Je to vůbec reálné? Evropský energetický gigant chce vybudovat během 2 let 4000 nabíječek

Nabíječka elektromobilů E.on City Charger
Nabíječka elektromobilů E.on City Charger, foto: eon.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. listopadu 2017 16:45
Sdílej:

Energetická společnost EON odhalila své plány, podle kterých by chtěla na území Evropy provozovat do konce desetiletí celkem 10.000 nabíjecích stanic. Eon tak přichází s tímto oznámením jen několik dnů poté, co automobilky BMW, VW, Daimler a Ford oznámily projekt Ionity, v rámci kterého by mělo po celé Evropě vyrůst 400 rychlo-nabíjecích stanic.

Eon v současné době provozuje na území Evropy zhruba 6.000 nabíjecích stanic, jak informoval web AutoCar.co.uk, takže do konce desetiletí mu zbývá zbudovat okolo dalších 4.000 nabíječek. V porovnání s tím vypadají plány německých automobilek a Fordu víceméně úsměvně.

Ovšem zatímco projekt Ionity by měl být tvořen pouze extrémně výkonnými nabíjecími stanicemi, společnost Eon zřejmě nabídne celou paletu nabíječek rozdělených dle výkonu. Na vrcholu však mají být tzv. Ultra-fast nabíječky, které by se měly podobat výkonům "Tesla Supercharger".

Nabídnout by tedy měly 150 kW s možností modulární úpravy až na výkon 350 kW. Díky tomu by měly uspokojit i pokročilejší baterie s vyšší kapacitou, s jejichž příchodem se do budoucna počítá. Díky ultra-fast nabíječkám by pak elektromobily měly zvládnout ujet cca 402 kilometrů již po 20-30 minutách nabíjení, jak uvádí AutoCar.

Není vyloučeno, že po roce 2020 se počet nabíjecích stanic přehoupne přes 10.000, ovšem to závisí zejména na vyjednávání Eonu s dalšími partnery. Už nyní však Eon navázal v Dánsku spolupráci se společností Clever, zaměřenou na e-mobilitu, díky které by měl být schopen pokrýt klíčové dálnice v Evropě. V Německu pak spolupracuje se společností Tank and Rast, díky které bude moci nabídnout rychlo-nabíječky na 956 kilometrů dlouhém úseku dálnice mezi Flensburgem a Mnichovem.

Elektromobilita tak pomalu ale jistě přebírá otěže, co se trendů v automobilovém průmyslu týče. Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem pokud se ukáže, že elektromobily jsou jen slepou uličkou a správnou cestou je například vodík a palivové články, pak budou tyto investice pro řadu subjektů velice bolestivé. Nechceme však předbíhat dobu.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.