Zpěváka a skladatele jménem Neil Young jistě není potřeba dlouze představovat. Muzikant pohybující se na rockové, folk-rockové a country-rockové hudební scéně si užíval největší popularity zejména v šedesátých letech, ovšem ani dnes nepatří mezi zapomenuté interprety. Jeho písně už se možná tolik nehrají, ovšem jeho jméno patří se řadí k legendám.
Kromě nadání pro muziku však Neil Young trpěl i slabostí pro modelové železnice a automobily značky Buick. Proč o tom mluvíme? Neboť obojí, včetně řady hudebních nástrojů, se před několika dny dražilo prostřednictvím velké aukce aukce u společnosti "Julien's Auctions" v Los Angeles.
Ačkoliv i mezi modely vláčků a hudebními nástroji se našlo několik skutečně exkluzivních kousků překvapivě vysoké hodnoty, nás nejvíc zajímá Youngův Buick Roadmaster Skylark Convertible z roku 1953.
Tento vůz není cenný jen proto, že patřil Neilu Youngovi. I bez slavného majitele se jedná o jeden ze sběrateli nejvyhledávanějších automobilů značky Buick. Speciální edice celkem 1690 vozů byla vyrobena k oslavám 50. výročí od založení automobilky. Pod jeho nádherně tvarovanou protáhlou kapotou se ukrýval 5.2 litrový motor V8 o výkonu 188 koní.
Navzdory všeobecně vysoké hodnotě tohoto modelu však tento konkrétní přidává ještě něco navíc. Uvnitř jeho volantu je totiž napsáno “Customized for Neil Young”, tedy speciálně upraveno pro Neila Younga. Nemůžeme se tedy divit, že cena nakonec překonala odhadovaných 300.000 dolarů a vyšplhala se ještě o sto tisíc výš, v přepočtu na 8.7 milionu korun.
Pro Younga to však rozhodně nebyl poslední výjimečný Buick. V šedesátých letech totiž ke své přepravě využíval upravený pohřebák Buick Roadmaster Hearse, ve kterém i se svou kapelou a nástroji cestoval mezi koncerty.
I teď se to zdá trochu zvrácené, ovšem v době uvolněných šedesátých, kdy byl nejpopulárnějším festivalem Woodstock, se snad ani nelze ničemu divit. I tento Buick se dožil dnešních dnů a byl v dražbě nabídnut, jeho hodnota však byla odhadována maximálně na 10.000 dolarů a konečnou prodejní částku se nám ani nepodařilo zjistit .
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?