Již podruhé během pár dnů se vracíme k Turkmenistánu, který se zřejmě rozhodl světu dokázat, že absurdnost (nejen) na silnicích nemá hranic. Po zcela nepochopitelném zapovězení černých aut v centru hlavního města se totiž objevilo další nesmyslné nařízení, kvůli kterému jsou ženám odebírány řidičské průkazy a zabavovány automobily.
Je to jen pár dnů, co jsme vás upozornili na absurdní zákaz černých automobilů v ulicích Ašchabadu, hlavního města Turkmenistánu. Skutečný důvod tohoto nařízení je neznámý, nicméně podle mnoha světových médií se nabízí jediná odpověď: prezidentovi se jednoduše nelíbila.
Gurbanguli Berdymuhamedov, prezident Turkmenistánu, je totiž poměrně dobře známý svým lehce autoritativním přístupem k vládě, budováním kultu osobnosti a oblibou v bílé barvě. Díky této kombinaci se tak Turkmenistán poměrně často dostává do hledáčku světových médií v nepříliš lichotivém světle.
A přesně to se děje i nyní, kdy z Turkmenistánu přicházejí zprávy, podle kterých byl již koncem minulého roku nařízen zákaz řízení automobilů pro ženy. Od ledna tak prý policisté zastavují ženy za volantem, odebírají jim řidičské průkazy a jejich automobily nechávají odtáhnout.
Podle webu Qazaqtimes.com se místní úřady snaží celou situaci vysvětlit tím, že ženy řidičky stojí za většinou dopravních nehod v zemi, případně se na nich podílejí. Prezident Berdymuhamedov tak měl pověřit ministra vnitra, Isgendera Mulikova, aby v situaci sjednal nápravu.
Nové nařízení je o to kontroverznější, že řízení už bylo ženám povoleno i v Saúdské Arábii, kde bylo dlouho zapovězeno. Saúdský král vydal v září prohlášení, podle kterého budou moci ženy oficiálně usednout za volant nejpozději od června 2018. Právě Saúdská Arábie přitom patřila k zemím, kde měly ženy řízení dlouho a přísně zapovězeno.
Turkmenistán se tak zřejmě obrací proti proudu času a my si jen těžko dokážeme představit, čeho všeho se z této země ještě dočkáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.