Výkonná SUV byla dlouhou dobu doménou především evropských automobilek, nicméně Jeep Grand Cherokee Trackhawk nastolil zcela nová pravidla. S výkonem 707 koní tak není divu, že se jeho řidiči nebojí závodů ani s takovými vozy, jako je například britský čistokrevný sporťák McLaren 570S.
Srovnání těchto dvou vozů může někomu přijít úplně nesmyslné, ovšem papírově to zas taková pošetilost není. Jeep Grand Cherokee Trackhawk je totiž poháněn motorem z vozů Hellcat, což znamená, že na všechny čtyři kola proudí výkon ohromujících 707 koní a v kategorii SUV najdete jen málo podobných "sportovců".
Britský zástupce McLaren 570S zůstává ve výkonu vcelku pozadu, navíc jeho 560 koní proudí pouze na zadní nápravu, takže poněkud ztrácí i v trakci. Na druhou stranu se však může pochlubit téměř muší váhou, neboť Jeep je téměř dvakrát těžší.
Když se pak podíváme na technické údaje, Jeep slibuje díky ohromnému výkonu a pohonu všech kol akceleraci z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy, což je na tuhle horu železa skvělý údaj. McLarenu však pomáhá hlavně jeho nízká váha, díky čemuž by měl sprintovat na stejnou rychlost o 4 desetiny sekundy rychleji.
Jak ale dopadl závod v praxi? Zejména začátek byl naprosto neuvěřitelný. Když totiž McLaren odstartoval bez použití Launch Control, Jeep ho nechal daleko za sebou a řidič britského sporťáku měl co dělat, aby nadupané SUV dotáhl.
Během druhé jízdy pak řidič McLarenu Launch Control použil a jeho efektivita se projevila téměř okamžitě. Jeep sice i tak odstartoval nepatrně rychleji, nicméně McLaren se během chvíle dotáhl a pak už nechával Jeep daleko za sebou.
Svým způsobem se tak dá říci, že vítězem je každý. Majitelé sportovních McLarenů sice budou i nadále rychlejší než majitelé nadupaných SUV, ovšem ti budou těžit z ohromné praktičnosti, každodenní využitelnosti a hlavně schopnosti "vypráskat" většinu sportovních aut alespoň na prvních pár desítkách metrů za semaforem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?