Ze záběrů přírodopisných pořadů BBC, jako je Zázračná planeta, nám úžasem často padá brada k zemi. Kromě nádherných scenérií však také člověk občas žasne nad tím, jak se proboha filmařům podařilo natočit tak rychlá zvířata z bezprostřední blízkosti a naprosto stabilně. Odpověď přitom přinesla před pár dny sama BBC.
Odpověď na tuto otázku jsme nalezli v první epizodě první série dalšího přírodopisného pořadu z produkce BBC, tentokrát ale s názvem "Big Cats". Tvůrci pořadu se pochlubili úžasnou terénní bugginou, která byla na zakázku vytvořena pro speciální účely a svojí stavbou, technikou i schopnostmi se naprosto vymyká čemukoliv konvenčnímu.
K její stavbě si BBC najal hned dva odlišné experty: tím prvním byl kameraman specializující se na divokou přírodu Rob Drewett. Tím druhým pak specialista na stavbu a ovládání dálkově řízených speciálních vozidel Andy Nancollis. Jejich společným produktem se pak stala speciální buggina se stabilizovanou kamerou, která dokáže pořizovat naprosto neuvěřitelné záběry.
Název bugginy zní "Freestyle Mantis" a její maximální rychlost dosahuje 48.2 km/h. V přírodě se sice vyskytují i rychlejší zvířata, nicméně i tahle rychlost je poměrně extrémní, zvlášť přihlédneme li k tomu, co buggina nese za náklad. Jedná se totiž o speciální kameru Phantom Flex s rozlišením 4K, která dokáže produkovat famózní, ostré a zpomalené záběry.
Kamera je umístěna na zvláštním dálkově ovládaném a stabilizovaném rameni, které se stará o odfiltrování vibrací z jízdy po savanách a zároveň udržuje kameru ve ve vodorovné poloze. Buggina je navíc vybavena i speciálním odpružením a měkkými koly, které také přispívají vyšší stabilitě obrazu.
A jak vypadají záběry z používání této kamery? Na to se můžete podívat přímo ve videu, které uvolnila sama BBC. Kamera na něm dokáže bez problému udržovat tempo i s Gepardem, který se řadí k jedněm z nejrychlejších a nejlépe akcelerujících zvířat na světě. Překvapivé však je, že samotná přítomnost kamer zvířata prakticky nevyvádí z míry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.