Policisté se snaží vyzrát na řidiče i drobné kriminálníky v ulicích mnoha způsoby, přičemž tím nejznámějším jsou služební vozy maskované za civilní. Dřív nebo později se však stejně rozkřikne, jak si na podobné vozy dávat pozor a jejich účinnost tak klesá. V USA však přišli s nápadem, který je prostý ale geniální.
Poznat neoznačené policejní auto v provozu není nijak snadné, přesto si pozorní lidé většinou všimnou kamery a majáků za čelním sklem, podezřele zatmavených oken či množství antén na střeše či kufru. V USA však přišli s nápadem, který je geniálně jednoduchý.
Policisté v New Yorku totiž využili skutečnosti, že jedním z nejčastějších aut na tamních silnicích jsou žluté taxíky Ford Crown Victoria, tedy prakticky ty samé vozy, jaké využívají policejní sbory takřka na celém území Spojených států.
Konverze běžného taxíku na policejní vůz tak vlastně není nijak složitá. Prakticky všechno potřebné vybavení, včetně světlometů se stroboskopy, sirén, vysílaček, nahrávacích zařízení, počítače, atd. stačí pouze přemístit ze starších služebních vozidel do žlutých taxíků a může se do ulic.
Policejní taxíky se od těch běžných na první pohled prakticky neliší. Na rozdíl od neoznačených policejních Crown Viců dokonce postrádají i pátrací světlomety, přední rám nebo světla v masce. Jediným poznávacím znamením tak může být pouze pár antén navíc na kufru a uniformovaný policista za volantem.
Nabízí se tak otázka, za jak dlouho se podobný trend dostane i do Evropy. V našich podmínkách je však téměř jisté, že by se tohle maskování okamžitě provalilo. Proč? Hned ze dvou prostých důvodů. Tím prvním je vozový park českých taxislužeb, které využívají vozidla různých značek, modelů i barev. Tím druhým pak skutečnost, že policejní taxíky by byly jedny z mála, které by jezdily podle předpisů.
Neopomenutelnou skutečností je ale také fakt, že by se dříve či později našli chytráci, kteří by si své taxíky upravovali po vzoru těch policejních. S rozsvícenými majáky a puštěnou sirénou by pak zneužívali práv vozidel s předností v jízdě a na silnicích by zavládl zmatek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.