Snad každý řidič dobře ví, že kombinovat alkohol s řízením je nesmysl, který může mít tragické následky. Samotná výroba alkoholu se však s motorismem prolíná poměrně dlouho a často, ať už se bavíme o prémiové whisky se součástkami z motorek Harley Davidson, nebo o nejdražší lahvi vodky na světě, která by bez úspěchů v motorismu nikdy nevznikla.
Zprávy o odcizení a opětovném nalezení nejdražší lahve vodky na světě obletěly během minulého týdne snad všechna média. Lahev v hodnotě 1.3 milionu dolarů byla odcizena z baru Cafe. 33, kam byla dočasně zapůjčena a vystavena. Během pár dnů se samotná lahev sice našla, ovšem prázdná a s malým poškozením.
Zajímalo vás ale, proč vůbec něco podobně drahého, vzácného a na první pohled zcela zbytečného vzniklo? Na původ lahve se zaměřil americký web Jalopnik, který zabrousil do více než stoleté historie, aby přinesl příběh, který vám většina médií nejspíše neřekla.
Vše začalo již v roce 1912, kdy se na slavnou Rally Monte Carlo vypravili závodníci Andrey Nagel a Vadim Mikhailoff ve svém voze značky Russo-Balt C 24–55. Jejich automobil sice nevyhrál, ovšem i samotné dokončení této poměrně náročné rally stálo za oslavy, které si region poměrně často připomínal.
Pro lidi se stal tento úspěch natolik významný, že se menší ale výrazná společnost Dartz Motorz, která proslula velkolepými a opulentními úpravami SUV, rozhodla vytvořit speciální lahev vodky, která by tento úspěch připomínala. Kromě zlata a stříbra byly k výzdobě lahve použity i diamanty a hlavně část koženého řemenu, kterým byl vybaven vůz Russo-Balt, se kterým dvojice závod absolvovala.
Lahev vodky byla následně oceněna na 1,3 milionu dolarů (27,6 milionu korun), čímž se stala okamžitě nejdražší lahví vodky na světě. Její obsah by pak měl být jednou z nejčistších vodek na světě, neboť i při její destilaci měl být použit čerstvý sníh z vrcholků francouzských Alp.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.