Wrestling sice není v našich končinách příliš oblíbeným divadelním žánrem, ovšem řada jeho celebrit se díky němu dokázala prosadit i ve skutečném světě herectví a jejich jména tak známe z filmů či seriálů. Tím nejznámějším je samozřejmě Dwayne Johnson, ovšem na paty mu šlape ambiciozní John Cena, který se však v posledních dnech neukázal v tom nejlepším světle. A teď ho dokonce čeká soud s jednou z největších automobilek světa.
V našich končinách poznají Johna Cenu buď milovníci wrestlingu, nebo lidé s poruchou spánku, kteří v jednu ráno koukají na laciné americké akčňáky, ve kterých se tato hora svalů párkrát objevila. V posledních měsících však John přijal další roli, kterou je moderování vlastního pořadu o automobilech na YouTube. Jak se totiž ukazuje, auta jsou jeho velkou vášní.
Díky své zálibě se tak Cena stal jedním z mála lidí, kterým Ford dovolil pořídit si limitovanou edici nového Fordu GT. Automobilka si totiž speciálně vybírala z lidí, kterým vůz prodá. Chtěla se tak vyhnout problémům s překupníky, kteří vůz koupí a následně přeprodají za mnohem vyšší cenu. Aby se právě tohle nedělo, museli všichni, kterým Ford koupi povolil, podepsat listinu, ve které se zavazují, že vůz po následující dva roky neprodají.
Právě tuhle doložku však John Cena porušil, neboť svůj Ford GT krátce po natočení jakési "recenze" prodal dalšímu zájemci a zřejmě na tom vydělal nemalé peníze. Cena se hájí tím, že prostředky z prodeje akutně potřeboval k pokrytí jiných nákladů. Fordu se však jeho čin natolik nelíbil, že herce a wrestlera žene k soudu.
Jeden by čekal, že když vás žaluje jedna z největších automobilek světa, budete mít úctu nebo alespoň snahu celou věc nějak vyžehlit či zahrát do kouta. Cena však podle všeho ničeho nelituje a dle svých slov raději počká na verdikt soudu, než aby se měl hádat a prát jako nezodpovědné velké dítě. Je tak prý doslova nadšen a těší se, jak celá situace dopadne.
Automobilka už ale tak nadšená není. Její záměr byl prodávat vozy skutečným nadšencům, kteří s nimi budou jezdit a alespoň částečně se pokusí vytěžit jejich potenciál. Místo toho však Cenův Ford GT nejspíš skončí zavřený ve sbírce zámožného sběratele a na silnice se jen tak nepodívá. Otázkou však je, zda se Cenovi tento tah po konci soudu vyplatí. Prodejem si nejspíš přišel na slušné finance, pro což však Ford jistě nebude mít příliš pochopení.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.