Policisté se snaží vyzrát na řidiče i drobné kriminálníky v ulicích mnoha způsoby, přičemž tím nejznámějším jsou služební vozy maskované za civilní. Dřív nebo později se však stejně rozkřikne, jak si na podobné vozy dávat pozor a jejich účinnost tak klesá. V USA však přišli s nápadem, který je prostý ale geniální.
Poznat neoznačené policejní auto v provozu není nijak snadné, přesto si pozorní lidé většinou všimnou kamery a majáků za čelním sklem, podezřele zatmavených oken či množství antén na střeše či kufru. V USA však přišli s nápadem, který je geniálně jednoduchý.
Policisté v New Yorku totiž využili skutečnosti, že jedním z nejčastějších aut na tamních silnicích jsou žluté taxíky Ford Crown Victoria, tedy prakticky ty samé vozy, jaké využívají policejní sbory takřka na celém území Spojených států.
Konverze běžného taxíku na policejní vůz tak vlastně není nijak složitá. Prakticky všechno potřebné vybavení, včetně světlometů se stroboskopy, sirén, vysílaček, nahrávacích zařízení, počítače, atd. stačí pouze přemístit ze starších služebních vozidel do žlutých taxíků a může se do ulic.
Policejní taxíky se od těch běžných na první pohled prakticky neliší. Na rozdíl od neoznačených policejních Crown Viců dokonce postrádají i pátrací světlomety, přední rám nebo světla v masce. Jediným poznávacím znamením tak může být pouze pár antén navíc na kufru a uniformovaný policista za volantem.
Nabízí se tak otázka, za jak dlouho se podobný trend dostane i do Evropy. V našich podmínkách je však téměř jisté, že by se tohle maskování okamžitě provalilo. Proč? Hned ze dvou prostých důvodů. Tím prvním je vozový park českých taxislužeb, které využívají vozidla různých značek, modelů i barev. Tím druhým pak skutečnost, že policejní taxíky by byly jedny z mála, které by jezdily podle předpisů.
Neopomenutelnou skutečností je ale také fakt, že by se dříve či později našli chytráci, kteří by si své taxíky upravovali po vzoru těch policejních. S rozsvícenými majáky a puštěnou sirénou by pak zneužívali práv vozidel s předností v jízdě a na silnicích by zavládl zmatek.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.