Pojem "tekuté stěrače" zní možná úsměvně, ovšem přípravky s tímto lidovým označením už se na trhu objevují řadu let a mnoho řidičů na ně nedá dopustit. Zvláště pak v období od podzimu do jara totiž řidičům usnadňují život díky lepšímu výhledu do všech stran a mnohem nižší spotřebě kapaliny do ostřikovačů.
Co se tedy pod pojmem tekuté stěrače vlastně skrývá? Jedná se o speciální hydrofobní povlak, nejčastěji vytvořený z nano-materiálů, který dokáže perfektně odpuzovat vodu z jakýchkoliv prosklených ploch. Díky tomu se voda na sklech automobilu formuje do malých kapiček, které díky rychlosti větru samovolně z povrchu sklouzávají ke stranám.
Řidič by tak měl mít perfektní výhled za všech okolností. I když se vám stane, že vás okolo projíždějící náklaďák ohodí sprškou vody, ještě než zapnete stěrače, voda sama zmizí. Po aplikaci tekutých stěračů se navíc nevytváří silná námraza, takže při aplikaci po celém voze si značně ušetříte ranní škrábání.
Některé teorie dokonce hovoří o tom, že tekuté stěrače dokáží prodloužit životnost čelního skla, neboť ho udržují v permanentní čistotě a dokáží ho ochránit například i před agresivními kartáči myček. Tekuté stěrače se tak dají označit za ekvivalent vosku na lak. Ostatně fungují na podobné bázi a mnohdy se i stejně nanášejí.
Pokud byste se rozhodli, že chcete také těžit z výhod tekutých stěračů, čeká vás volba mezi těmi dražšími, které je lepší nechat aplikovat profesionálně, nebo těmi lacinějšími, které si můžete zakoupit i u některých čerpacích stanic. Zvláště v tomto případě však platí, že za kvalitu se skutečně připlácí.
Internetová fóra jsou plná uživatelů, kteří vsadili na nejlevnější produkt a poté byli značně rozčarovaní. Tekuté stěrače ve formě různých sprejů a kapalin, které údajně stačí pouze nastříkat na sklo, mají jednak omezenou funkčnost a zároveň omezenou životnost, kdy se bavíme klidně jen o týdnech. Navíc u některých produktů musíte dbát na to, aby se látka nedostala na gumová těsnění či karoserii, kde by mohlo dojít k vzniku map, skvrn či fleků, jejichž odstranění by vyžadovalo práci profesionálů.
Mnohem smysluplnější je tak svěřit aplikaci tekutých stěračů profesionálům, kteří vám poradí s volbou vhodného produktu a následně ho aplikují tak, abyste z produktu dostali maximum a nevznikly vám žádné škody. Smysluplná aplikace totiž vyžaduje zdlouhavou přípravu, včetně perfektní vyčištění.
Správně aplikované tekuté stěrače se vám však poté odplatí dlouhou životností, kterou řada profesionálů odhaduje okolo jednoho roku. Samozřejmě v závislosti na tom, jak aktivní řidič jste. Pokud většinu týdne stojíte s autem v garáži, životnost může přesáhnout několik let. Pokud ale každý rok najedete desítky tisíc kilometrů, výrobce se zaručí minimálně za trvanlivost šesti měsíců.
Pamatujte však na to, že tekuté stěrače nejsou všespásné a k jejich fungování je vyžadována vyšší rychlost, ideálně kolem 80 km/h a výše. Nepodceňujte tak ani stav svých běžných stěračů, které zvláště v zimním období velmi trpí. I přes aplikaci tekutých stěračů jim věnujte pozornost a při známkách opotřebení je vyměňte.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.