Když před padesáti lety exportovalo Lamborghini do Japonska svůj první vůz, model 400 GT, pravděpodobně nikdo netušil, jak významným trhem se Japonsko do pár let stane. Půl století na druhém nejúspěšnějším trhu proto automobilka patřičně oslavila, nejdřív byla parádní show a nakonec se dostalo i na premiéru několika modelů speciálně pro japonský trh.
Abychom byli přesní, jedná se o pět vozů Lamborghini Aventador S Roadster, jejichž design byl upraven tak, aby v zákaznících evokoval pět základních přírodních elementů japonské kultury: vodu, zemi, oheň, vítr a vzduch. Edice dostala příznačný název "Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan", přičemž každý z automobilů vznikl pouze v jediném exempláři a na akci jako takové byl vystaven pouze modrý kus představující vodu.
Kromě tradičních symbolů které se vyskytují v interiéru je ale hlavní pýchou každého z pěti vozů jeho speciální lakování. Podle Lamborghini si vytvoření laku pro každý vůz vyžádalo cca 170 hodin práce v lakovně. Interiér je pak tvořen kombinací černé kůže "Nero Ade" a černé Alcantary "Nero Cosmus".
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, během akce poděkoval japonským zákazníkům a zdůraznil, jak je japonský trh pro automobilku důležitý. Co se prodejů týče, patří Japonsko celosvětově hned na druhou příčku.
Kromě samotné oslavy a představení nových modelů se během "Lamborghini Day" uskutečnil i druhý ročník výstavy "Lamborghini Day Concours d’Elegance Tokyo". Během něj se japonští zákazníci pochlubili několika ikonickými vozy, mezi nimiž nesměly chybět modely jako Miura, Countach, Diablo nebo první SUV od Lamborghini, model LM002.
Ani na této akci ale nemohla chybět porota, která nakonec za vítěze celé výstavy označila oranžové Lamborghini Countach LP400 z roku 1976. Celou akci pak ukončila hromadná jízda zhruba 80 Lamborghini, které se vydaly napříč Tokiem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.