Snad každý řidič dobře ví, že kombinovat alkohol s řízením je nesmysl, který může mít tragické následky. Samotná výroba alkoholu se však s motorismem prolíná poměrně dlouho a často, ať už se bavíme o prémiové whisky se součástkami z motorek Harley Davidson, nebo o nejdražší lahvi vodky na světě, která by bez úspěchů v motorismu nikdy nevznikla.
Zprávy o odcizení a opětovném nalezení nejdražší lahve vodky na světě obletěly během minulého týdne snad všechna média. Lahev v hodnotě 1.3 milionu dolarů byla odcizena z baru Cafe. 33, kam byla dočasně zapůjčena a vystavena. Během pár dnů se samotná lahev sice našla, ovšem prázdná a s malým poškozením.
Zajímalo vás ale, proč vůbec něco podobně drahého, vzácného a na první pohled zcela zbytečného vzniklo? Na původ lahve se zaměřil americký web Jalopnik, který zabrousil do více než stoleté historie, aby přinesl příběh, který vám většina médií nejspíše neřekla.
Vše začalo již v roce 1912, kdy se na slavnou Rally Monte Carlo vypravili závodníci Andrey Nagel a Vadim Mikhailoff ve svém voze značky Russo-Balt C 24–55. Jejich automobil sice nevyhrál, ovšem i samotné dokončení této poměrně náročné rally stálo za oslavy, které si region poměrně často připomínal.
Pro lidi se stal tento úspěch natolik významný, že se menší ale výrazná společnost Dartz Motorz, která proslula velkolepými a opulentními úpravami SUV, rozhodla vytvořit speciální lahev vodky, která by tento úspěch připomínala. Kromě zlata a stříbra byly k výzdobě lahve použity i diamanty a hlavně část koženého řemenu, kterým byl vybaven vůz Russo-Balt, se kterým dvojice závod absolvovala.
Lahev vodky byla následně oceněna na 1,3 milionu dolarů (27,6 milionu korun), čímž se stala okamžitě nejdražší lahví vodky na světě. Její obsah by pak měl být jednou z nejčistších vodek na světě, neboť i při její destilaci měl být použit čerstvý sníh z vrcholků francouzských Alp.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?