Dřív při jejich výrobě umírali lidé, dnes vznikají vozy TVR podle unikátních postupů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 2. ledna 2018, 08:35 Aktualizováno 2.1.2018, 09:04 Google+

Většina automobilů dnešních dnů se vyrábí ve sterilním prostředí výrobních hal, kde se díky robotům a nekonečným výrobním pásům přetvářejí jednotlivé kusy plechů na skvěle fungující stroje - přesně tak, jak to zavedl Henry Ford. I v dnešní době se však stále najdou automobilky, které spoléhají na umění mechaniků a jedinečnost kusové výroby. Jednou z nich je i britské TVR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TVR Griffith

TVR Griffith | foto: TVR

Sdílejte článek

O této automobilce se v jednom z posledních dílů pořadu Grand Tour rozmluvil i host Alfie Boe, který zde před začátkem své pěvecké kariéry pár let pracoval. Podle jeho slov byla práce v TVR ještě před pár lety skutečně netradičním zážitkem, který se nedá připodobnit ničemu jinému v oboru.

Běžnou praxí mělo být třeba psaní a kreslení různých vulgarit na nenalakované plechy, což byl jakýsi vzkaz pracovníkům v lakovně. Ti se pak měli montérům mstít stříknutím barvy za krk, na čemž by možná nebylo nic moc zlého, kdyby ona barvy neobsahovala stopové množství kyanidu, díky čemuž měl mít lak skvělou metalízu. Právě kyanidová barva pak měla stát dokonce za úmrtím jednoho z lakýrníků, který se ji rozhodl aplikovat bez ochranných pomůcek, což mělo nakonec vést k jeho otravě.

Jak je ale vidět ze záběrů na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing, dnešní výroba probíhá téměř jak na operačním sále. Vše má své místo a každý pracovník dělá přesně to, co má v popisu práce. Tedy alespoň před kamerou vytvářející časosběrné video.

Výroba TVR Griffith (2:50) | zdroj: youtube.com

Na tom můžeme vidět výrobu znovuzrozeného britského sportovního vozu TVR Griffith, za jehož designem stojí Gordon Murray a pod jehož kapotou se ukrývá 5.0 litrový motor Ford Coyote V8, který ladili v Cosworth. Díky výkonu 500 koní tak TVR dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 320 km/h.

Zajímavostí výroby tohoto kusu je styl práce, kterým technici postupují. Jedná se totiž o patentovanou metodu iStream, kterou vyvinul sám Gordon Murray díky svým zkušenostem získaným během závodů Formule 1. Výsledkem by mělo být zefektivnění celé metody a odlehčení konstrukce vozidla.

Vytisknout

Diskuze: Dřív při jejich výrobě umírali lidé, dnes vznikají vozy TVR podle unikátních postupů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Muzeum Porsche konečně představilo dlouho chybějící exponát, nejstarší model 911 série 901 z roku 1964

Kde se vzalo legendární Porsche 911? Poděkovat za něj můžeme i Francouzům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud