O řízení pod vlivem alkoholu nebo drog už se toho napsalo hodně, nicméně řízení pod "vlivem únavy" je stále poměrně přehlížené, ačkoliv jeho riziko stále stoupá a poslední studie ukazují, že může stát až za každou desátou nehodou.
O tom, že byste neměli sedat za volant když jste unavení, už se mluví dlouho. Největší problémem je však skutečnost, že málokdo si chce nebo dokáže připustit, že vůbec unavený je. I proto se podle studií Americké Automobilové Asociace (AAA) odhaduje, že únava už stojí za každou desátou nehodou.
AAA navíc varuje, že ospalost či únava je jedním z nejpodceňovanějších aspektů, které lidi berou na vědomí když usedají za volant. Díky současnému životnímu stylu už si totiž lidé všeobecně zvykli podceňovat význam spánku a tak si zkrátka ani neuvědomují, že vůbec mohou být unaveni.
Poslední výzkum, jehož výsledky byly zveřejněny v polovině týdne, však pomocí kamer instalovaných na palubní desce analyzoval obličeje různých řidičů těsně před nehodou a poté pomocí analýz pohybu očí zjišťoval, jaký podíl na nehodách může únava mít.
Výsledných 10 % je přitom v markantním rozporu s údaji, které eviduje americká federální vláda, podle které stojí únava jen za cca 2% všech nehod. I to naznačuje, že únava je poměrně podceňovaným ale tichým zabijákem na silnicích.
Některé předešlé výzkumy, které se zabývaly vlivem únavy na řidiče, přitom mimo jiné zjistily, že řízení při nedostatku spánku může být ještě nebezpečnější, než pod vlivem alkoholu. Pokud tedy pociťujete za volantem únavu, zvažte, zda nebude bezpečnější na chvíli zastavit a odpočinout si.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.