O řízení pod vlivem alkoholu nebo drog už se toho napsalo hodně, nicméně řízení pod "vlivem únavy" je stále poměrně přehlížené, ačkoliv jeho riziko stále stoupá a poslední studie ukazují, že může stát až za každou desátou nehodou.
O tom, že byste neměli sedat za volant když jste unavení, už se mluví dlouho. Největší problémem je však skutečnost, že málokdo si chce nebo dokáže připustit, že vůbec unavený je. I proto se podle studií Americké Automobilové Asociace (AAA) odhaduje, že únava už stojí za každou desátou nehodou.
AAA navíc varuje, že ospalost či únava je jedním z nejpodceňovanějších aspektů, které lidi berou na vědomí když usedají za volant. Díky současnému životnímu stylu už si totiž lidé všeobecně zvykli podceňovat význam spánku a tak si zkrátka ani neuvědomují, že vůbec mohou být unaveni.
Poslední výzkum, jehož výsledky byly zveřejněny v polovině týdne, však pomocí kamer instalovaných na palubní desce analyzoval obličeje různých řidičů těsně před nehodou a poté pomocí analýz pohybu očí zjišťoval, jaký podíl na nehodách může únava mít.
Výsledných 10 % je přitom v markantním rozporu s údaji, které eviduje americká federální vláda, podle které stojí únava jen za cca 2% všech nehod. I to naznačuje, že únava je poměrně podceňovaným ale tichým zabijákem na silnicích.
Některé předešlé výzkumy, které se zabývaly vlivem únavy na řidiče, přitom mimo jiné zjistily, že řízení při nedostatku spánku může být ještě nebezpečnější, než pod vlivem alkoholu. Pokud tedy pociťujete za volantem únavu, zvažte, zda nebude bezpečnější na chvíli zastavit a odpočinout si.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?