Carroll Shelby si mohl brát auta přímo z továrny, přesto koupil tuhle ojetinu. Co za tím stálo?

Shelby GT350H, který patřil do vlastnictví Carrolla Shelbyho
Shelby GT350H, který patřil do vlastnictví Carrolla Shelbyho, foto: Bonhams
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. ledna 2018 16:45
Sdílej:

Carroll Shelby se podepsal na podobě amerického automobilového průmyslu, zvláště pak co se výkonných vozů týče, absolutně nesmazatelným písmem. Není tedy divu, že kdykoliv se na trhu objeví postarší kousek s jeho jménem na kapotě, strhne se o něj neuvěřitelný zájem. Tenhle konkrétní Shelby GT305H však není jen jedním z dalších stovek vozů, za jejichž vznikem Carroll Slehby stál. V tomhle totiž přímo jezdil a dokonce si ho i sám koupil z druhé ruky, ačkoliv mohl mít nový

Shelby GT350H, na který se právě díváte, začal svůj život v roce 1966 jako klasický Ford Mustang fastback. Poté ovšem dostal řadu úprav právě v továrně Shelby, kde ho upravili pro společnost Hertz sídlící v San Diegu. Už za dva roky byl však vůz prodán soukromému majiteli.

V jeho rukou však Shelby GT350H dlouho nevydržel a během relativně krátké chvíle putoval ke svému již třetímu majiteli. Ten byl z vozu pravděpodobně nadšený, neboť se pustil do několika drobných úprav. Mezi ty patřila například výměna budíků za novější (včetně ukazatele tlaku oleje), poté vyměnil chladič, kryty ventilů, stabilizátor, zadní spoiler, zástěrky a kola.

Až v ten moment se na scéně objevuje Carroll Shelby, který sice může jít a vzít si jakýkoliv nový vůz z výrobní linky, ovšem Shelby je zaujat drobnými úpravami třetího majitele a tak se rozhodně vůz od něj odkoupit a sám používat.

Údajně to nebyl jediný vůz, ke kterému Shelby přišel tímto netradičním způsobem, nicméně právě tenhle vůz nakonec skončil od roku 2008 vystaven v továrně automobilky v Las Vegas. Během prezentace byl však vrácen do původního stavu, pouze s výjimkou disků kol.

Nyní však Shelbyho GT350H míří do aukce pořádané Bonhams v Scottsdale a bude hledat nového vlastníka. Ten si podle prvních odhadů bude muset připravit cca 150 až 200 000 dolarů, tedy cca 3,1 až 4,1 milionu korun. Za vůz samotného Carrolla Shelbyho to však jistě není špatné.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.