Americký novinář si vyzkoušel ojetý Fiat Cinquecento Sporting. Co si myslí o "polském Mini"?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. ledna 2018, 10:58 Google+

Když se řekne "polský Fiat", každého hned napadne Maluch. Kromě modelu 125p však v Polsku vznikal ještě jeden zajímavý Fiat, který měl dokonce sportovní ambice. Cinquecento Sporting sice není kdovíjak oslnivým modelem, nicméně v zemi plné Maluchů si rychle osvojil přezdívku "polské Mini".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Cinquecento Sporting

Fiat Cinquecento Sporting | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Touhle dobou existují na světě tisíce YouTubových kanálů zabývajících se motoristickou tématikou, nicméně nás dnes bude zajímat "Wybór Kierowców", který vzniká v sousedním Polsku. Kromě řady videí zabývajících se novými automobily či zajímavostmi ze světa motorismu, zde totiž nalezneme i pořad, který se zabývá staršími vozy v hodnotě do 2500 zlotých, což je v přepočtu cca 15 300 Kč. 

Většina dílů tohoto pořadu, za kterým stojí jistý Zbigniew Łomnik, je v polštině, nicméně speciální díl s Fiatem  Cinquecento Sporting je výjimečně namluven v angličtině, neboť jeho hostem je americký motoristický novinář Kamil Kaluski, který dostal jedinečnou příležitost vyzkoušet si vůz, se kterým se na půdě USA zřejmě nikdy nesetkal a nejspíš ani nesetká.

V Polsku vyráběný Fiat Cinquecento byl představen v roce 1991 jako moderní nástupce dosluhujících modelů 125p a ikonické pětistovky, varianta Sporting dorazila v roce 1994. V nabídce bylo hned několik motorizací, nicméně od žádné z nich se nedaly očekávat jakékoliv výrazné emoce. Dvouválcová sedmistovka produkovala cca 30 koní, zatímco čtyřválec o objemu 0,9 litru nabídl 39 koní. Na vrcholu pak stál čtyřválec o objemu 1.1 litru, který se mohl pochlubit výkonem 54 koní a vstřikováním paliva, zatímco ostatní motory spoléhaly na karburátor.

Kromě vyššího výkonu nabízel vůz i snížený podvozek, přední stabilizátor, 13 palcová hliníková kola a kratší převody. Ačkoliv výkon nebyl nijak oslnivý, do karet hrála Fiatu hlavně váha cca 700 kilogramů. I tak ale trvala akcelerace z 0 na 10 km/h cca 13 sekund. Navzdory nevalným výkonům si však malý sportovní Fiat získal oblibu tisíců mladých řidičů z celého Polska a údajně se stal jakousi domácí alternativou k Mini Cooperu.

Testovaný model v hodnotě 125 dolarů (cca 2650 Kč) pamatoval lepší časy, což je poměrně dobře vidět z jeho různobarevné karoserie i pohledu do interiéru. Za zmínku také stojí vyděšený pohled amerického novináře, kterému zůstal kus orezlé karoserie v ruce (čas 2:24). Hezkým detailem jsou však červené bezpečnostní pásy, podobně jako v Porsche GT3.  To by však k představení jistě stačilo, zde je celé video:

Jaké dojmy zanechá Fiat Cinquecento na americkém novináři? (11:08) | zdroj: youtube.com

A jaké pocity si americký novinář z jízdy se sportovním Fiatem Cinquecento odnesl? Velkým pozitivem je prý výhled za vozidla, neboť sloupky jsou velice tenké a člověk si připadá téměř jako v kabrioletu. Hned na to se však váže celá řada negativ, mezi které patří přímo děsivý pocit z "bezpečnosti" vozu, nízký výkon, slabé brzdy a velice nepřesné řízení. 

Na otázku, zda by v tomto automobilu vozil děti do školy, odpověděl americký novinář rezolutní ne, neboť své děti má rád a chce jim dopřát maximální bezpečí, což by v tomto starším Fiatu rozhodně nešlo.

Vytisknout

Diskuze: Americký novinář si vyzkoušel ojetý Fiat Cinquecento Sporting. Co si myslí o "polském Mini"?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tři skici faceliftované Škody Kodiaq

Škoda představila novou firemní strategii

Ilustrační foto

Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

reklama

Doporučujeme

TVR Griffith

Dřív při jejich výrobě umírali lidé, dnes vznikají vozy TVR podle unikátních…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

  2. Jaromír Jágr má nové auto

  3. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  4. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  5. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  6. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud