Zatím co automobilka Mercedes-Benz se před představením nového modelu G rozhodla zalít jeden z prvních kusů do pryskyřice, známý ruský úpravce všeho s motorem se rozhodl postavit si vlastní G-čko z něčeho, řeho je na Sibiři víc než dost: ledu.
Oním úpravcem je jistý Vladislac Barashenkov, který vytváří různá motorová monstra v rámci projektu "Garage 54". Možná jste o něm ještě neslyšeli, ovšem jeho YouTube kanál už má přes 1.1 milionu odběratelů a my se vůbec nedivíme. Rusky sice nerozumíme, nicméně to u jeho videí ani nebudete potřebovat. Stačí se jen dívat a žasnout.
Skvělým důkazem Barashenkových schopností může být i jeho poslední výtvor, kterým se stal Mercedes-Benz třídy G vyrobený z ledu. Nejedná se však o pouhou sochu, ale o plně funkční automobil, jehož tvary kopírují minulou generaci třídy G do nejmenšího detailu.
Základem pro stavbu ledového Gčka se stalo šasi původně vojenského sovětského teréňáku UAZ-469. Z vozu však byla sejmuta karoserie, šasi bylo důkladně očištěno a následně na něj byl navařen prostorový rám. Poté se do práce pustil sochař, který pomocí řetězové pily a dlát vyřezával jednotlivé bloky ledu, které následně na rám umisťoval a spojoval jako při stavbě iglú.
Aby vše drželo jak má, byla mezi jednotlivé segmenty vpravována injekční stříkačkou voda, která během chvilky zamrzala. V lednu, kdy stavba vozu probíhala, se totiž denní teploty na Sibiři pohybují od - 13.8 °C až po -20 °C.
Celková váha vozu by se měla pohybovat okolo 6 tun, což dává starému sovětskému motoru pořádně zabrat. Z několika záběrů je však dobře vidět, že vůz se dokáže vlastními silami rozpohybovat, což u přítomných lidí vzbuzuje patřičný údiv. Navíc byl vůz osazen i řadou LED světelných pásků, takže je skutečně nepřehlédnutelný.
Jednomu tak nakonec vlastně jen přijde líto, že s blížící se oblevou začne vůz nenávratně mizet.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?