S příchodem nového roku si stále více lidí začíná plánovat svá novoroční předsevzetí. Kromě tradičních klasik jako více sportovat, hubnout či naučit se nové dovednosti se však objevují i předsevzetí spjatá s motorismem. Ty nejčastější pak zmapovala největší britská autoškola Young Driver.
Britská autoškola Young Driver, která patří k největším institucím podobného typu na britských ostrovech, uveřejnila svůj průzkum, který se zabývá nejčastějšími předsevzetími řidičů pro nový rok. Bohužel neznáme testovací vzorek, nicméně výsledky jsou věru zajímavé.
Téměř každý čtvrtý řidič uvedl, že by se s příchodem nového roku rád naučil pravidelně kontrolovat hladinu oleje a nahuštění pneumatik. Na druhém místě s 17 % se pak umístili řidiči, kteří by se rádi naučili do nového roku lépe parkovat do podélně stojící řady vozidel.
Na třetím místě se s 16% zastoupením sešli řidiči, kteří by se v novém roce rádi zbavili strachu z jízdy po dálnicích. Na čtvrtém místě (15 %) jsou možná překvapivě řidiči, kteří mají problém s couváním a na pátém místě (14 %) jsou řidiči, kteří by se s příchodem nového roku rádi odnaučili agresivitě za volantem, což je více než potěšující.
První desítku pak uzavírají předsevzetí jako naučit se zacouvat na parkovací místo (13 %), vypínat telefon během řízení (13 %), méně překračovat rychlost (11 %), přestat číst zprávy během stání na semaforech (11 %) a na desátém místě s 10 % je zbavit se strachu z jízdy po venkovských okreskách.
Veskrze se tak jedná o samá pozitivní předsevzetí, která by si mohl vzít k srdci téměř každý řidič, ať už se bavíme o jakékoliv části světa. A co vy, vzali jste si do nového roku nějaké řidičské předsevzetí? Pokud ano, určitě nám napište jaké.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.