Potkat na silnici vrtulník, to se příliš často nestává. Ještě méně pravděpodobný je však scénář, kdy vás vrtulník předjede, zúčastní se vytrvalostního závodu a poté odpluje. Ne, neděláme si legraci a ani jsme nezačali s předčasnými oslavami nového roku. To jen Jeff Block, alias Speedycop, zase postavil jednu neskutečně šílenou věc.
Jeff Block, pro většinu motoristického světa známý pod přezdívkou Speedycop, není na našem webu poprvé. Je to pár měsíců, co jsme vám přinesli článek o jedné z jeho unikátních staveb, kterou byl Trippy Tippy Hippy Van. Tehdy vzal Jeff postarší VW mikrobus, otočil ho na bok, položil ho na VW Rabbit (Golf pick-up) s motorem z Golfu GTI a poté se s ním účastnil závodů.
Při jedné z jeho nedávných staveb však zašel Jeff ještě dál. Auta otočená všemi různými směry už mu zkrátka byla málo, takže se rozhodl sáhnout po helikoptéře. Volba padla na bojový vrtulník Bell OH-58, který během své kariéry stihl válčit ve Vietnamu i hlídat nebe jakožto policejní vrtulník.
Jeho stáří ho však vyřadilo z aktivní služby, takže ho Jeff mohl koupit jako základ pro svou další stavbu. Během té byla kabina helikoptéry posazena na podvozek z dodávky Toyota Van z roku 1986, pod "kapotu" dostala motor 3.0 litru V6 z Audi Quattro (2002) o výkonu cca 220 koní. K největším benefitům stroje však patřila jeho obojživelnost (díky masivním plovákům po stranách) a také skutečnost, že "helikoptéra" mohla legálně cestovat po silnicích.
Jeff se však nespokojil jen s obyčejným popojížděním či plaváním, místo toho přihlásil Speedycopter, jak projekt pojmenoval, na 24 hodinový vytrvalostní závod aut na odpis. Ten kvůli závadě motoru bohužel nedokončil, ovšem po opravách motoru mohl Speedycopter znovu vyrazit na silnici a hladiny.
Všichni byly z Jeffova posledního výtvoru neskutečně nadšeni a sotva věřili svým očím, proto se Jeff rozhodl vzít svůj stroj na výpravu do Filadelfie, ovšem tam bohužel nedojel. Po dvou hodinách jízdy ucítil řidič dým v kabině. Zastavil tedy, sáhl pro hasičský přístroj a pokusil se požár uhasit. To se však nepovedlo a helikoptéru během chvíle zachvátily ohromné plameny.
Během chvíle se tak 3000 hodin práce a zhruba 10000 dolarů (220000 korun) obrátilo v prach. Později se zjistilo, že armáda používala během výroby těchto strojů poměrně hodně hořčíku, takže jakmile se objevil sebemenší požár, bylo zle.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?