Pokud toužíte poznávat nové dálky v pohodlí svého automobilu, ale nechce se vám bivakovat ve stanu, tísnit se po nocích v autě a nebo platit za drahé ubytování, pak pro vás máme skvělý tip: Earthroamer XV-HD. Stroj, který na první pohled připomíná armádní speciál hodný dobývání Aljašky či Sibiře totiž dokáže nabídnout jak neskutečné off-roadové vlastnosti, tak komfort pětihvězdičkového hotelu.
HV-HD je posledním produktem americké společnosti Earthroamer, která se zabývá stavbou offroadových a expedičních speciálů od roku 1998. Jejím doposud nejúspěšnějším počinem byl expediční Ford F-550 v úpravě XV-LTS, ovšem s příchodem XV-HD nastavila zcela novou laťku komfortnímu cestování.
Základem pro stavbu tohoto speciálu se stal Ford model F-750, který už se dá označit za malý tahač. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá léty prověřený 6.7 litrový diesel V8, který může být v závislosti na zvolené variantě naladěn až na 440 koní, ale co je důležitější, na 1250 Nm točivého momentu!
Kromě motoru a kabiny však prakticky všechno prošlo úpravou nebo výměnou. Například podvozek pochází od společnosti Fox shocks, v podbězích se ukrývají 46 palcové off-roadové pneumatiky Michelin, v předním nárazníku nalezneme naviják s nosností 13,6 tuny a přídavné LED světlomety.
Uvnitř se pak ukrývá zcela jiný svět. Zatímco zvenčí stroj vypadá jako Off-road připravený na ty nejnáročnější expedice, uvnitř se ukrývá interiér, za který by se nemusel stydět ani pětihvězdičkový hotel. Kombinace dřeva, hliníků, kůže a bavlny je samozřejmostí, stejně jako plně vybavená kuchyň a koupelna. Perličkami jsou pak vyhřívaná podlaha a audiosystém Bose.
Aby však bylo možné udržet tohle hotelové apartmá při životě, je potřeba zajistit mu dostatek energie. O tu se v tomto případě starají solární panely o výkonu 2100 W, které posílají energii do baterií s kapacitou 20.000 W. Pro stav nouze je pak připraven generátor vyrábějící energii přímo díky motoru. Když se bavíme o motoru, pro ten je nachystáno 435 litrů paliva a posádky se může těšit ze zásoby 946 litrů vody ke své spotřebě.
Jak už asi tušíte, tahle legrace není levná sranda. Tenhle americký cestovatelský cvalda totiž vyjde na 1,5 milionu dolarů (33 milionů korun), přičemž při jeho objednávce musíte složit zálohu 375,000 dolarů (8,2 milionu korun). Počítejte ale s tím, že výroba také chvíli trvá. Pokud tedy složíte zálohu nyní, svého vozu se dočkáte možná tak akorát před začátkem letních prázdnin 2017.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?