Když před padesáti lety exportovalo Lamborghini do Japonska svůj první vůz, model 400 GT, pravděpodobně nikdo netušil, jak významným trhem se Japonsko do pár let stane. Půl století na druhém nejúspěšnějším trhu proto automobilka patřičně oslavila, nejdřív byla parádní show a nakonec se dostalo i na premiéru několika modelů speciálně pro japonský trh.
Abychom byli přesní, jedná se o pět vozů Lamborghini Aventador S Roadster, jejichž design byl upraven tak, aby v zákaznících evokoval pět základních přírodních elementů japonské kultury: vodu, zemi, oheň, vítr a vzduch. Edice dostala příznačný název "Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan", přičemž každý z automobilů vznikl pouze v jediném exempláři a na akci jako takové byl vystaven pouze modrý kus představující vodu.
Kromě tradičních symbolů které se vyskytují v interiéru je ale hlavní pýchou každého z pěti vozů jeho speciální lakování. Podle Lamborghini si vytvoření laku pro každý vůz vyžádalo cca 170 hodin práce v lakovně. Interiér je pak tvořen kombinací černé kůže "Nero Ade" a černé Alcantary "Nero Cosmus".
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, během akce poděkoval japonským zákazníkům a zdůraznil, jak je japonský trh pro automobilku důležitý. Co se prodejů týče, patří Japonsko celosvětově hned na druhou příčku.
Kromě samotné oslavy a představení nových modelů se během "Lamborghini Day" uskutečnil i druhý ročník výstavy "Lamborghini Day Concours d’Elegance Tokyo". Během něj se japonští zákazníci pochlubili několika ikonickými vozy, mezi nimiž nesměly chybět modely jako Miura, Countach, Diablo nebo první SUV od Lamborghini, model LM002.
Ani na této akci ale nemohla chybět porota, která nakonec za vítěze celé výstavy označila oranžové Lamborghini Countach LP400 z roku 1976. Celou akci pak ukončila hromadná jízda zhruba 80 Lamborghini, které se vydaly napříč Tokiem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?