Většina z nás považuje traktory za čistě pracovní stroje, které mají trávit většinu času na polích. Jakmile se však traktor objeví na silnici, většinou se z něj stává otřesná brzda provozu, která se na mnoha okreskách vlastně ani nedá bezpečně předjet. To ale není případ traktoru Valtra T234, který drží rychlostní rekord mezi traktory.
Rychlostní rekordy většinou padají rychleji než vlády v Česku, nicméně občas se najde výjimka (v obou případech), jakou je například Valtra T234. Tenhle finský traktor totiž drží rychlostní rekord již do roku 2015 a zatím se nezdá,že by měl být v brzké době překonán. Zajímavostí přitom je, že tenhle rekord padl při skutečně extrémních podmínkách, jak už tak bývá ve Finsku zvykem.
Devatenáctého února to budou už tři roky, co Juha Kankkunen, čtyřnásobný vítěz závodů rally, usedl za volant tehdy zcela nového a sériového traktoru Valtra T234 a na nouzové přistávací dráze poblíž finského města Sodankylä zajel rychlostní rekord v hodnotě 130.165 km/h. Vše se přitom odehrávalo během tradiční finské zimy, takže všude byly závěje sněhu.
Právě tady se ale hodili zkušenosti, kterými disponuje snad každý finský rally závodník. Kankkunen navíc není jen tak obyčejným závodníkem, neboť během své kariéry vyhrál 23 závodů WRC a stal se čtyřnásobným celkovým vítězem. Kromě toho drží i několik jiných rychlostních rekordů na sněhu, ovšem těch pokaždé dosáhl v silničním automobilu.
Valtra T234 má však k běžnému automobilu skutečně hodně daleko. Výkon sice dosahuje slušných 250 koní a točivý moment až 1000 Nm, nicméně stále se jedná o hřmotný traktor o váze 7.7 tuny. Valtara má však se stavbou traktorů do extrémních podmínek 60 let zkušeností a tento konkrétní model si v roce 2015 dokonce odnesl cenu za stroj roku od Terre-net. Během pokusu o zlomení rekordu byl traktor v sériovém stavu, pouze technici přes počítač upravili výkonovou křivku.
Aby se však stroj na zasněženém povrchu udržel, bylo kromě řidičských schopností potřeba i kvalitní obutí. To v tomhle případě opět dodala zkušená finská společnost Nokian. Konkrétně se jednalo o první zimní pneumatiky pro traktory Nokian Hakkapeliitta TRI, které díky hlubokému vzorku a vysoké přilnavosti poskytovaly dostatečnou přilnavost i ovladatelnost.
Lámání rekordu samotné však ani po přípravách nebylo nijak snadné. Nejprve se vyskytla technická závada, kvůli které musel být traktor odvezen na dílnu, a následně se zjistilo, že pa připravené dráze není možné z traktoru dostat více než 109 km/h. Po odstraněné závad a rozšíření trati se však celý tým pustil do nového pokusu a výsledky byly o poznání lepší. Během nejrychlejšího pokusu pak Kankkunen dosáhl průměrné rychlosti 130.165 km/h a ke všem svým rekordům přidal ještě nejrychlejší jízdu s traktorem - a ještě k tomu na sněhu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!