Sporťák s lodním motorem? Výsledek vás rozhodně překvapí

Ultima GTR s 7.0 litrovým motorem V8, který upravila společnost Mercury Racing
Ultima GTR s 7.0 litrovým motorem V8, který upravila společnost Mercury Racing, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. října 2017 16:42
Sdílej:

Pokud se zajímáte o svět motorů, pak už jste možná slyšeli o lodních motorech Mercury, které mají ve světě skvělé jméno. Věděli jste ale, že tato společnost také vyrábí a upravuje motory pro sportovní a závodní automobily? Poslední zajímavý počin Mercury Racing je atmosferický 7.0 llitrový motor V8, který skončil ve sportovním voze Ultima GTR.

Sedmilitrový osmiválec LS7 je skutečně charakteristickým americkým motorem, takže se na mysl dere otázka, proč skončil právě v malém britském sporťáku? Odpověď je přitom velice jednoduchá a dá se prakticky rozepsat do bodů. Ultima GTR je totiž velice lehký vůz, jehož design byl od prvopočátku navržen pro použití ve vyšších rychlostech. Tím odpadá nutnost jakýchkoliv pozdějších modifikací kvůli zlepšení aerodynamicky. Posledním benefitem je pak konstrukce využívající uprostřed uloženého motoru, což lidé z Mercury Racing přesně potřebovaly.

Když byl vybrán vůz, pustili se technici do úprav samotného motoru. Ten samozřejmě prošel rozsáhlou renovací, modernizací a také úpravami. Mimo jiné dostal hlavy z devítilitrového motoru, které byly pro sedmilitrový speciálně upraveny. Původním cílem bylo dostat z motoru výkon rovných 750 koní, což se nakonec technikům povedlo. Příval koní vrcholí při 7.000 otáčkách za minutu a motor neúnavně táhne až do omezovače. Ostatně na to se můžete podívat na tomto videu.

Podle všeho by navíc tato Ultima GTR měla být zcela legální k jízdě po silnicích, soudě podle instalovaných registračních značek. Otázkou však zůstává, kolik lidí má dostatek brát na silnici automobil s "lodním motorem" o výkonu 750 koní. Kdo se k tomu totiž odhodlá, ten bude potřebovat dostatek odvahy i schopností. Jo a taky bude muset doufat, že se mu nebudou ve vyšších rychlostech otvírat dveře... Ostatně to uvidíte ve videu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.