Wrestling sice není v našich končinách příliš oblíbeným divadelním žánrem, ovšem řada jeho celebrit se díky němu dokázala prosadit i ve skutečném světě herectví a jejich jména tak známe z filmů či seriálů. Tím nejznámějším je samozřejmě Dwayne Johnson, ovšem na paty mu šlape ambiciozní John Cena, který se však v posledních dnech neukázal v tom nejlepším světle. A teď ho dokonce čeká soud s jednou z největších automobilek světa.
V našich končinách poznají Johna Cenu buď milovníci wrestlingu, nebo lidé s poruchou spánku, kteří v jednu ráno koukají na laciné americké akčňáky, ve kterých se tato hora svalů párkrát objevila. V posledních měsících však John přijal další roli, kterou je moderování vlastního pořadu o automobilech na YouTube. Jak se totiž ukazuje, auta jsou jeho velkou vášní.
Díky své zálibě se tak Cena stal jedním z mála lidí, kterým Ford dovolil pořídit si limitovanou edici nového Fordu GT. Automobilka si totiž speciálně vybírala z lidí, kterým vůz prodá. Chtěla se tak vyhnout problémům s překupníky, kteří vůz koupí a následně přeprodají za mnohem vyšší cenu. Aby se právě tohle nedělo, museli všichni, kterým Ford koupi povolil, podepsat listinu, ve které se zavazují, že vůz po následující dva roky neprodají.
Právě tuhle doložku však John Cena porušil, neboť svůj Ford GT krátce po natočení jakési "recenze" prodal dalšímu zájemci a zřejmě na tom vydělal nemalé peníze. Cena se hájí tím, že prostředky z prodeje akutně potřeboval k pokrytí jiných nákladů. Fordu se však jeho čin natolik nelíbil, že herce a wrestlera žene k soudu.
Jeden by čekal, že když vás žaluje jedna z největších automobilek světa, budete mít úctu nebo alespoň snahu celou věc nějak vyžehlit či zahrát do kouta. Cena však podle všeho ničeho nelituje a dle svých slov raději počká na verdikt soudu, než aby se měl hádat a prát jako nezodpovědné velké dítě. Je tak prý doslova nadšen a těší se, jak celá situace dopadne.
Automobilka už ale tak nadšená není. Její záměr byl prodávat vozy skutečným nadšencům, kteří s nimi budou jezdit a alespoň částečně se pokusí vytěžit jejich potenciál. Místo toho však Cenův Ford GT nejspíš skončí zavřený ve sbírce zámožného sběratele a na silnice se jen tak nepodívá. Otázkou však je, zda se Cenovi tento tah po konci soudu vyplatí. Prodejem si nejspíš přišel na slušné finance, pro což však Ford jistě nebude mít příliš pochopení.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.