Carroll Shelby se podepsal na podobě amerického automobilového průmyslu, zvláště pak co se výkonných vozů týče, absolutně nesmazatelným písmem. Není tedy divu, že kdykoliv se na trhu objeví postarší kousek s jeho jménem na kapotě, strhne se o něj neuvěřitelný zájem. Tenhle konkrétní Shelby GT305H však není jen jedním z dalších stovek vozů, za jejichž vznikem Carroll Slehby stál. V tomhle totiž přímo jezdil a dokonce si ho i sám koupil z druhé ruky, ačkoliv mohl mít nový
Shelby GT350H, na který se právě díváte, začal svůj život v roce 1966 jako klasický Ford Mustang fastback. Poté ovšem dostal řadu úprav právě v továrně Shelby, kde ho upravili pro společnost Hertz sídlící v San Diegu. Už za dva roky byl však vůz prodán soukromému majiteli.
V jeho rukou však Shelby GT350H dlouho nevydržel a během relativně krátké chvíle putoval ke svému již třetímu majiteli. Ten byl z vozu pravděpodobně nadšený, neboť se pustil do několika drobných úprav. Mezi ty patřila například výměna budíků za novější (včetně ukazatele tlaku oleje), poté vyměnil chladič, kryty ventilů, stabilizátor, zadní spoiler, zástěrky a kola.
Až v ten moment se na scéně objevuje Carroll Shelby, který sice může jít a vzít si jakýkoliv nový vůz z výrobní linky, ovšem Shelby je zaujat drobnými úpravami třetího majitele a tak se rozhodně vůz od něj odkoupit a sám používat.
Údajně to nebyl jediný vůz, ke kterému Shelby přišel tímto netradičním způsobem, nicméně právě tenhle vůz nakonec skončil od roku 2008 vystaven v továrně automobilky v Las Vegas. Během prezentace byl však vrácen do původního stavu, pouze s výjimkou disků kol.
Nyní však Shelbyho GT350H míří do aukce pořádané Bonhams v Scottsdale a bude hledat nového vlastníka. Ten si podle prvních odhadů bude muset připravit cca 150 až 200 000 dolarů, tedy cca 3,1 až 4,1 milionu korun. Za vůz samotného Carrolla Shelbyho to však jistě není špatné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.