Energetická společnost EON odhalila své plány, podle kterých by chtěla na území Evropy provozovat do konce desetiletí celkem 10.000 nabíjecích stanic. Eon tak přichází s tímto oznámením jen několik dnů poté, co automobilky BMW, VW, Daimler a Ford oznámily projekt Ionity, v rámci kterého by mělo po celé Evropě vyrůst 400 rychlo-nabíjecích stanic.
Eon v současné době provozuje na území Evropy zhruba 6.000 nabíjecích stanic, jak informoval web AutoCar.co.uk, takže do konce desetiletí mu zbývá zbudovat okolo dalších 4.000 nabíječek. V porovnání s tím vypadají plány německých automobilek a Fordu víceméně úsměvně.
Ovšem zatímco projekt Ionity by měl být tvořen pouze extrémně výkonnými nabíjecími stanicemi, společnost Eon zřejmě nabídne celou paletu nabíječek rozdělených dle výkonu. Na vrcholu však mají být tzv. Ultra-fast nabíječky, které by se měly podobat výkonům "Tesla Supercharger".
Nabídnout by tedy měly 150 kW s možností modulární úpravy až na výkon 350 kW. Díky tomu by měly uspokojit i pokročilejší baterie s vyšší kapacitou, s jejichž příchodem se do budoucna počítá. Díky ultra-fast nabíječkám by pak elektromobily měly zvládnout ujet cca 402 kilometrů již po 20-30 minutách nabíjení, jak uvádí AutoCar.
Není vyloučeno, že po roce 2020 se počet nabíjecích stanic přehoupne přes 10.000, ovšem to závisí zejména na vyjednávání Eonu s dalšími partnery. Už nyní však Eon navázal v Dánsku spolupráci se společností Clever, zaměřenou na e-mobilitu, díky které by měl být schopen pokrýt klíčové dálnice v Evropě. V Německu pak spolupracuje se společností Tank and Rast, díky které bude moci nabídnout rychlo-nabíječky na 956 kilometrů dlouhém úseku dálnice mezi Flensburgem a Mnichovem.
Elektromobilita tak pomalu ale jistě přebírá otěže, co se trendů v automobilovém průmyslu týče. Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem pokud se ukáže, že elektromobily jsou jen slepou uličkou a správnou cestou je například vodík a palivové články, pak budou tyto investice pro řadu subjektů velice bolestivé. Nechceme však předbíhat dobu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?