Americký novinář si vyzkoušel ojetý Fiat Cinquecento Sporting. Co si myslí o "polském Mini"?

-mao / AutoRoad.cz, 2. ledna 2018, 10:58 Google+

Když se řekne "polský Fiat", každého hned napadne Maluch. Kromě modelu 125p však v Polsku vznikal ještě jeden zajímavý Fiat, který měl dokonce sportovní ambice. Cinquecento Sporting sice není kdovíjak oslnivým modelem, nicméně v zemi plné Maluchů si rychle osvojil přezdívku "polské Mini".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Cinquecento Sporting

Fiat Cinquecento Sporting | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Touhle dobou existují na světě tisíce YouTubových kanálů zabývajících se motoristickou tématikou, nicméně nás dnes bude zajímat "Wybór Kierowców", který vzniká v sousedním Polsku. Kromě řady videí zabývajících se novými automobily či zajímavostmi ze světa motorismu, zde totiž nalezneme i pořad, který se zabývá staršími vozy v hodnotě do 2500 zlotých, což je v přepočtu cca 15 300 Kč. 

Většina dílů tohoto pořadu, za kterým stojí jistý Zbigniew Łomnik, je v polštině, nicméně speciální díl s Fiatem  Cinquecento Sporting je výjimečně namluven v angličtině, neboť jeho hostem je americký motoristický novinář Kamil Kaluski, který dostal jedinečnou příležitost vyzkoušet si vůz, se kterým se na půdě USA zřejmě nikdy nesetkal a nejspíš ani nesetká.

V Polsku vyráběný Fiat Cinquecento byl představen v roce 1991 jako moderní nástupce dosluhujících modelů 125p a ikonické pětistovky, varianta Sporting dorazila v roce 1994. V nabídce bylo hned několik motorizací, nicméně od žádné z nich se nedaly očekávat jakékoliv výrazné emoce. Dvouválcová sedmistovka produkovala cca 30 koní, zatímco čtyřválec o objemu 0,9 litru nabídl 39 koní. Na vrcholu pak stál čtyřválec o objemu 1.1 litru, který se mohl pochlubit výkonem 54 koní a vstřikováním paliva, zatímco ostatní motory spoléhaly na karburátor.

Kromě vyššího výkonu nabízel vůz i snížený podvozek, přední stabilizátor, 13 palcová hliníková kola a kratší převody. Ačkoliv výkon nebyl nijak oslnivý, do karet hrála Fiatu hlavně váha cca 700 kilogramů. I tak ale trvala akcelerace z 0 na 10 km/h cca 13 sekund. Navzdory nevalným výkonům si však malý sportovní Fiat získal oblibu tisíců mladých řidičů z celého Polska a údajně se stal jakousi domácí alternativou k Mini Cooperu.

Testovaný model v hodnotě 125 dolarů (cca 2650 Kč) pamatoval lepší časy, což je poměrně dobře vidět z jeho různobarevné karoserie i pohledu do interiéru. Za zmínku také stojí vyděšený pohled amerického novináře, kterému zůstal kus orezlé karoserie v ruce (čas 2:24). Hezkým detailem jsou však červené bezpečnostní pásy, podobně jako v Porsche GT3.  To by však k představení jistě stačilo, zde je celé video:

Jaké dojmy zanechá Fiat Cinquecento na americkém novináři? (11:08) | zdroj: youtube.com

A jaké pocity si americký novinář z jízdy se sportovním Fiatem Cinquecento odnesl? Velkým pozitivem je prý výhled za vozidla, neboť sloupky jsou velice tenké a člověk si připadá téměř jako v kabrioletu. Hned na to se však váže celá řada negativ, mezi které patří přímo děsivý pocit z "bezpečnosti" vozu, nízký výkon, slabé brzdy a velice nepřesné řízení. 

Na otázku, zda by v tomto automobilu vozil děti do školy, odpověděl americký novinář rezolutní ne, neboť své děti má rád a chce jim dopřát maximální bezpečí, což by v tomto starším Fiatu rozhodně nešlo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Americký novinář si vyzkoušel ojetý Fiat Cinquecento Sporting. Co si myslí o "polském Mini"?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kopie Lamborghini Murciélago

Íránci představili první domácí supersport, přesná kopie Lamborghini dostala netradiční motor

Ilustrační fotografie

Evropa se odvrací od nafty, prodeje aut i paliva se nadále propadají

Ze tří automobilů, které v Rusku zakopali na rok pod zem, se u dvou podařilo nastartovat motor

Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Project Portal 2.0

Jak pokračuje vodíková revoluce? Speciální tahače již brzy vyrazí do Los Angeles

Bloodhound SSC

Bloodhound SSC měl pokořit 1600 km/h, jeho rekord teď ale ohrožuje tradiční nepřítel

Nissan Qashqai prošel modernizací, dostal nové motory a infotainment

Nissan Qashqai prošel technickou modernizací, kromě nových motorů dostal i modernější infotainment

Liebherr LTM 11200-9.1

Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

Kromě nejvyspělejších technologií, známých z vozů vyšších tříd, je Škoda Scala také ukázkou dalšího vývoje designového jazyka značky Škoda. Jako první model značky Škoda v Evropě bude mít novinka na pátých dveřích nápis Škoda

Nástupce Rapidu dostal jméno, na trh dorazí jako Škoda Scala

Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh.

Škoda zveřejnila první skici stylového Kodiaqu GT, exkluzivní kupé má namířeno na jediný trh

Václav Klement se narodil před 150 lety, 16. října 1868. Byl spoluzakladatelem a dlouholetou vůdčí osobností společnosti L&K/Škoda.

Před 150 lety se narodila jedna z klíčových postav dnešní Škody, skromný a pracovitý Václav Klement

reklama
reklama

Doporučujeme

TVR Griffith

Dřív při jejich výrobě umírali lidé, dnes vznikají vozy TVR podle unikátních…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak co nejrychleji odmlžit okna v autě? Na kapesníky zapomeňte

  2. Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

  3. Nevýkonnější autojeřáb světa? Liebherr LTM 11200 uzvedne až 1200 tun nákladu

  4. Jak připravit auto na zimu? Tyto věci byste neměli zapomenout zkontrolovat

  5. Kosočtverec, čtverec, kruh. Znáte nová značení paliv? Tohle platí nyní po celé Evropě

  6. Elektrická Audi ponížila spalovací motory. Porsche 911 porazila na zpátečku a stanovila světový rekord

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud