V dnešní době už je nabídka obytných vozidel poměrně pestrá a na své si přijde téměř každý. Stále mezi námi však existují tací, kterým žádný prefabrikát nevyhovuje a tak se pouští do výroby něčeho, co bude přesně odpovídat jejich představám. A přesně takový je i příběh tohohle nákladního vozu International Cabover z roku 1991
Obytný automobil se v současnosti nachází v inzerci na webu cariglist, nicméně ještě před pár lety křižoval Spojené státy americké a vyhrával jednu cenu za druhou. Jeho majitel, který bohužel nedávno zemřel, totiž věnoval stroji neskutečnou péči a jeho úpravy dotáhl k dokonalosti. Stroj si totiž stavěl na důchod celých 7 let.
Při pohledu do interiéru je jasné, že tvůrce bral v potaz skutečně vše. Hned za vstupem se nachází poměrně prostorný "obývák s gaučem, klimatizací, elektrickými kamínky, okny, závěsy, dřevěnou komodou a LCD televizí. Nad obývákem se nachází patro s královsky velkou postelí.
Za obývákem se po třech schůdcích vyjde do kuchyně, která je vybavená snad vším, co byste očekávali v klasickém bytě. Nechybí tak lednice, dřez, mikrovlnka, trouba ani plynový sporák. Na druhé straně kuchyňské linky se nachází velká vestavná skříň z dubového dřeva a vedle ní je schodiště k prostoru na spaní.
Za kuchyní se nachází oddělená koupelna vybavená umyvadlem, sprchou a toaletou. Na palubě je k dispozici kontejner s objemem 946 litrů pitné vody, 151 litrový kontejner na užitkovou vodu a 227 litrový septik. Problém tak není ani s dálkovými cestami.
Zvenku je navíc náklaďák vybaven paravanem, na střeše se nachází solární panely a v zadní části je něco na způsob "komody" Ta ukrývá rezervu, baterie, elektrické rozvody, jednotku klimatizace, štafle, nářadí a nechybí zde ani plynový gril, který je možná jednoduše upevnit na tažené zařízení.
Jinak je na něm ale upevněn vlek Kris z roku 1196, ve kterém dřívější majitel vozil golfový vozík a dunovou bugginu. To vše by mělo být ve vleku i nadále naloženo a k prodeji spolu s náklaďákem. Do bugginy stačí dolít palivo a golfový vozík nabít.
Prodejce navíc upozorňuje, že náklaďák je certifikovaný jako obytný dům, takže zájemci si nemusí dělat řidičský průkaz na těžké náklaďáky. Navíc měl být stroj po celou dobu zaparkován na krytém parkovišti, takže se nelze divit, že ani po letech užívání vypadá stále perfektně.
Je nám jasné že někdo z nás se asi nesebere a nepojede do Vermontu tenhle stroj koupit, nicméně kdybyste nevěděli co s penězi a chtěli procestovat Ameriku, na pořízení tohohle stroje vám bude stačit 60 000 dolarů, tedy cca 1 254 000 Kč. Na dokonalý byt na kolech to podle nás není vůbec špatné.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?