných pásků, takže je skutečně nepřehlédnutelný.
Jednomu tak nakonec vlastně jen přijde líto, že s blížící se oblevou začne vůz nenávratně mizet.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.