Není to ani týden, co se na YouTube objevily záběry pestrobarevného Lamboirghini Aventador, které se spolu s dalšími luxusními vozy prohání zablácenou cestou. Mnoho z nás už tehdy nechápavě kroutilo hlavou, nicméně skutečné následky na voze se projevily až nyní.
Když mladý youtuber "Alex Choi" proháněl Lamborghini Aventador rozblácenou cestou, měl z toho evidentně radost a dobrý pocit. Obojí ho však poměrně rychle přešlo, neboť vůz začal mít problémy s přehříváním a to již krátce po nastartování. Původ tohoto problému se nabízel okamžitě: bláto ucpalo přívody vzduchu k chladičům.
Chladiče Lamborghini Aventador jsou totiž umístěny přímo před zadními koly, kde jim při normální jízdě po silnici nehrozí žádné nebezpečí. Během jízdy v terénu se však bláto dostalo i tam, kam nemělo a v míře, jež s sebou přinesla nepříjemnou zkušenost.
Řešení tohoto problému naštěstí není nijak komplikované či nákladné, ovšem rozhodně to není rychlá nebo snad čistá práce. Bylo zapotřebí sundat kola, rozebrat podběhy a chladiče vzít tlakovou myčkou. Některé kusy bláta navíc nechtěly povolit ani tlakem vody, takže přišlo na řadu jejich vyndavání ručně. Zkrátka práce k nezaplacení.
Již bez problémů s přehříváním ale stále s vozem od bláta se Choi rozhodl navštívit přehlídku sportovních automobilů, kde se jeho vůz rozhodně nedal přehlédnout. Sám by prý nechal "lambo" takhle špinavé co nejdéle, nicméně pochopil, že všudypřítomné bláto by začalo vůz ničit. Ještě po přehlídce tak následovalo ruční mytí karoserie.
Ani tím však ještě "uklízecí" maraton nekončí. Třetí den musel Choi znovu do servisu, kde se nakonec znovu čistil podvozek, ovšem tentokrát pořádně. Podběhy už sice byly vyčištěny, nicméně stále zde byly doslova desítky kilogramů bláta ukryté za různými krycími plechy atd. Je nám jasné, že peníze za mytí a servis zřejmě mladíka trápit nebudou, ovšem trávit tři dny za sebou odklízením následků pár minut jízdy v blátě, by se nám rozhodně nechtělo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.