Trh s vzácnými, luxusními, historickými nebo super-sportovními vozy zažívá v posledním období zlaté časy. Mnoho sběratelů či majetných lidí po celém světě chce mít ve své sbírce vzácný nebo alespoň raritní vůz, ovšem některým nestačí ani to. Někteří zkrátka chtějí mít naprostý a celosvětový unikát.
Posledním vozem takové kategorie o kterém jsme slyšeli byl Rolls-Royce Sweptail, který automobilka postavila v jediném modelu čistě dle přání prominentního zákazníka. Takovéto služby však nenabízí pouze Rolls-Royce, ale i další automobilky.Jednou z nich je například Aston Martin a jeho zvláštní sekce "Prototype Operations".
Pokud opravdu toužíte po jedinečném vozidle z dílny této britské společnosti, můžete ho dostat. Vstup do tohoto exkluzivního klubu ale není zadarmo. V rozhovoru pro Road and Track to potvrdil i výkonný šéf automobilky, podle jehož slov začíná cena za unikátní model dle přání zákazníka na částce 2 miliony liber, tedy cca 58 milionů korun. Není proto divu, že za rok vzniknou pouze dva takové vozy.
Skvělým příkladem takových vozů jsou například modely CC100 nebo GT12 Volante, které vznikly přímo na přání zákazníků. Ročně automobilka nabízí výrobu pouze dvou unikátních vozů, přesto už jsou termíny na následující dva roky zabrány.
Kolik takovýchto unikátů v dílnách Astonu Martin vzniklo netušíme a nejspíš se to ani nikdy nedozvíme. Jak totiž sám Andy Palmer řekl, některé z těchto vozů se na veřejnosti ještě nikdy neukázaly.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.