S příchodem nového roku si stále více lidí začíná plánovat svá novoroční předsevzetí. Kromě tradičních klasik jako více sportovat, hubnout či naučit se nové dovednosti se však objevují i předsevzetí spjatá s motorismem. Ty nejčastější pak zmapovala největší britská autoškola Young Driver.
Britská autoškola Young Driver, která patří k největším institucím podobného typu na britských ostrovech, uveřejnila svůj průzkum, který se zabývá nejčastějšími předsevzetími řidičů pro nový rok. Bohužel neznáme testovací vzorek, nicméně výsledky jsou věru zajímavé.
Téměř každý čtvrtý řidič uvedl, že by se s příchodem nového roku rád naučil pravidelně kontrolovat hladinu oleje a nahuštění pneumatik. Na druhém místě s 17 % se pak umístili řidiči, kteří by se rádi naučili do nového roku lépe parkovat do podélně stojící řady vozidel.
Na třetím místě se s 16% zastoupením sešli řidiči, kteří by se v novém roce rádi zbavili strachu z jízdy po dálnicích. Na čtvrtém místě (15 %) jsou možná překvapivě řidiči, kteří mají problém s couváním a na pátém místě (14 %) jsou řidiči, kteří by se s příchodem nového roku rádi odnaučili agresivitě za volantem, což je více než potěšující.
První desítku pak uzavírají předsevzetí jako naučit se zacouvat na parkovací místo (13 %), vypínat telefon během řízení (13 %), méně překračovat rychlost (11 %), přestat číst zprávy během stání na semaforech (11 %) a na desátém místě s 10 % je zbavit se strachu z jízdy po venkovských okreskách.
Veskrze se tak jedná o samá pozitivní předsevzetí, která by si mohl vzít k srdci téměř každý řidič, ať už se bavíme o jakékoliv části světa. A co vy, vzali jste si do nového roku nějaké řidičské předsevzetí? Pokud ano, určitě nám napište jaké.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.