Trh s vzácnými, luxusními, historickými nebo super-sportovními vozy zažívá v posledním období zlaté časy. Mnoho sběratelů či majetných lidí po celém světě chce mít ve své sbírce vzácný nebo alespoň raritní vůz, ovšem některým nestačí ani to. Někteří zkrátka chtějí mít naprostý a celosvětový unikát.
Posledním vozem takové kategorie o kterém jsme slyšeli byl Rolls-Royce Sweptail, který automobilka postavila v jediném modelu čistě dle přání prominentního zákazníka. Takovéto služby však nenabízí pouze Rolls-Royce, ale i další automobilky.Jednou z nich je například Aston Martin a jeho zvláštní sekce "Prototype Operations".
Pokud opravdu toužíte po jedinečném vozidle z dílny této britské společnosti, můžete ho dostat. Vstup do tohoto exkluzivního klubu ale není zadarmo. V rozhovoru pro Road and Track to potvrdil i výkonný šéf automobilky, podle jehož slov začíná cena za unikátní model dle přání zákazníka na částce 2 miliony liber, tedy cca 58 milionů korun. Není proto divu, že za rok vzniknou pouze dva takové vozy.
Skvělým příkladem takových vozů jsou například modely CC100 nebo GT12 Volante, které vznikly přímo na přání zákazníků. Ročně automobilka nabízí výrobu pouze dvou unikátních vozů, přesto už jsou termíny na následující dva roky zabrány.
Kolik takovýchto unikátů v dílnách Astonu Martin vzniklo netušíme a nejspíš se to ani nikdy nedozvíme. Jak totiž sám Andy Palmer řekl, některé z těchto vozů se na veřejnosti ještě nikdy neukázaly.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?