Když před padesáti lety exportovalo Lamborghini do Japonska svůj první vůz, model 400 GT, pravděpodobně nikdo netušil, jak významným trhem se Japonsko do pár let stane. Půl století na druhém nejúspěšnějším trhu proto automobilka patřičně oslavila, nejdřív byla parádní show a nakonec se dostalo i na premiéru několika modelů speciálně pro japonský trh.
Abychom byli přesní, jedná se o pět vozů Lamborghini Aventador S Roadster, jejichž design byl upraven tak, aby v zákaznících evokoval pět základních přírodních elementů japonské kultury: vodu, zemi, oheň, vítr a vzduch. Edice dostala příznačný název "Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan", přičemž každý z automobilů vznikl pouze v jediném exempláři a na akci jako takové byl vystaven pouze modrý kus představující vodu.
Kromě tradičních symbolů které se vyskytují v interiéru je ale hlavní pýchou každého z pěti vozů jeho speciální lakování. Podle Lamborghini si vytvoření laku pro každý vůz vyžádalo cca 170 hodin práce v lakovně. Interiér je pak tvořen kombinací černé kůže "Nero Ade" a černé Alcantary "Nero Cosmus".
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, během akce poděkoval japonským zákazníkům a zdůraznil, jak je japonský trh pro automobilku důležitý. Co se prodejů týče, patří Japonsko celosvětově hned na druhou příčku.
Kromě samotné oslavy a představení nových modelů se během "Lamborghini Day" uskutečnil i druhý ročník výstavy "Lamborghini Day Concours d’Elegance Tokyo". Během něj se japonští zákazníci pochlubili několika ikonickými vozy, mezi nimiž nesměly chybět modely jako Miura, Countach, Diablo nebo první SUV od Lamborghini, model LM002.
Ani na této akci ale nemohla chybět porota, která nakonec za vítěze celé výstavy označila oranžové Lamborghini Countach LP400 z roku 1976. Celou akci pak ukončila hromadná jízda zhruba 80 Lamborghini, které se vydaly napříč Tokiem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?