Přepravní služba Uber získala rychlý úspěch a popularitu zejména díky svým příznivým a hlavně férovým cenám, což ji může řada ostatních taxi-služeb jen tiše závidět. I v tomto stádu se však může vyskytnout černá ovce, jak ukazuje případ z Kanady.
Uber se snaží odlišit od ostatních taxi služeb hlavně svou jednoduchostí, nezáludností a nízkými cenami. Ty se sice mohou pohybovat v závislosti na vytíženosti vozů, denním čase a destinacích, ale nikdy by neměly přesáhnout "přijatelné" sumy.
@Uber @Uber_Support what turned out to be an honest mistake is now turning into the biggest blunder of 2017. I’m no longer laughing at wondering when #uber will get their act together. Can anyone help? Obviously, no 20 min fare is $18,500. pic.twitter.com/zBhtMSBy67
— Hisham Salama (@The_Hish) 9. prosince 2017
Jeden z kanadských zákazníků byl však během využívání služby nepříjemně zaskočen. Přepravit se potřeboval o pouhých 8 kilometrů, přičemž celá cesta vydala na 21 minut. Po jejím skončení si však řidič naúčtoval těžko uvěřitelných 18 518 kanadských dolarů, tedy cca 314 155 korun. Normálně by ho však cesta měla vyjít na cca 218 až 260 korun.
Na svůj případ se tak pokusil upozornit zákaznickou podporu, ovšem odpověď ho zarazila snad ještě víc, než samotný účet. Místo nápravy se mu kdosi z Uberu snažil vysvětlit, že aplikace postupovala během výpočtu správně a že částka je podle všech okolností (času, místa nástupu a cílové destinace) zcela v pořádku.
S tím se ale nespokojený zákazník Hisham Salama nehodlal spokojit a tak o svém případu začal široce informovat na sociálních médiích. Až když jeho případ sdílelo několik lidí a médií, Uber změnil svůj přístup a účet na 314 000 korun zrušil a následně se omluvil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.