Zatím co automobilka Mercedes-Benz se před představením nového modelu G rozhodla zalít jeden z prvních kusů do pryskyřice, známý ruský úpravce všeho s motorem se rozhodl postavit si vlastní G-čko z něčeho, řeho je na Sibiři víc než dost: ledu.
Oním úpravcem je jistý Vladislac Barashenkov, který vytváří různá motorová monstra v rámci projektu "Garage 54". Možná jste o něm ještě neslyšeli, ovšem jeho YouTube kanál už má přes 1.1 milionu odběratelů a my se vůbec nedivíme. Rusky sice nerozumíme, nicméně to u jeho videí ani nebudete potřebovat. Stačí se jen dívat a žasnout.
Skvělým důkazem Barashenkových schopností může být i jeho poslední výtvor, kterým se stal Mercedes-Benz třídy G vyrobený z ledu. Nejedná se však o pouhou sochu, ale o plně funkční automobil, jehož tvary kopírují minulou generaci třídy G do nejmenšího detailu.
Základem pro stavbu ledového Gčka se stalo šasi původně vojenského sovětského teréňáku UAZ-469. Z vozu však byla sejmuta karoserie, šasi bylo důkladně očištěno a následně na něj byl navařen prostorový rám. Poté se do práce pustil sochař, který pomocí řetězové pily a dlát vyřezával jednotlivé bloky ledu, které následně na rám umisťoval a spojoval jako při stavbě iglú.
Aby vše drželo jak má, byla mezi jednotlivé segmenty vpravována injekční stříkačkou voda, která během chvilky zamrzala. V lednu, kdy stavba vozu probíhala, se totiž denní teploty na Sibiři pohybují od - 13.8 °C až po -20 °C.
Celková váha vozu by se měla pohybovat okolo 6 tun, což dává starému sovětskému motoru pořádně zabrat. Z několika záběrů je však dobře vidět, že vůz se dokáže vlastními silami rozpohybovat, což u přítomných lidí vzbuzuje patřičný údiv. Navíc byl vůz osazen i řadou LED světelných pásků, takže je skutečně nepřehlédnutelný.
Jednomu tak nakonec vlastně jen přijde líto, že s blížící se oblevou začne vůz nenávratně mizet.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.