Energetická společnost EON odhalila své plány, podle kterých by chtěla na území Evropy provozovat do konce desetiletí celkem 10.000 nabíjecích stanic. Eon tak přichází s tímto oznámením jen několik dnů poté, co automobilky BMW, VW, Daimler a Ford oznámily projekt Ionity, v rámci kterého by mělo po celé Evropě vyrůst 400 rychlo-nabíjecích stanic.
Eon v současné době provozuje na území Evropy zhruba 6.000 nabíjecích stanic, jak informoval web AutoCar.co.uk, takže do konce desetiletí mu zbývá zbudovat okolo dalších 4.000 nabíječek. V porovnání s tím vypadají plány německých automobilek a Fordu víceméně úsměvně.
Ovšem zatímco projekt Ionity by měl být tvořen pouze extrémně výkonnými nabíjecími stanicemi, společnost Eon zřejmě nabídne celou paletu nabíječek rozdělených dle výkonu. Na vrcholu však mají být tzv. Ultra-fast nabíječky, které by se měly podobat výkonům "Tesla Supercharger".
Nabídnout by tedy měly 150 kW s možností modulární úpravy až na výkon 350 kW. Díky tomu by měly uspokojit i pokročilejší baterie s vyšší kapacitou, s jejichž příchodem se do budoucna počítá. Díky ultra-fast nabíječkám by pak elektromobily měly zvládnout ujet cca 402 kilometrů již po 20-30 minutách nabíjení, jak uvádí AutoCar.
Není vyloučeno, že po roce 2020 se počet nabíjecích stanic přehoupne přes 10.000, ovšem to závisí zejména na vyjednávání Eonu s dalšími partnery. Už nyní však Eon navázal v Dánsku spolupráci se společností Clever, zaměřenou na e-mobilitu, díky které by měl být schopen pokrýt klíčové dálnice v Evropě. V Německu pak spolupracuje se společností Tank and Rast, díky které bude moci nabídnout rychlo-nabíječky na 956 kilometrů dlouhém úseku dálnice mezi Flensburgem a Mnichovem.
Elektromobilita tak pomalu ale jistě přebírá otěže, co se trendů v automobilovém průmyslu týče. Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem pokud se ukáže, že elektromobily jsou jen slepou uličkou a správnou cestou je například vodík a palivové články, pak budou tyto investice pro řadu subjektů velice bolestivé. Nechceme však předbíhat dobu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).