Řeč není o ničem jiném, než o Lotusu Elise. Tenhle malý britský prcek s ohromným nadáním pro motorsport se totiž ukázal být geniální platformou pro projekty, které již zavedly lidi pod vodní hladinu i do vesmíru. Vždy to sice vyžadovalo patřičnou řadu úprav, ovšem pod nimi to byl vždycky Lotus Elise - takže hledání lepšího off-roadu je evidentně plýtváním času.
Možná se teď udiveně škrábete na hlavě a přemýšlíte, proč jste o těchto úspěších malého britského sportovního vozu nikdy neslyšeli. Důvod je přitom jednoduchý - Lotus Elise si ke svým přestavbám vypůjčila jak elektrická Tesla, tak všeobecně bláznivá společnost Rinspeed.
Zpátky ale k samotnému modelu Elise. Právě tenhle stroj se stal pro britskou automobilku zásadní, neboť jeho kvality opět vrátili Lotus na světlo britského automobilového průmyslu. Jeho nízká váha ho pak předurčila jako skvělý základ pro stavbu elektromobilu Tesla Roadster, neboť po přidání těžkých elektrických komponentů se Roadster vyhoupl do váhové kategorie stejně výkonné konkurence.
No a pokud jste posledních pár dnů nestrávili v bezvědomí, nebo na jiné planetě, pak vám rozhodně nemohlo uniknout, že Tesla Roadster se stal prvním osobním automobilem ve vesmíru. To jetedy jedna část velkého úspěchu Lotusu.
Naopak pod hladinu zavedla Lotus společnost RinSpeed, která model Elise kompletně přestavěla a stvořila z něj vozidlo nazvané sQuba - stroj schopný zajet pod vodu a bezproblému se zde pohybovat. Pro posádku to nejspíš příliš komfortní nebude, neboť kabina vodotěsná není, nicméně i tak se jedná o úspěch.
Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že sQuba není prvním Lotusem přetvořeným na ponorku. V roce 1977 se totiž na plátnech kin objevila Bondovka "Spy Who Loved Me", tedy "Špion který mě miloval". Ústřední roli si střihl Roger Moore a jeho vozem se stal právě Lotus Elise, který během jedné ze scén skočil z mola do moře, kde se z něj stala ponorka.
Krásnou ironií osudu je pak skutečnost, že jednu z ponorek postavených pro natáčení filmu na základě Lotusu Elise má ve své sbírce Elon Musk. Tahle replika jako ponorka nikdy nesloužila, nicméně Musk měl v plánu ji z ní skutečně vytvořit. Po čase však tento nápad opustil, neboť materiál, ze kterého byl vůz vyroben, není zrovna tím ideálním pro podmořské cestování.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?