Řeč není o ničem jiném, než o Lotusu Elise. Tenhle malý britský prcek s ohromným nadáním pro motorsport se totiž ukázal být geniální platformou pro projekty, které již zavedly lidi pod vodní hladinu i do vesmíru. Vždy to sice vyžadovalo patřičnou řadu úprav, ovšem pod nimi to byl vždycky Lotus Elise - takže hledání lepšího off-roadu je evidentně plýtváním času.
Možná se teď udiveně škrábete na hlavě a přemýšlíte, proč jste o těchto úspěších malého britského sportovního vozu nikdy neslyšeli. Důvod je přitom jednoduchý - Lotus Elise si ke svým přestavbám vypůjčila jak elektrická Tesla, tak všeobecně bláznivá společnost Rinspeed.
Zpátky ale k samotnému modelu Elise. Právě tenhle stroj se stal pro britskou automobilku zásadní, neboť jeho kvality opět vrátili Lotus na světlo britského automobilového průmyslu. Jeho nízká váha ho pak předurčila jako skvělý základ pro stavbu elektromobilu Tesla Roadster, neboť po přidání těžkých elektrických komponentů se Roadster vyhoupl do váhové kategorie stejně výkonné konkurence.
No a pokud jste posledních pár dnů nestrávili v bezvědomí, nebo na jiné planetě, pak vám rozhodně nemohlo uniknout, že Tesla Roadster se stal prvním osobním automobilem ve vesmíru. To jetedy jedna část velkého úspěchu Lotusu.
Naopak pod hladinu zavedla Lotus společnost RinSpeed, která model Elise kompletně přestavěla a stvořila z něj vozidlo nazvané sQuba - stroj schopný zajet pod vodu a bezproblému se zde pohybovat. Pro posádku to nejspíš příliš komfortní nebude, neboť kabina vodotěsná není, nicméně i tak se jedná o úspěch.
Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že sQuba není prvním Lotusem přetvořeným na ponorku. V roce 1977 se totiž na plátnech kin objevila Bondovka "Spy Who Loved Me", tedy "Špion který mě miloval". Ústřední roli si střihl Roger Moore a jeho vozem se stal právě Lotus Elise, který během jedné ze scén skočil z mola do moře, kde se z něj stala ponorka.
Krásnou ironií osudu je pak skutečnost, že jednu z ponorek postavených pro natáčení filmu na základě Lotusu Elise má ve své sbírce Elon Musk. Tahle replika jako ponorka nikdy nesloužila, nicméně Musk měl v plánu ji z ní skutečně vytvořit. Po čase však tento nápad opustil, neboť materiál, ze kterého byl vůz vyroben, není zrovna tím ideálním pro podmořské cestování.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?