S příchodem nového roku si stále více lidí začíná plánovat svá novoroční předsevzetí. Kromě tradičních klasik jako více sportovat, hubnout či naučit se nové dovednosti se však objevují i předsevzetí spjatá s motorismem. Ty nejčastější pak zmapovala největší britská autoškola Young Driver.
Britská autoškola Young Driver, která patří k největším institucím podobného typu na britských ostrovech, uveřejnila svůj průzkum, který se zabývá nejčastějšími předsevzetími řidičů pro nový rok. Bohužel neznáme testovací vzorek, nicméně výsledky jsou věru zajímavé.
Téměř každý čtvrtý řidič uvedl, že by se s příchodem nového roku rád naučil pravidelně kontrolovat hladinu oleje a nahuštění pneumatik. Na druhém místě s 17 % se pak umístili řidiči, kteří by se rádi naučili do nového roku lépe parkovat do podélně stojící řady vozidel.
Na třetím místě se s 16% zastoupením sešli řidiči, kteří by se v novém roce rádi zbavili strachu z jízdy po dálnicích. Na čtvrtém místě (15 %) jsou možná překvapivě řidiči, kteří mají problém s couváním a na pátém místě (14 %) jsou řidiči, kteří by se s příchodem nového roku rádi odnaučili agresivitě za volantem, což je více než potěšující.
První desítku pak uzavírají předsevzetí jako naučit se zacouvat na parkovací místo (13 %), vypínat telefon během řízení (13 %), méně překračovat rychlost (11 %), přestat číst zprávy během stání na semaforech (11 %) a na desátém místě s 10 % je zbavit se strachu z jízdy po venkovských okreskách.
Veskrze se tak jedná o samá pozitivní předsevzetí, která by si mohl vzít k srdci téměř každý řidič, ať už se bavíme o jakékoliv části světa. A co vy, vzali jste si do nového roku nějaké řidičské předsevzetí? Pokud ano, určitě nám napište jaké.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.