Když někdo na čerpací stanici zazmatkuje a špatně natankuje palivo, většinou ho čeká odtah do nejbližšího servisu a více či méně nákladný servis. Ženě z Velké Británie se však díky špatně natankovanému palivu podařilo podpálit svůj automobil i celou čerpací stanici. A jak se jí to povedlo? Vlastně to nebyla úplně její chyba.
O nevšedním případu, který se odehrál před několika dny, informoval britský magazín The Telegraph. Podle dostupných informací zajela čtyřiapadesátiletá Julie Nicklin se svým Smartem ForTwo k čerpací stanici, otevřela víčko na boku a začala čerpat palivo.
Na tom by nebylo nic neobvyklého, pokud by však neotevřela špatné víčko. Místo do nádrže totiž Julie začala tankovat palivo do přívodu vzduchu k motoru, který je umístěn na druhé straně a má podobnou černou plastovou zátku. Tedy alespoň u jejího Smartu z roku 2005 to tak bylo řešeno.
Výsledek už vás asi příliš nepřekvapí. Po pokusu nastartovat došlo k explozi, při které interiér vozu zachvátily plameny. Toho si naštěstí všiml nedaleko stojící Brian Turner, který otevřel dveře Smartu a zmatenou a lehce popálenou Julii okamžitě vytáhl ven. Během chvíle pak plameny přeskočily i na stojan čerpací stanice a ten explodoval. Skoro jako ve filmu.
A kde že se stala chyba? S největší pravděpodobností na obou stranách. Jistě, řidička si měla dávat větší pozor a dokonce bychom se vsadili, že mezi otevřením víčka nádrže a vycvaknutím středového dílu krtky přívodu vzduchu k motoru bude rozdíl, nicméně ve stresu dokáže člověk udělat řadu chyb. Včetně té, že přehlédne černý text "No FUEL" na černém pozadí krycího plastu.
Navíc by si řidička mohla pamatovat, kde má nádrž a jak asi vypadá, nicméně problém by nevznikl, kdyby automobilka nebyla posedlá symetrií a nedala přívodu vzduchu dekoraci, která se až nápadně podobá víčku palivové nádrže.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?