Již podruhé během pár dnů se vracíme k Turkmenistánu, který se zřejmě rozhodl světu dokázat, že absurdnost (nejen) na silnicích nemá hranic. Po zcela nepochopitelném zapovězení černých aut v centru hlavního města se totiž objevilo další nesmyslné nařízení, kvůli kterému jsou ženám odebírány řidičské průkazy a zabavovány automobily.
Je to jen pár dnů, co jsme vás upozornili na absurdní zákaz černých automobilů v ulicích Ašchabadu, hlavního města Turkmenistánu. Skutečný důvod tohoto nařízení je neznámý, nicméně podle mnoha světových médií se nabízí jediná odpověď: prezidentovi se jednoduše nelíbila.
Gurbanguli Berdymuhamedov, prezident Turkmenistánu, je totiž poměrně dobře známý svým lehce autoritativním přístupem k vládě, budováním kultu osobnosti a oblibou v bílé barvě. Díky této kombinaci se tak Turkmenistán poměrně často dostává do hledáčku světových médií v nepříliš lichotivém světle.
A přesně to se děje i nyní, kdy z Turkmenistánu přicházejí zprávy, podle kterých byl již koncem minulého roku nařízen zákaz řízení automobilů pro ženy. Od ledna tak prý policisté zastavují ženy za volantem, odebírají jim řidičské průkazy a jejich automobily nechávají odtáhnout.
Podle webu Qazaqtimes.com se místní úřady snaží celou situaci vysvětlit tím, že ženy řidičky stojí za většinou dopravních nehod v zemi, případně se na nich podílejí. Prezident Berdymuhamedov tak měl pověřit ministra vnitra, Isgendera Mulikova, aby v situaci sjednal nápravu.
Nové nařízení je o to kontroverznější, že řízení už bylo ženám povoleno i v Saúdské Arábii, kde bylo dlouho zapovězeno. Saúdský král vydal v září prohlášení, podle kterého budou moci ženy oficiálně usednout za volant nejpozději od června 2018. Právě Saúdská Arábie přitom patřila k zemím, kde měly ženy řízení dlouho a přísně zapovězeno.
Turkmenistán se tak zřejmě obrací proti proudu času a my si jen těžko dokážeme představit, čeho všeho se z této země ještě dočkáme.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.