V dnešní době už je nabídka obytných vozidel poměrně pestrá a na své si přijde téměř každý. Stále mezi námi však existují tací, kterým žádný prefabrikát nevyhovuje a tak se pouští do výroby něčeho, co bude přesně odpovídat jejich představám. A přesně takový je i příběh tohohle nákladního vozu International Cabover z roku 1991
Obytný automobil se v současnosti nachází v inzerci na webu cariglist, nicméně ještě před pár lety křižoval Spojené státy americké a vyhrával jednu cenu za druhou. Jeho majitel, který bohužel nedávno zemřel, totiž věnoval stroji neskutečnou péči a jeho úpravy dotáhl k dokonalosti. Stroj si totiž stavěl na důchod celých 7 let.
Při pohledu do interiéru je jasné, že tvůrce bral v potaz skutečně vše. Hned za vstupem se nachází poměrně prostorný "obývák s gaučem, klimatizací, elektrickými kamínky, okny, závěsy, dřevěnou komodou a LCD televizí. Nad obývákem se nachází patro s královsky velkou postelí.
Za obývákem se po třech schůdcích vyjde do kuchyně, která je vybavená snad vším, co byste očekávali v klasickém bytě. Nechybí tak lednice, dřez, mikrovlnka, trouba ani plynový sporák. Na druhé straně kuchyňské linky se nachází velká vestavná skříň z dubového dřeva a vedle ní je schodiště k prostoru na spaní.
Za kuchyní se nachází oddělená koupelna vybavená umyvadlem, sprchou a toaletou. Na palubě je k dispozici kontejner s objemem 946 litrů pitné vody, 151 litrový kontejner na užitkovou vodu a 227 litrový septik. Problém tak není ani s dálkovými cestami.
Zvenku je navíc náklaďák vybaven paravanem, na střeše se nachází solární panely a v zadní části je něco na způsob "komody" Ta ukrývá rezervu, baterie, elektrické rozvody, jednotku klimatizace, štafle, nářadí a nechybí zde ani plynový gril, který je možná jednoduše upevnit na tažené zařízení.
Jinak je na něm ale upevněn vlek Kris z roku 1196, ve kterém dřívější majitel vozil golfový vozík a dunovou bugginu. To vše by mělo být ve vleku i nadále naloženo a k prodeji spolu s náklaďákem. Do bugginy stačí dolít palivo a golfový vozík nabít.
Prodejce navíc upozorňuje, že náklaďák je certifikovaný jako obytný dům, takže zájemci si nemusí dělat řidičský průkaz na těžké náklaďáky. Navíc měl být stroj po celou dobu zaparkován na krytém parkovišti, takže se nelze divit, že ani po letech užívání vypadá stále perfektně.
Je nám jasné že někdo z nás se asi nesebere a nepojede do Vermontu tenhle stroj koupit, nicméně kdybyste nevěděli co s penězi a chtěli procestovat Ameriku, na pořízení tohohle stroje vám bude stačit 60 000 dolarů, tedy cca 1 254 000 Kč. Na dokonalý byt na kolech to podle nás není vůbec špatné.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?