Carroll Shelby se podepsal na podobě amerického automobilového průmyslu, zvláště pak co se výkonných vozů týče, absolutně nesmazatelným písmem. Není tedy divu, že kdykoliv se na trhu objeví postarší kousek s jeho jménem na kapotě, strhne se o něj neuvěřitelný zájem. Tenhle konkrétní Shelby GT305H však není jen jedním z dalších stovek vozů, za jejichž vznikem Carroll Slehby stál. V tomhle totiž přímo jezdil a dokonce si ho i sám koupil z druhé ruky, ačkoliv mohl mít nový
Shelby GT350H, na který se právě díváte, začal svůj život v roce 1966 jako klasický Ford Mustang fastback. Poté ovšem dostal řadu úprav právě v továrně Shelby, kde ho upravili pro společnost Hertz sídlící v San Diegu. Už za dva roky byl však vůz prodán soukromému majiteli.
V jeho rukou však Shelby GT350H dlouho nevydržel a během relativně krátké chvíle putoval ke svému již třetímu majiteli. Ten byl z vozu pravděpodobně nadšený, neboť se pustil do několika drobných úprav. Mezi ty patřila například výměna budíků za novější (včetně ukazatele tlaku oleje), poté vyměnil chladič, kryty ventilů, stabilizátor, zadní spoiler, zástěrky a kola.
Až v ten moment se na scéně objevuje Carroll Shelby, který sice může jít a vzít si jakýkoliv nový vůz z výrobní linky, ovšem Shelby je zaujat drobnými úpravami třetího majitele a tak se rozhodně vůz od něj odkoupit a sám používat.
Údajně to nebyl jediný vůz, ke kterému Shelby přišel tímto netradičním způsobem, nicméně právě tenhle vůz nakonec skončil od roku 2008 vystaven v továrně automobilky v Las Vegas. Během prezentace byl však vrácen do původního stavu, pouze s výjimkou disků kol.
Nyní však Shelbyho GT350H míří do aukce pořádané Bonhams v Scottsdale a bude hledat nového vlastníka. Ten si podle prvních odhadů bude muset připravit cca 150 až 200 000 dolarů, tedy cca 3,1 až 4,1 milionu korun. Za vůz samotného Carrolla Shelbyho to však jistě není špatné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.