Wrestling sice není v našich končinách příliš oblíbeným divadelním žánrem, ovšem řada jeho celebrit se díky němu dokázala prosadit i ve skutečném světě herectví a jejich jména tak známe z filmů či seriálů. Tím nejznámějším je samozřejmě Dwayne Johnson, ovšem na paty mu šlape ambiciozní John Cena, který se však v posledních dnech neukázal v tom nejlepším světle. A teď ho dokonce čeká soud s jednou z největších automobilek světa.
V našich končinách poznají Johna Cenu buď milovníci wrestlingu, nebo lidé s poruchou spánku, kteří v jednu ráno koukají na laciné americké akčňáky, ve kterých se tato hora svalů párkrát objevila. V posledních měsících však John přijal další roli, kterou je moderování vlastního pořadu o automobilech na YouTube. Jak se totiž ukazuje, auta jsou jeho velkou vášní.
Díky své zálibě se tak Cena stal jedním z mála lidí, kterým Ford dovolil pořídit si limitovanou edici nového Fordu GT. Automobilka si totiž speciálně vybírala z lidí, kterým vůz prodá. Chtěla se tak vyhnout problémům s překupníky, kteří vůz koupí a následně přeprodají za mnohem vyšší cenu. Aby se právě tohle nedělo, museli všichni, kterým Ford koupi povolil, podepsat listinu, ve které se zavazují, že vůz po následující dva roky neprodají.
Právě tuhle doložku však John Cena porušil, neboť svůj Ford GT krátce po natočení jakési "recenze" prodal dalšímu zájemci a zřejmě na tom vydělal nemalé peníze. Cena se hájí tím, že prostředky z prodeje akutně potřeboval k pokrytí jiných nákladů. Fordu se však jeho čin natolik nelíbil, že herce a wrestlera žene k soudu.
Jeden by čekal, že když vás žaluje jedna z největších automobilek světa, budete mít úctu nebo alespoň snahu celou věc nějak vyžehlit či zahrát do kouta. Cena však podle všeho ničeho nelituje a dle svých slov raději počká na verdikt soudu, než aby se měl hádat a prát jako nezodpovědné velké dítě. Je tak prý doslova nadšen a těší se, jak celá situace dopadne.
Automobilka už ale tak nadšená není. Její záměr byl prodávat vozy skutečným nadšencům, kteří s nimi budou jezdit a alespoň částečně se pokusí vytěžit jejich potenciál. Místo toho však Cenův Ford GT nejspíš skončí zavřený ve sbírce zámožného sběratele a na silnice se jen tak nepodívá. Otázkou však je, zda se Cenovi tento tah po konci soudu vyplatí. Prodejem si nejspíš přišel na slušné finance, pro což však Ford jistě nebude mít příliš pochopení.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.