Snad každý řidič dobře ví, že kombinovat alkohol s řízením je nesmysl, který může mít tragické následky. Samotná výroba alkoholu se však s motorismem prolíná poměrně dlouho a často, ať už se bavíme o prémiové whisky se součástkami z motorek Harley Davidson, nebo o nejdražší lahvi vodky na světě, která by bez úspěchů v motorismu nikdy nevznikla.
Zprávy o odcizení a opětovném nalezení nejdražší lahve vodky na světě obletěly během minulého týdne snad všechna média. Lahev v hodnotě 1.3 milionu dolarů byla odcizena z baru Cafe. 33, kam byla dočasně zapůjčena a vystavena. Během pár dnů se samotná lahev sice našla, ovšem prázdná a s malým poškozením.
Zajímalo vás ale, proč vůbec něco podobně drahého, vzácného a na první pohled zcela zbytečného vzniklo? Na původ lahve se zaměřil americký web Jalopnik, který zabrousil do více než stoleté historie, aby přinesl příběh, který vám většina médií nejspíše neřekla.
Vše začalo již v roce 1912, kdy se na slavnou Rally Monte Carlo vypravili závodníci Andrey Nagel a Vadim Mikhailoff ve svém voze značky Russo-Balt C 24–55. Jejich automobil sice nevyhrál, ovšem i samotné dokončení této poměrně náročné rally stálo za oslavy, které si region poměrně často připomínal.
Pro lidi se stal tento úspěch natolik významný, že se menší ale výrazná společnost Dartz Motorz, která proslula velkolepými a opulentními úpravami SUV, rozhodla vytvořit speciální lahev vodky, která by tento úspěch připomínala. Kromě zlata a stříbra byly k výzdobě lahve použity i diamanty a hlavně část koženého řemenu, kterým byl vybaven vůz Russo-Balt, se kterým dvojice závod absolvovala.
Lahev vodky byla následně oceněna na 1,3 milionu dolarů (27,6 milionu korun), čímž se stala okamžitě nejdražší lahví vodky na světě. Její obsah by pak měl být jednou z nejčistších vodek na světě, neboť i při její destilaci měl být použit čerstvý sníh z vrcholků francouzských Alp.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?