Trh s vzácnými, luxusními, historickými nebo super-sportovními vozy zažívá v posledním období zlaté časy. Mnoho sběratelů či majetných lidí po celém světě chce mít ve své sbírce vzácný nebo alespoň raritní vůz, ovšem některým nestačí ani to. Někteří zkrátka chtějí mít naprostý a celosvětový unikát.
Posledním vozem takové kategorie o kterém jsme slyšeli byl Rolls-Royce Sweptail, který automobilka postavila v jediném modelu čistě dle přání prominentního zákazníka. Takovéto služby však nenabízí pouze Rolls-Royce, ale i další automobilky.Jednou z nich je například Aston Martin a jeho zvláštní sekce "Prototype Operations".
Pokud opravdu toužíte po jedinečném vozidle z dílny této britské společnosti, můžete ho dostat. Vstup do tohoto exkluzivního klubu ale není zadarmo. V rozhovoru pro Road and Track to potvrdil i výkonný šéf automobilky, podle jehož slov začíná cena za unikátní model dle přání zákazníka na částce 2 miliony liber, tedy cca 58 milionů korun. Není proto divu, že za rok vzniknou pouze dva takové vozy.
Skvělým příkladem takových vozů jsou například modely CC100 nebo GT12 Volante, které vznikly přímo na přání zákazníků. Ročně automobilka nabízí výrobu pouze dvou unikátních vozů, přesto už jsou termíny na následující dva roky zabrány.
Kolik takovýchto unikátů v dílnách Astonu Martin vzniklo netušíme a nejspíš se to ani nikdy nedozvíme. Jak totiž sám Andy Palmer řekl, některé z těchto vozů se na veřejnosti ještě nikdy neukázaly.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?