Policisté se snaží vyzrát na řidiče i drobné kriminálníky v ulicích mnoha způsoby, přičemž tím nejznámějším jsou služební vozy maskované za civilní. Dřív nebo později se však stejně rozkřikne, jak si na podobné vozy dávat pozor a jejich účinnost tak klesá. V USA však přišli s nápadem, který je prostý ale geniální.
Poznat neoznačené policejní auto v provozu není nijak snadné, přesto si pozorní lidé většinou všimnou kamery a majáků za čelním sklem, podezřele zatmavených oken či množství antén na střeše či kufru. V USA však přišli s nápadem, který je geniálně jednoduchý.
Policisté v New Yorku totiž využili skutečnosti, že jedním z nejčastějších aut na tamních silnicích jsou žluté taxíky Ford Crown Victoria, tedy prakticky ty samé vozy, jaké využívají policejní sbory takřka na celém území Spojených států.
Konverze běžného taxíku na policejní vůz tak vlastně není nijak složitá. Prakticky všechno potřebné vybavení, včetně světlometů se stroboskopy, sirén, vysílaček, nahrávacích zařízení, počítače, atd. stačí pouze přemístit ze starších služebních vozidel do žlutých taxíků a může se do ulic.
Policejní taxíky se od těch běžných na první pohled prakticky neliší. Na rozdíl od neoznačených policejních Crown Viců dokonce postrádají i pátrací světlomety, přední rám nebo světla v masce. Jediným poznávacím znamením tak může být pouze pár antén navíc na kufru a uniformovaný policista za volantem.
Nabízí se tak otázka, za jak dlouho se podobný trend dostane i do Evropy. V našich podmínkách je však téměř jisté, že by se tohle maskování okamžitě provalilo. Proč? Hned ze dvou prostých důvodů. Tím prvním je vozový park českých taxislužeb, které využívají vozidla různých značek, modelů i barev. Tím druhým pak skutečnost, že policejní taxíky by byly jedny z mála, které by jezdily podle předpisů.
Neopomenutelnou skutečností je ale také fakt, že by se dříve či později našli chytráci, kteří by si své taxíky upravovali po vzoru těch policejních. S rozsvícenými majáky a puštěnou sirénou by pak zneužívali práv vozidel s předností v jízdě a na silnicích by zavládl zmatek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.