Když někdo na čerpací stanici zazmatkuje a špatně natankuje palivo, většinou ho čeká odtah do nejbližšího servisu a více či méně nákladný servis. Ženě z Velké Británie se však díky špatně natankovanému palivu podařilo podpálit svůj automobil i celou čerpací stanici. A jak se jí to povedlo? Vlastně to nebyla úplně její chyba.
O nevšedním případu, který se odehrál před několika dny, informoval britský magazín The Telegraph. Podle dostupných informací zajela čtyřiapadesátiletá Julie Nicklin se svým Smartem ForTwo k čerpací stanici, otevřela víčko na boku a začala čerpat palivo.
Na tom by nebylo nic neobvyklého, pokud by však neotevřela špatné víčko. Místo do nádrže totiž Julie začala tankovat palivo do přívodu vzduchu k motoru, který je umístěn na druhé straně a má podobnou černou plastovou zátku. Tedy alespoň u jejího Smartu z roku 2005 to tak bylo řešeno.
Výsledek už vás asi příliš nepřekvapí. Po pokusu nastartovat došlo k explozi, při které interiér vozu zachvátily plameny. Toho si naštěstí všiml nedaleko stojící Brian Turner, který otevřel dveře Smartu a zmatenou a lehce popálenou Julii okamžitě vytáhl ven. Během chvíle pak plameny přeskočily i na stojan čerpací stanice a ten explodoval. Skoro jako ve filmu.
A kde že se stala chyba? S největší pravděpodobností na obou stranách. Jistě, řidička si měla dávat větší pozor a dokonce bychom se vsadili, že mezi otevřením víčka nádrže a vycvaknutím středového dílu krtky přívodu vzduchu k motoru bude rozdíl, nicméně ve stresu dokáže člověk udělat řadu chyb. Včetně té, že přehlédne černý text "No FUEL" na černém pozadí krycího plastu.
Navíc by si řidička mohla pamatovat, kde má nádrž a jak asi vypadá, nicméně problém by nevznikl, kdyby automobilka nebyla posedlá symetrií a nedala přívodu vzduchu dekoraci, která se až nápadně podobá víčku palivové nádrže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.