Uber se snaží odlišit od ostatních taxi služeb hlavně svou jednoduchostí, nezáludností a nízkými cenami. Ty se sice mohou pohybovat v závislosti na vytíženosti vozů, denním čase a destinacích, ale nikdy by neměly přesáhnout "přijatelné" sumy.
@Uber @Uber_Support what turned out to be an honest mistake is now turning into the biggest blunder of 2017. I’m no longer laughing at wondering when #uber will get their act together. Can anyone help? Obviously, no 20 min fare is $18,500. pic.twitter.com/zBhtMSBy67
— Hisham Salama (@The_Hish) 9. prosince 2017
Jeden z kanadských zákazníků byl však během využívání služby nepříjemně zaskočen. Přepravit se potřeboval o pouhých 8 kilometrů, přičemž celá cesta vydala na 21 minut. Po jejím skončení si však řidič naúčtoval těžko uvěřitelných 18 518 kanadských dolarů, tedy cca 314 155 korun. Normálně by ho však cesta měla vyjít na cca 218 až 260 korun.
Na svůj případ se tak pokusil upozornit zákaznickou podporu, ovšem odpověď ho zarazila snad ještě víc, než samotný účet. Místo nápravy se mu kdosi z Uberu snažil vysvětlit, že aplikace postupovala během výpočtu správně a že částka je podle všech okolností (času, místa nástupu a cílové destinace) zcela v pořádku.
S tím se ale nespokojený zákazník Hisham Salama nehodlal spokojit a tak o svém případu začal široce informovat na sociálních médiích. Až když jeho případ sdílelo několik lidí a médií, Uber změnil svůj přístup a účet na 314 000 korun zrušil a následně se omluvil.