Pokud toužíte poznávat nové dálky v pohodlí svého automobilu, ale nechce se vám bivakovat ve stanu, tísnit se po nocích v autě a nebo platit za drahé ubytování, pak pro vás máme skvělý tip: Earthroamer XV-HD. Stroj, který na první pohled připomíná armádní speciál hodný dobývání Aljašky či Sibiře totiž dokáže nabídnout jak neskutečné off-roadové vlastnosti, tak komfort pětihvězdičkového hotelu.
HV-HD je posledním produktem americké společnosti Earthroamer, která se zabývá stavbou offroadových a expedičních speciálů od roku 1998. Jejím doposud nejúspěšnějším počinem byl expediční Ford F-550 v úpravě XV-LTS, ovšem s příchodem XV-HD nastavila zcela novou laťku komfortnímu cestování.
Základem pro stavbu tohoto speciálu se stal Ford model F-750, který už se dá označit za malý tahač. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá léty prověřený 6.7 litrový diesel V8, který může být v závislosti na zvolené variantě naladěn až na 440 koní, ale co je důležitější, na 1250 Nm točivého momentu!
Kromě motoru a kabiny však prakticky všechno prošlo úpravou nebo výměnou. Například podvozek pochází od společnosti Fox shocks, v podbězích se ukrývají 46 palcové off-roadové pneumatiky Michelin, v předním nárazníku nalezneme naviják s nosností 13,6 tuny a přídavné LED světlomety.
Uvnitř se pak ukrývá zcela jiný svět. Zatímco zvenčí stroj vypadá jako Off-road připravený na ty nejnáročnější expedice, uvnitř se ukrývá interiér, za který by se nemusel stydět ani pětihvězdičkový hotel. Kombinace dřeva, hliníků, kůže a bavlny je samozřejmostí, stejně jako plně vybavená kuchyň a koupelna. Perličkami jsou pak vyhřívaná podlaha a audiosystém Bose.
Aby však bylo možné udržet tohle hotelové apartmá při životě, je potřeba zajistit mu dostatek energie. O tu se v tomto případě starají solární panely o výkonu 2100 W, které posílají energii do baterií s kapacitou 20.000 W. Pro stav nouze je pak připraven generátor vyrábějící energii přímo díky motoru. Když se bavíme o motoru, pro ten je nachystáno 435 litrů paliva a posádky se může těšit ze zásoby 946 litrů vody ke své spotřebě.
Jak už asi tušíte, tahle legrace není levná sranda. Tenhle americký cestovatelský cvalda totiž vyjde na 1,5 milionu dolarů (33 milionů korun), přičemž při jeho objednávce musíte složit zálohu 375,000 dolarů (8,2 milionu korun). Počítejte ale s tím, že výroba také chvíli trvá. Pokud tedy složíte zálohu nyní, svého vozu se dočkáte možná tak akorát před začátkem letních prázdnin 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?