Když před padesáti lety exportovalo Lamborghini do Japonska svůj první vůz, model 400 GT, pravděpodobně nikdo netušil, jak významným trhem se Japonsko do pár let stane. Půl století na druhém nejúspěšnějším trhu proto automobilka patřičně oslavila, nejdřív byla parádní show a nakonec se dostalo i na premiéru několika modelů speciálně pro japonský trh.
Abychom byli přesní, jedná se o pět vozů Lamborghini Aventador S Roadster, jejichž design byl upraven tak, aby v zákaznících evokoval pět základních přírodních elementů japonské kultury: vodu, zemi, oheň, vítr a vzduch. Edice dostala příznačný název "Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan", přičemž každý z automobilů vznikl pouze v jediném exempláři a na akci jako takové byl vystaven pouze modrý kus představující vodu.
Kromě tradičních symbolů které se vyskytují v interiéru je ale hlavní pýchou každého z pěti vozů jeho speciální lakování. Podle Lamborghini si vytvoření laku pro každý vůz vyžádalo cca 170 hodin práce v lakovně. Interiér je pak tvořen kombinací černé kůže "Nero Ade" a černé Alcantary "Nero Cosmus".
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, během akce poděkoval japonským zákazníkům a zdůraznil, jak je japonský trh pro automobilku důležitý. Co se prodejů týče, patří Japonsko celosvětově hned na druhou příčku.
Kromě samotné oslavy a představení nových modelů se během "Lamborghini Day" uskutečnil i druhý ročník výstavy "Lamborghini Day Concours d’Elegance Tokyo". Během něj se japonští zákazníci pochlubili několika ikonickými vozy, mezi nimiž nesměly chybět modely jako Miura, Countach, Diablo nebo první SUV od Lamborghini, model LM002.
Ani na této akci ale nemohla chybět porota, která nakonec za vítěze celé výstavy označila oranžové Lamborghini Countach LP400 z roku 1976. Celou akci pak ukončila hromadná jízda zhruba 80 Lamborghini, které se vydaly napříč Tokiem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.