Většina automobilů dnešních dnů se vyrábí ve sterilním prostředí výrobních hal, kde se díky robotům a nekonečným výrobním pásům přetvářejí jednotlivé kusy plechů na skvěle fungující stroje - přesně tak, jak to zavedl Henry Ford. I v dnešní době se však stále najdou automobilky, které spoléhají na umění mechaniků a jedinečnost kusové výroby. Jednou z nich je i britské TVR.
O této automobilce se v jednom z posledních dílů pořadu Grand Tour rozmluvil i host Alfie Boe, který zde před začátkem své pěvecké kariéry pár let pracoval. Podle jeho slov byla práce v TVR ještě před pár lety skutečně netradičním zážitkem, který se nedá připodobnit ničemu jinému v oboru.
Běžnou praxí mělo být třeba psaní a kreslení různých vulgarit na nenalakované plechy, což byl jakýsi vzkaz pracovníkům v lakovně. Ti se pak měli montérům mstít stříknutím barvy za krk, na čemž by možná nebylo nic moc zlého, kdyby ona barvy neobsahovala stopové množství kyanidu, díky čemuž měl mít lak skvělou metalízu. Právě kyanidová barva pak měla stát dokonce za úmrtím jednoho z lakýrníků, který se ji rozhodl aplikovat bez ochranných pomůcek, což mělo nakonec vést k jeho otravě.
Jak je ale vidět ze záběrů na YouTube kanálu Goodwood Road & Racing, dnešní výroba probíhá téměř jak na operačním sále. Vše má své místo a každý pracovník dělá přesně to, co má v popisu práce. Tedy alespoň před kamerou vytvářející časosběrné video.
Na tom můžeme vidět výrobu znovuzrozeného britského sportovního vozu TVR Griffith, za jehož designem stojí Gordon Murray a pod jehož kapotou se ukrývá 5.0 litrový motor Ford Coyote V8, který ladili v Cosworth. Díky výkonu 500 koní tak TVR dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za rovné 4 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 320 km/h.
Zajímavostí výroby tohoto kusu je styl práce, kterým technici postupují. Jedná se totiž o patentovanou metodu iStream, kterou vyvinul sám Gordon Murray díky svým zkušenostem získaným během závodů Formule 1. Výsledkem by mělo být zefektivnění celé metody a odlehčení konstrukce vozidla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?