Přepravní služba Uber získala rychlý úspěch a popularitu zejména díky svým příznivým a hlavně férovým cenám, což ji může řada ostatních taxi-služeb jen tiše závidět. I v tomto stádu se však může vyskytnout černá ovce, jak ukazuje případ z Kanady.
Uber se snaží odlišit od ostatních taxi služeb hlavně svou jednoduchostí, nezáludností a nízkými cenami. Ty se sice mohou pohybovat v závislosti na vytíženosti vozů, denním čase a destinacích, ale nikdy by neměly přesáhnout "přijatelné" sumy.
@Uber @Uber_Support what turned out to be an honest mistake is now turning into the biggest blunder of 2017. I’m no longer laughing at wondering when #uber will get their act together. Can anyone help? Obviously, no 20 min fare is $18,500. pic.twitter.com/zBhtMSBy67
— Hisham Salama (@The_Hish) 9. prosince 2017
Jeden z kanadských zákazníků byl však během využívání služby nepříjemně zaskočen. Přepravit se potřeboval o pouhých 8 kilometrů, přičemž celá cesta vydala na 21 minut. Po jejím skončení si však řidič naúčtoval těžko uvěřitelných 18 518 kanadských dolarů, tedy cca 314 155 korun. Normálně by ho však cesta měla vyjít na cca 218 až 260 korun.
Na svůj případ se tak pokusil upozornit zákaznickou podporu, ovšem odpověď ho zarazila snad ještě víc, než samotný účet. Místo nápravy se mu kdosi z Uberu snažil vysvětlit, že aplikace postupovala během výpočtu správně a že částka je podle všech okolností (času, místa nástupu a cílové destinace) zcela v pořádku.
S tím se ale nespokojený zákazník Hisham Salama nehodlal spokojit a tak o svém případu začal široce informovat na sociálních médiích. Až když jeho případ sdílelo několik lidí a médií, Uber změnil svůj přístup a účet na 314 000 korun zrušil a následně se omluvil.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?