Carroll Shelby se podepsal na podobě amerického automobilového průmyslu, zvláště pak co se výkonných vozů týče, absolutně nesmazatelným písmem. Není tedy divu, že kdykoliv se na trhu objeví postarší kousek s jeho jménem na kapotě, strhne se o něj neuvěřitelný zájem. Tenhle konkrétní Shelby GT305H však není jen jedním z dalších stovek vozů, za jejichž vznikem Carroll Slehby stál. V tomhle totiž přímo jezdil a dokonce si ho i sám koupil z druhé ruky, ačkoliv mohl mít nový
Shelby GT350H, na který se právě díváte, začal svůj život v roce 1966 jako klasický Ford Mustang fastback. Poté ovšem dostal řadu úprav právě v továrně Shelby, kde ho upravili pro společnost Hertz sídlící v San Diegu. Už za dva roky byl však vůz prodán soukromému majiteli.
V jeho rukou však Shelby GT350H dlouho nevydržel a během relativně krátké chvíle putoval ke svému již třetímu majiteli. Ten byl z vozu pravděpodobně nadšený, neboť se pustil do několika drobných úprav. Mezi ty patřila například výměna budíků za novější (včetně ukazatele tlaku oleje), poté vyměnil chladič, kryty ventilů, stabilizátor, zadní spoiler, zástěrky a kola.
Až v ten moment se na scéně objevuje Carroll Shelby, který sice může jít a vzít si jakýkoliv nový vůz z výrobní linky, ovšem Shelby je zaujat drobnými úpravami třetího majitele a tak se rozhodně vůz od něj odkoupit a sám používat.
Údajně to nebyl jediný vůz, ke kterému Shelby přišel tímto netradičním způsobem, nicméně právě tenhle vůz nakonec skončil od roku 2008 vystaven v továrně automobilky v Las Vegas. Během prezentace byl však vrácen do původního stavu, pouze s výjimkou disků kol.
Nyní však Shelbyho GT350H míří do aukce pořádané Bonhams v Scottsdale a bude hledat nového vlastníka. Ten si podle prvních odhadů bude muset připravit cca 150 až 200 000 dolarů, tedy cca 3,1 až 4,1 milionu korun. Za vůz samotného Carrolla Shelbyho to však jistě není špatné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?