Carroll Shelby si mohl brát auta přímo z továrny, přesto koupil tuhle ojetinu. Co za tím stálo?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. ledna 2018, 16:45 Google+

Carroll Shelby se podepsal na podobě amerického automobilového průmyslu, zvláště pak co se výkonných vozů týče, absolutně nesmazatelným písmem. Není tedy divu, že kdykoliv se na trhu objeví postarší kousek s jeho jménem na kapotě, strhne se o něj neuvěřitelný zájem. Tenhle konkrétní Shelby GT305H však není jen jedním z dalších stovek vozů, za jejichž vznikem Carroll Slehby stál. V tomhle totiž přímo jezdil a dokonce si ho i sám koupil z druhé ruky, ačkoliv mohl mít nový

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Shelby GT350H, který patřil do vlastnictví Carrolla Shelbyho

Shelby GT350H, který patřil do vlastnictví Carrolla Shelbyho | foto: Bonhams

Sdílejte článek

Shelby GT350H, na který se právě díváte, začal svůj život v roce 1966 jako klasický Ford Mustang fastback. Poté ovšem dostal řadu úprav právě v továrně Shelby, kde ho upravili pro společnost Hertz sídlící v San Diegu. Už za dva roky byl však vůz prodán soukromému majiteli.

V jeho rukou však Shelby GT350H dlouho nevydržel a během relativně krátké chvíle putoval ke svému již třetímu majiteli. Ten byl z vozu pravděpodobně nadšený, neboť se pustil do několika drobných úprav. Mezi ty patřila například výměna budíků za novější (včetně ukazatele tlaku oleje), poté vyměnil chladič, kryty ventilů, stabilizátor, zadní spoiler, zástěrky a kola.

Až v ten moment se na scéně objevuje Carroll Shelby, který sice může jít a vzít si jakýkoliv nový vůz z výrobní linky, ovšem Shelby je zaujat drobnými úpravami třetího majitele a tak se rozhodně vůz od něj odkoupit a sám používat.

Údajně to nebyl jediný vůz, ke kterému Shelby přišel tímto netradičním způsobem, nicméně právě tenhle vůz nakonec skončil od roku 2008 vystaven v továrně automobilky v Las Vegas. Během prezentace byl však vrácen do původního stavu, pouze s výjimkou disků kol.

Nyní však Shelbyho GT350H míří do aukce pořádané Bonhams v Scottsdale a bude hledat nového vlastníka. Ten si podle prvních odhadů bude muset připravit cca 150 až 200 000 dolarů, tedy cca 3,1 až 4,1 milionu korun. Za vůz samotného Carrolla Shelbyho to však jistě není špatné.

Vytisknout

Diskuze: Carroll Shelby si mohl brát auta přímo z továrny, přesto koupil tuhle ojetinu. Co za tím stálo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Závodní speciál Lexus LC

Lexus jak ho neznáme? Luxusní kupé se postaví na start nejdrsnějšího…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud