V dnešní době už je nabídka obytných vozidel poměrně pestrá a na své si přijde téměř každý. Stále mezi námi však existují tací, kterým žádný prefabrikát nevyhovuje a tak se pouští do výroby něčeho, co bude přesně odpovídat jejich představám. A přesně takový je i příběh tohohle nákladního vozu International Cabover z roku 1991
Obytný automobil se v současnosti nachází v inzerci na webu cariglist, nicméně ještě před pár lety křižoval Spojené státy americké a vyhrával jednu cenu za druhou. Jeho majitel, který bohužel nedávno zemřel, totiž věnoval stroji neskutečnou péči a jeho úpravy dotáhl k dokonalosti. Stroj si totiž stavěl na důchod celých 7 let.
Při pohledu do interiéru je jasné, že tvůrce bral v potaz skutečně vše. Hned za vstupem se nachází poměrně prostorný "obývák s gaučem, klimatizací, elektrickými kamínky, okny, závěsy, dřevěnou komodou a LCD televizí. Nad obývákem se nachází patro s královsky velkou postelí.
Za obývákem se po třech schůdcích vyjde do kuchyně, která je vybavená snad vším, co byste očekávali v klasickém bytě. Nechybí tak lednice, dřez, mikrovlnka, trouba ani plynový sporák. Na druhé straně kuchyňské linky se nachází velká vestavná skříň z dubového dřeva a vedle ní je schodiště k prostoru na spaní.
Za kuchyní se nachází oddělená koupelna vybavená umyvadlem, sprchou a toaletou. Na palubě je k dispozici kontejner s objemem 946 litrů pitné vody, 151 litrový kontejner na užitkovou vodu a 227 litrový septik. Problém tak není ani s dálkovými cestami.
Zvenku je navíc náklaďák vybaven paravanem, na střeše se nachází solární panely a v zadní části je něco na způsob "komody" Ta ukrývá rezervu, baterie, elektrické rozvody, jednotku klimatizace, štafle, nářadí a nechybí zde ani plynový gril, který je možná jednoduše upevnit na tažené zařízení.
Jinak je na něm ale upevněn vlek Kris z roku 1196, ve kterém dřívější majitel vozil golfový vozík a dunovou bugginu. To vše by mělo být ve vleku i nadále naloženo a k prodeji spolu s náklaďákem. Do bugginy stačí dolít palivo a golfový vozík nabít.
Prodejce navíc upozorňuje, že náklaďák je certifikovaný jako obytný dům, takže zájemci si nemusí dělat řidičský průkaz na těžké náklaďáky. Navíc měl být stroj po celou dobu zaparkován na krytém parkovišti, takže se nelze divit, že ani po letech užívání vypadá stále perfektně.
Je nám jasné že někdo z nás se asi nesebere a nepojede do Vermontu tenhle stroj koupit, nicméně kdybyste nevěděli co s penězi a chtěli procestovat Ameriku, na pořízení tohohle stroje vám bude stačit 60 000 dolarů, tedy cca 1 254 000 Kč. Na dokonalý byt na kolech to podle nás není vůbec špatné.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?