Když před padesáti lety exportovalo Lamborghini do Japonska svůj první vůz, model 400 GT, pravděpodobně nikdo netušil, jak významným trhem se Japonsko do pár let stane. Půl století na druhém nejúspěšnějším trhu proto automobilka patřičně oslavila, nejdřív byla parádní show a nakonec se dostalo i na premiéru několika modelů speciálně pro japonský trh.
Abychom byli přesní, jedná se o pět vozů Lamborghini Aventador S Roadster, jejichž design byl upraven tak, aby v zákaznících evokoval pět základních přírodních elementů japonské kultury: vodu, zemi, oheň, vítr a vzduch. Edice dostala příznačný název "Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan", přičemž každý z automobilů vznikl pouze v jediném exempláři a na akci jako takové byl vystaven pouze modrý kus představující vodu.
Kromě tradičních symbolů které se vyskytují v interiéru je ale hlavní pýchou každého z pěti vozů jeho speciální lakování. Podle Lamborghini si vytvoření laku pro každý vůz vyžádalo cca 170 hodin práce v lakovně. Interiér je pak tvořen kombinací černé kůže "Nero Ade" a černé Alcantary "Nero Cosmus".
Stefano Domenicali, výkonný ředitel Lamborghini, během akce poděkoval japonským zákazníkům a zdůraznil, jak je japonský trh pro automobilku důležitý. Co se prodejů týče, patří Japonsko celosvětově hned na druhou příčku.
Kromě samotné oslavy a představení nových modelů se během "Lamborghini Day" uskutečnil i druhý ročník výstavy "Lamborghini Day Concours d’Elegance Tokyo". Během něj se japonští zákazníci pochlubili několika ikonickými vozy, mezi nimiž nesměly chybět modely jako Miura, Countach, Diablo nebo první SUV od Lamborghini, model LM002.
Ani na této akci ale nemohla chybět porota, která nakonec za vítěze celé výstavy označila oranžové Lamborghini Countach LP400 z roku 1976. Celou akci pak ukončila hromadná jízda zhruba 80 Lamborghini, které se vydaly napříč Tokiem.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?