Trh s vzácnými, luxusními, historickými nebo super-sportovními vozy zažívá v posledním období zlaté časy. Mnoho sběratelů či majetných lidí po celém světě chce mít ve své sbírce vzácný nebo alespoň raritní vůz, ovšem některým nestačí ani to. Někteří zkrátka chtějí mít naprostý a celosvětový unikát.
Posledním vozem takové kategorie o kterém jsme slyšeli byl Rolls-Royce Sweptail, který automobilka postavila v jediném modelu čistě dle přání prominentního zákazníka. Takovéto služby však nenabízí pouze Rolls-Royce, ale i další automobilky.Jednou z nich je například Aston Martin a jeho zvláštní sekce "Prototype Operations".
Pokud opravdu toužíte po jedinečném vozidle z dílny této britské společnosti, můžete ho dostat. Vstup do tohoto exkluzivního klubu ale není zadarmo. V rozhovoru pro Road and Track to potvrdil i výkonný šéf automobilky, podle jehož slov začíná cena za unikátní model dle přání zákazníka na částce 2 miliony liber, tedy cca 58 milionů korun. Není proto divu, že za rok vzniknou pouze dva takové vozy.
Skvělým příkladem takových vozů jsou například modely CC100 nebo GT12 Volante, které vznikly přímo na přání zákazníků. Ročně automobilka nabízí výrobu pouze dvou unikátních vozů, přesto už jsou termíny na následující dva roky zabrány.
Kolik takovýchto unikátů v dílnách Astonu Martin vzniklo netušíme a nejspíš se to ani nikdy nedozvíme. Jak totiž sám Andy Palmer řekl, některé z těchto vozů se na veřejnosti ještě nikdy neukázaly.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.