Energetická společnost EON odhalila své plány, podle kterých by chtěla na území Evropy provozovat do konce desetiletí celkem 10.000 nabíjecích stanic. Eon tak přichází s tímto oznámením jen několik dnů poté, co automobilky BMW, VW, Daimler a Ford oznámily projekt Ionity, v rámci kterého by mělo po celé Evropě vyrůst 400 rychlo-nabíjecích stanic.
Eon v současné době provozuje na území Evropy zhruba 6.000 nabíjecích stanic, jak informoval web AutoCar.co.uk, takže do konce desetiletí mu zbývá zbudovat okolo dalších 4.000 nabíječek. V porovnání s tím vypadají plány německých automobilek a Fordu víceméně úsměvně.
Ovšem zatímco projekt Ionity by měl být tvořen pouze extrémně výkonnými nabíjecími stanicemi, společnost Eon zřejmě nabídne celou paletu nabíječek rozdělených dle výkonu. Na vrcholu však mají být tzv. Ultra-fast nabíječky, které by se měly podobat výkonům "Tesla Supercharger".
Nabídnout by tedy měly 150 kW s možností modulární úpravy až na výkon 350 kW. Díky tomu by měly uspokojit i pokročilejší baterie s vyšší kapacitou, s jejichž příchodem se do budoucna počítá. Díky ultra-fast nabíječkám by pak elektromobily měly zvládnout ujet cca 402 kilometrů již po 20-30 minutách nabíjení, jak uvádí AutoCar.
Není vyloučeno, že po roce 2020 se počet nabíjecích stanic přehoupne přes 10.000, ovšem to závisí zejména na vyjednávání Eonu s dalšími partnery. Už nyní však Eon navázal v Dánsku spolupráci se společností Clever, zaměřenou na e-mobilitu, díky které by měl být schopen pokrýt klíčové dálnice v Evropě. V Německu pak spolupracuje se společností Tank and Rast, díky které bude moci nabídnout rychlo-nabíječky na 956 kilometrů dlouhém úseku dálnice mezi Flensburgem a Mnichovem.
Elektromobilita tak pomalu ale jistě přebírá otěže, co se trendů v automobilovém průmyslu týče. Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem pokud se ukáže, že elektromobily jsou jen slepou uličkou a správnou cestou je například vodík a palivové články, pak budou tyto investice pro řadu subjektů velice bolestivé. Nechceme však předbíhat dobu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.