V dnešní době už je nabídka obytných vozidel poměrně pestrá a na své si přijde téměř každý. Stále mezi námi však existují tací, kterým žádný prefabrikát nevyhovuje a tak se pouští do výroby něčeho, co bude přesně odpovídat jejich představám. A přesně takový je i příběh tohohle nákladního vozu International Cabover z roku 1991
Obytný automobil se v současnosti nachází v inzerci na webu cariglist, nicméně ještě před pár lety křižoval Spojené státy americké a vyhrával jednu cenu za druhou. Jeho majitel, který bohužel nedávno zemřel, totiž věnoval stroji neskutečnou péči a jeho úpravy dotáhl k dokonalosti. Stroj si totiž stavěl na důchod celých 7 let.
Při pohledu do interiéru je jasné, že tvůrce bral v potaz skutečně vše. Hned za vstupem se nachází poměrně prostorný "obývák s gaučem, klimatizací, elektrickými kamínky, okny, závěsy, dřevěnou komodou a LCD televizí. Nad obývákem se nachází patro s královsky velkou postelí.
Za obývákem se po třech schůdcích vyjde do kuchyně, která je vybavená snad vším, co byste očekávali v klasickém bytě. Nechybí tak lednice, dřez, mikrovlnka, trouba ani plynový sporák. Na druhé straně kuchyňské linky se nachází velká vestavná skříň z dubového dřeva a vedle ní je schodiště k prostoru na spaní.
Za kuchyní se nachází oddělená koupelna vybavená umyvadlem, sprchou a toaletou. Na palubě je k dispozici kontejner s objemem 946 litrů pitné vody, 151 litrový kontejner na užitkovou vodu a 227 litrový septik. Problém tak není ani s dálkovými cestami.
Zvenku je navíc náklaďák vybaven paravanem, na střeše se nachází solární panely a v zadní části je něco na způsob "komody" Ta ukrývá rezervu, baterie, elektrické rozvody, jednotku klimatizace, štafle, nářadí a nechybí zde ani plynový gril, který je možná jednoduše upevnit na tažené zařízení.
Jinak je na něm ale upevněn vlek Kris z roku 1196, ve kterém dřívější majitel vozil golfový vozík a dunovou bugginu. To vše by mělo být ve vleku i nadále naloženo a k prodeji spolu s náklaďákem. Do bugginy stačí dolít palivo a golfový vozík nabít.
Prodejce navíc upozorňuje, že náklaďák je certifikovaný jako obytný dům, takže zájemci si nemusí dělat řidičský průkaz na těžké náklaďáky. Navíc měl být stroj po celou dobu zaparkován na krytém parkovišti, takže se nelze divit, že ani po letech užívání vypadá stále perfektně.
Je nám jasné že někdo z nás se asi nesebere a nepojede do Vermontu tenhle stroj koupit, nicméně kdybyste nevěděli co s penězi a chtěli procestovat Ameriku, na pořízení tohohle stroje vám bude stačit 60 000 dolarů, tedy cca 1 254 000 Kč. Na dokonalý byt na kolech to podle nás není vůbec špatné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.