Jak vypadají nejdelší dálnice světa? Mnohem lépe, než "krátká" česká D1

-mao / AutoRoad.cz, 22. ledna 2018, 12:48 Google+

Dálnice jsou důležitými spojnicemi mezi městy i státy, díky kterým se přeprava lidí, zboží i materiálu zkrátila a zrychlila. V Česku je největší dálnicí D1, která však neustále sklízí ze všech stran posměšky na svou kvalitu i neprůjezdnost. Její délka je přitom ve srovnání s nejdelšími dálnicemi světa vskutku úsměvná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Dálnice D1 je nejstarší a zároveň nejdelší dálnicí v naší republice. Začíná v Praze a končí v obci Dolní Lutyně, kde na ni navazuje polská dálnice A1. Celková délka dálnice D1 je 376 kilometrů, přičemž v provozu je 352 kilometrů. Z toho je značná část buď ve špatném stavu, nebo rozkopaná.

Pro velkou část řidičů jsou některé úseky dálnice D1 spíše trestem než zkrácením cesty, nicméně po srovnání s nejdelšími dálnicemi světa nám nakonec trable s naší D1 přijdou ještě tragičtější.

Pojďme se podívat do světa na pět nejdelších:

5. Golden Quadrilateral, 5 846 kilometrů (15,5 x delší než D1)

img-responsive

Část dálnice "Golden Quadrilateral" (foto: Pratapkagitha) | foto: wikimedia.org

Indická dálniční síť "Golden Quadrilateral", jejíž stavba byla zahájena až v roce 1999, si svůj název vysloužila díky propojení čtyř nejvýznamnějších měst v zemi: Čennaí, Dillí, Kalkata a Bombaj. Její vybudování trvalo celkem 11 let, tvoří pouze 2 % z celkové indické silniční infrastruktury ale bývá spojována se 40 % celkového provozu v zemi.

4. Trans-Canada Highway, 7 821 kilometrů (20,8 x delší než D1)

img-responsive

Část "Trans-Kanadské" dálnice (autor: Qyd) | foto: wikimedia.org

Kanada možná nepatří k nejlidnatějším zemím světa, nicméně její území se řadí k těm nejrozsáhlejším. Dálnice spojující východ se západem se začala budovat již v roce 1962 a její výstavba vyšla na více než miliardu dolarů. Jejím specifikem jsou nabíjecí stanice pro elektromobily každých 100 až 200 kilometrů, díky čemuž se jedná o "nejekologičtější" dálnici světa.

3. Trans-Siberian Highway, 11 000 kilometrů  (29,3 x delší než D1)

img-responsive

Část "Trans-Sibiřské" dálnice (autor: Kastey) | foto: wikimedia.org

Tzv. "Transsibiřská dálnice", jejíž stavba byla zahájena v roce 1949, je neoficiální název pro několik dálnic, které propojují území napříč celým Ruskem. Od Baltského moře, kde leží město Petrohrad, až po Japonské moře, kde leží přístavní město Vladivostok. Temnou stránkou této dálnice je však skutečnost, že většinu z její rozlohy postavili vězni z gulagů. 

2. Highway 1, 14 500 kilometrů (38,6 x delší než D1)

img-responsive

Australská dálnice "Highway 1" (autor: Evad37) | foto: wikimedia.org

Podobně jako Kanada, i Austrálie se rozkládá na obrovském území s nízkou hustotou zalidnění. V roce 1955 tak byl zahájen projekt "Dálnice 1", která vede podél pobřeží a spojuje 8 největších měst. Každý den tuto dálniční síť využije zhruba milion lidí.

1. Pan American Highway, 48 000 kilometrů (127,7 x delší než D1)

img-responsive

Část dálnice "Panamericana" vedoucí přes poušť Atacama v Peru (foto: Angelica Jacobi) | foto: wikimedia.org

Nejdelší dálnice světa je ve skutečnosti delší, než čtyři předešlé dohromady. tzv. Panamerická dálnice, jejíž stavba byla zahájena v roce 1937, spojuje severní, střední i jižní část Amerického kontinentu, od Aljašky až po Argentinu. Mezi Panamou a Kolumbií je však dálnice narušena cca 100 mílemi bažin a pralesa. Ostatně celá dálnice je tak dlouhá, že prochází několika podnebními pásy a člověk na ni potká hory, džungle i pouště.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak vypadají nejdelší dálnice světa? Mnohem lépe, než "krátká" česká D1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Takhle si majitelé dieselů ničí motory. Neděláte stejné chyby?

Ilustrační foto

Nevolnost v autě? Rychlé tipy, jak s ní bojovat

Alkett VsKfz 617 Minenräumer v ruském tankovém muzeu v Kubince (Zdroj:Wikimedia/ Alf van Beem)

Alkett Minenräumer: Nacistické monstrum navržené k dupání po minách

NIO EP9

Čínští zabijáci Tesly? Investoři prozradili, jaké šance vlastně mají

Blesková povodeň během chvíle smetla i několik nových vozů

Neuvěřitelná síla přírody? Blesková povodeň změnila dealerství ve vrakoviště

Volkswagen Grand California - kempinkový automobil postavený na základě modelu Crafter

Revoluce mezi kempinkovými automobily? Grand California nabídne ohromný prostor i koupelnu

V nemovitosti určené k demolici a na přilehlých pozemcích se podařilo najít několik historických skvostů

Měl za úkol zdemolovat starý dům, v jeho garáži však našel kus historie

Lamborghini Huracán Performante se postavilo proti sovětské stíhačce Mig-29K

Sovětský Mig vs. nadupané Lambo: Indická armáda uspořádala hodně netradiční závod

Tesla Model 3 ztrácí v dešti nárazník (Twitter/rithesh)

Auto jako z cukru? Podívejte se, co s Teslou Model 3 udělal průjezd prudkým deštěm

Vzácné Lamborghini Countach stojí přes 20 let ukryto v garáži spolu s dalšími skvosty

Poklady z tajemné garáže? 20 let ukrývané Lamborghini odhalilo svou cenu

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)

Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kalašnikov na dvou kolech? Nové děsivé motorky pro Putinovu kolonu

  2. Automatická převodovka: Jaké chyby s ní nejčastěji děláme?

  3. TEST: Škoda Superb 1.8T Laurin & Klement: luxusní cestování bez klapotu dieselu stále dává smysl

  4. Legendární dodávka kapely Aerosmith? Takhle po desetiletích pátrání dopadla

  5. Extrémní Tatra Tigon? Hasičský speciál, který se dostane kamkoliv

  6. Škoda jako kabriolet? Češi legendární 440 milovali, i když nikdy nevznikla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud