Výkonná SUV byla dlouhou dobu doménou především evropských automobilek, nicméně Jeep Grand Cherokee Trackhawk nastolil zcela nová pravidla. S výkonem 707 koní tak není divu, že se jeho řidiči nebojí závodů ani s takovými vozy, jako je například britský čistokrevný sporťák McLaren 570S.
Srovnání těchto dvou vozů může někomu přijít úplně nesmyslné, ovšem papírově to zas taková pošetilost není. Jeep Grand Cherokee Trackhawk je totiž poháněn motorem z vozů Hellcat, což znamená, že na všechny čtyři kola proudí výkon ohromujících 707 koní a v kategorii SUV najdete jen málo podobných "sportovců".
Britský zástupce McLaren 570S zůstává ve výkonu vcelku pozadu, navíc jeho 560 koní proudí pouze na zadní nápravu, takže poněkud ztrácí i v trakci. Na druhou stranu se však může pochlubit téměř muší váhou, neboť Jeep je téměř dvakrát těžší.
Když se pak podíváme na technické údaje, Jeep slibuje díky ohromnému výkonu a pohonu všech kol akceleraci z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy, což je na tuhle horu železa skvělý údaj. McLarenu však pomáhá hlavně jeho nízká váha, díky čemuž by měl sprintovat na stejnou rychlost o 4 desetiny sekundy rychleji.
Jak ale dopadl závod v praxi? Zejména začátek byl naprosto neuvěřitelný. Když totiž McLaren odstartoval bez použití Launch Control, Jeep ho nechal daleko za sebou a řidič britského sporťáku měl co dělat, aby nadupané SUV dotáhl.
Během druhé jízdy pak řidič McLarenu Launch Control použil a jeho efektivita se projevila téměř okamžitě. Jeep sice i tak odstartoval nepatrně rychleji, nicméně McLaren se během chvíle dotáhl a pak už nechával Jeep daleko za sebou.
Svým způsobem se tak dá říci, že vítězem je každý. Majitelé sportovních McLarenů sice budou i nadále rychlejší než majitelé nadupaných SUV, ovšem ti budou těžit z ohromné praktičnosti, každodenní využitelnosti a hlavně schopnosti "vypráskat" většinu sportovních aut alespoň na prvních pár desítkách metrů za semaforem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.