Energetická společnost EON odhalila své plány, podle kterých by chtěla na území Evropy provozovat do konce desetiletí celkem 10.000 nabíjecích stanic. Eon tak přichází s tímto oznámením jen několik dnů poté, co automobilky BMW, VW, Daimler a Ford oznámily projekt Ionity, v rámci kterého by mělo po celé Evropě vyrůst 400 rychlo-nabíjecích stanic.
Eon v současné době provozuje na území Evropy zhruba 6.000 nabíjecích stanic, jak informoval web AutoCar.co.uk, takže do konce desetiletí mu zbývá zbudovat okolo dalších 4.000 nabíječek. V porovnání s tím vypadají plány německých automobilek a Fordu víceméně úsměvně.
Ovšem zatímco projekt Ionity by měl být tvořen pouze extrémně výkonnými nabíjecími stanicemi, společnost Eon zřejmě nabídne celou paletu nabíječek rozdělených dle výkonu. Na vrcholu však mají být tzv. Ultra-fast nabíječky, které by se měly podobat výkonům "Tesla Supercharger".
Nabídnout by tedy měly 150 kW s možností modulární úpravy až na výkon 350 kW. Díky tomu by měly uspokojit i pokročilejší baterie s vyšší kapacitou, s jejichž příchodem se do budoucna počítá. Díky ultra-fast nabíječkám by pak elektromobily měly zvládnout ujet cca 402 kilometrů již po 20-30 minutách nabíjení, jak uvádí AutoCar.
Není vyloučeno, že po roce 2020 se počet nabíjecích stanic přehoupne přes 10.000, ovšem to závisí zejména na vyjednávání Eonu s dalšími partnery. Už nyní však Eon navázal v Dánsku spolupráci se společností Clever, zaměřenou na e-mobilitu, díky které by měl být schopen pokrýt klíčové dálnice v Evropě. V Německu pak spolupracuje se společností Tank and Rast, díky které bude moci nabídnout rychlo-nabíječky na 956 kilometrů dlouhém úseku dálnice mezi Flensburgem a Mnichovem.
Elektromobilita tak pomalu ale jistě přebírá otěže, co se trendů v automobilovém průmyslu týče. Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem pokud se ukáže, že elektromobily jsou jen slepou uličkou a správnou cestou je například vodík a palivové články, pak budou tyto investice pro řadu subjektů velice bolestivé. Nechceme však předbíhat dobu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.