Není to ani týden, co se na YouTube objevily záběry pestrobarevného Lamboirghini Aventador, které se spolu s dalšími luxusními vozy prohání zablácenou cestou. Mnoho z nás už tehdy nechápavě kroutilo hlavou, nicméně skutečné následky na voze se projevily až nyní.
Když mladý youtuber "Alex Choi" proháněl Lamborghini Aventador rozblácenou cestou, měl z toho evidentně radost a dobrý pocit. Obojí ho však poměrně rychle přešlo, neboť vůz začal mít problémy s přehříváním a to již krátce po nastartování. Původ tohoto problému se nabízel okamžitě: bláto ucpalo přívody vzduchu k chladičům.
Chladiče Lamborghini Aventador jsou totiž umístěny přímo před zadními koly, kde jim při normální jízdě po silnici nehrozí žádné nebezpečí. Během jízdy v terénu se však bláto dostalo i tam, kam nemělo a v míře, jež s sebou přinesla nepříjemnou zkušenost.
Řešení tohoto problému naštěstí není nijak komplikované či nákladné, ovšem rozhodně to není rychlá nebo snad čistá práce. Bylo zapotřebí sundat kola, rozebrat podběhy a chladiče vzít tlakovou myčkou. Některé kusy bláta navíc nechtěly povolit ani tlakem vody, takže přišlo na řadu jejich vyndavání ručně. Zkrátka práce k nezaplacení.
Již bez problémů s přehříváním ale stále s vozem od bláta se Choi rozhodl navštívit přehlídku sportovních automobilů, kde se jeho vůz rozhodně nedal přehlédnout. Sám by prý nechal "lambo" takhle špinavé co nejdéle, nicméně pochopil, že všudypřítomné bláto by začalo vůz ničit. Ještě po přehlídce tak následovalo ruční mytí karoserie.
Ani tím však ještě "uklízecí" maraton nekončí. Třetí den musel Choi znovu do servisu, kde se nakonec znovu čistil podvozek, ovšem tentokrát pořádně. Podběhy už sice byly vyčištěny, nicméně stále zde byly doslova desítky kilogramů bláta ukryté za různými krycími plechy atd. Je nám jasné, že peníze za mytí a servis zřejmě mladíka trápit nebudou, ovšem trávit tři dny za sebou odklízením následků pár minut jízdy v blátě, by se nám rozhodně nechtělo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.