Když někdo na čerpací stanici zazmatkuje a špatně natankuje palivo, většinou ho čeká odtah do nejbližšího servisu a více či méně nákladný servis. Ženě z Velké Británie se však díky špatně natankovanému palivu podařilo podpálit svůj automobil i celou čerpací stanici. A jak se jí to povedlo? Vlastně to nebyla úplně její chyba.
O nevšedním případu, který se odehrál před několika dny, informoval britský magazín The Telegraph. Podle dostupných informací zajela čtyřiapadesátiletá Julie Nicklin se svým Smartem ForTwo k čerpací stanici, otevřela víčko na boku a začala čerpat palivo.
Na tom by nebylo nic neobvyklého, pokud by však neotevřela špatné víčko. Místo do nádrže totiž Julie začala tankovat palivo do přívodu vzduchu k motoru, který je umístěn na druhé straně a má podobnou černou plastovou zátku. Tedy alespoň u jejího Smartu z roku 2005 to tak bylo řešeno.
Výsledek už vás asi příliš nepřekvapí. Po pokusu nastartovat došlo k explozi, při které interiér vozu zachvátily plameny. Toho si naštěstí všiml nedaleko stojící Brian Turner, který otevřel dveře Smartu a zmatenou a lehce popálenou Julii okamžitě vytáhl ven. Během chvíle pak plameny přeskočily i na stojan čerpací stanice a ten explodoval. Skoro jako ve filmu.
A kde že se stala chyba? S největší pravděpodobností na obou stranách. Jistě, řidička si měla dávat větší pozor a dokonce bychom se vsadili, že mezi otevřením víčka nádrže a vycvaknutím středového dílu krtky přívodu vzduchu k motoru bude rozdíl, nicméně ve stresu dokáže člověk udělat řadu chyb. Včetně té, že přehlédne černý text "No FUEL" na černém pozadí krycího plastu.
Navíc by si řidička mohla pamatovat, kde má nádrž a jak asi vypadá, nicméně problém by nevznikl, kdyby automobilka nebyla posedlá symetrií a nedala přívodu vzduchu dekoraci, která se až nápadně podobá víčku palivové nádrže.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?