Filipínské úřady si k výročí 116 let od založení celního úřadu přichystali poměrně netradiční podívanou. Před hlavou státu a dalšími vysoko postavenými úřadníky bylo totiž buldozerem zlikvidováno přes 30 více či méně luxusních vozidel, jejichž celková hodnota rozhodně nebyla zanedbatelná. Jejich majitelé se však neobtěžovali s placením a tak o auta přišli. A to doslova.
Filipínský prezident Rodrigo Duterte se proslavil zejména svým značně nevybíravým přístupem vůči drogovým dealerům i drogově závislým, se kterými vede skutečně krvavou válku. Kromě toho se však Duterte snaží zbavit zemi i dalšího zločinu, mezi který patří i korupce, pašování nebo neplacení daní.
A právě odstrašujícím případem pro pachatele posledních tří kriminálních činů měla být "veřejná likvidace" 30 policií zabavených vozidel, které byly do země přivezeny ilegálně a jejich majitelé z nich neodvedli státu daně nebo clo. Navíc řada z těchto automobilů patřila lidem, kteří měli na svědomí i další prohřešky, včetně prodeje drog.
Veřejná likvidace automobilů, mezi kterými nechybělo například BMW Z4, Audi S5, Nissan 350Z nebo Mazda Mx-5, se tak měla stát demonstrací síly a jasným vzkazem, že vláda nehodlá v zemi tolerovat žádný zločin. Nám jako milovníkům všeho na čtyřech kolech přijde tento postup poněkud svérázným, nicméně nejedná se o výjimku.
Například v USA, konkrétně v Los Angeles, je ničení zabavených automobilů poměrně běžnou praxí, která dost dlouho trápila milovníky japonských vozů, jejichž dovoz je dovolen až po 25 letech od jejich výroby. Pokud si ale do USA někdo přivezl vůz dřív, případně za něj nezaplatil daně a clo, úřady mu ho zabavily a zlikvidovaly bez ohledu na jeho vzácnost či cenu.
A zatím co v USA se tento přístup dá chápat, ve Filipínách je poněkud kontroverzní. Stát totiž neoplývá zrovna přetékající státní pokladnou, takže spíš než likvidace by nám přišel smysluplnější prodej zabavených aut. Jejich hodnota se totiž odhadovala na cca 2.9 milionu dolarů (cca 59.1 milionu Kč).
Taková částka by se pak poměrně rozumně dala využít jak na financování bezpečnostních složek, tak na léčbu drogově závislých.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.