Není to ani týden, co se na YouTube objevily záběry pestrobarevného Lamboirghini Aventador, které se spolu s dalšími luxusními vozy prohání zablácenou cestou. Mnoho z nás už tehdy nechápavě kroutilo hlavou, nicméně skutečné následky na voze se projevily až nyní.
Když mladý youtuber "Alex Choi" proháněl Lamborghini Aventador rozblácenou cestou, měl z toho evidentně radost a dobrý pocit. Obojí ho však poměrně rychle přešlo, neboť vůz začal mít problémy s přehříváním a to již krátce po nastartování. Původ tohoto problému se nabízel okamžitě: bláto ucpalo přívody vzduchu k chladičům.
Chladiče Lamborghini Aventador jsou totiž umístěny přímo před zadními koly, kde jim při normální jízdě po silnici nehrozí žádné nebezpečí. Během jízdy v terénu se však bláto dostalo i tam, kam nemělo a v míře, jež s sebou přinesla nepříjemnou zkušenost.
Řešení tohoto problému naštěstí není nijak komplikované či nákladné, ovšem rozhodně to není rychlá nebo snad čistá práce. Bylo zapotřebí sundat kola, rozebrat podběhy a chladiče vzít tlakovou myčkou. Některé kusy bláta navíc nechtěly povolit ani tlakem vody, takže přišlo na řadu jejich vyndavání ručně. Zkrátka práce k nezaplacení.
Již bez problémů s přehříváním ale stále s vozem od bláta se Choi rozhodl navštívit přehlídku sportovních automobilů, kde se jeho vůz rozhodně nedal přehlédnout. Sám by prý nechal "lambo" takhle špinavé co nejdéle, nicméně pochopil, že všudypřítomné bláto by začalo vůz ničit. Ještě po přehlídce tak následovalo ruční mytí karoserie.
Ani tím však ještě "uklízecí" maraton nekončí. Třetí den musel Choi znovu do servisu, kde se nakonec znovu čistil podvozek, ovšem tentokrát pořádně. Podběhy už sice byly vyčištěny, nicméně stále zde byly doslova desítky kilogramů bláta ukryté za různými krycími plechy atd. Je nám jasné, že peníze za mytí a servis zřejmě mladíka trápit nebudou, ovšem trávit tři dny za sebou odklízením následků pár minut jízdy v blátě, by se nám rozhodně nechtělo.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.