Pokud se zajímáte o svět motorů, pak už jste možná slyšeli o lodních motorech Mercury, které mají ve světě skvělé jméno. Věděli jste ale, že tato společnost také vyrábí a upravuje motory pro sportovní a závodní automobily? Poslední zajímavý počin Mercury Racing je atmosferický 7.0 llitrový motor V8, který skončil ve sportovním voze Ultima GTR.
Sedmilitrový osmiválec LS7 je skutečně charakteristickým americkým motorem, takže se na mysl dere otázka, proč skončil právě v malém britském sporťáku? Odpověď je přitom velice jednoduchá a dá se prakticky rozepsat do bodů. Ultima GTR je totiž velice lehký vůz, jehož design byl od prvopočátku navržen pro použití ve vyšších rychlostech. Tím odpadá nutnost jakýchkoliv pozdějších modifikací kvůli zlepšení aerodynamicky. Posledním benefitem je pak konstrukce využívající uprostřed uloženého motoru, což lidé z Mercury Racing přesně potřebovaly.
Když byl vybrán vůz, pustili se technici do úprav samotného motoru. Ten samozřejmě prošel rozsáhlou renovací, modernizací a také úpravami. Mimo jiné dostal hlavy z devítilitrového motoru, které byly pro sedmilitrový speciálně upraveny. Původním cílem bylo dostat z motoru výkon rovných 750 koní, což se nakonec technikům povedlo. Příval koní vrcholí při 7.000 otáčkách za minutu a motor neúnavně táhne až do omezovače. Ostatně na to se můžete podívat na tomto videu.
Podle všeho by navíc tato Ultima GTR měla být zcela legální k jízdě po silnicích, soudě podle instalovaných registračních značek. Otázkou však zůstává, kolik lidí má dostatek brát na silnici automobil s "lodním motorem" o výkonu 750 koní. Kdo se k tomu totiž odhodlá, ten bude potřebovat dostatek odvahy i schopností. Jo a taky bude muset doufat, že se mu nebudou ve vyšších rychlostech otvírat dveře... Ostatně to uvidíte ve videu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?