K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Celoroční pneu jako univerzální spása? Takhle dopadly v dlouhodobém testu

-mao / AutoRoad.cz, 6. října 2017, 09:15 Aktualizováno 6.10.2017, 09:44 Google+

Jak dopadnou celoroční pneumatiky po dlouhodobém testu, přesněji po ujetí 10 tisíc kilometrů? To byla otázka, kterou si položila německá organizace GTÜ, společně s ACE, tedy Auto Clubem Europa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Začněme tím, co motoristé od celoroční pneumatiky očekávají. Jak napovídá samotné označení pláště, chceme, aby si toto obutí vedlo dobře po celý rok: za deštivého jara, horkého léta, blátivého podzimu i kluzké zimy. A to vše bez nezbytnosti výměny kol před chladným ročním obdobím. Samozřejmě, že je to lákavé, ale jaká je praxe?

Německá společnost GTÜ, společně s ACE testovala Goodyear Vector 4Seasons a Michelin Cross Clima, a to totožných rozměrů 205/55 R16, namontovaných na dvou totožných vozidlech VW Golf. Test začal v listopadu loňského roku a pokračoval i letos. Bylo tedy možné kromě jiného porovnat výsledky zcela nových plášťů a ojetých.   

Výsledky byly překvapující. Při brždění na mokré vozovce použitý Michelin oproti původnímu stavu vykazoval významně delší brzdnou dráhu, zatímco pláště Goodyear předvedly dokonce kratší brzdnou dráhu, než měly nové pneumatiky. Na ledě a sněhu oba použité výrobky nabídly o něco horší výsledek, přesto naprosto adekvátní trakci.

Velkým překvapením se ukázalo brždění na vozovce se sněhovou pokrývkou. Oba testované druhy plášťů si vedly lépe po 10 000 ujetých kilometrů než jako nové. Jaký z toho plyne závěr? V případě těchto dvou celoročních pneumatik není na úkor bezpečnosti jejich použití – alespoň ne po první letní sezóně.

A jak to vypadalo během léta? Oba typy pneumatik za letní období ztratily asi 1,6 mm hloubky dezénu, což je stále odpovídající, aby se nijak výrazněji neprojevil aquaplaning na mokré vozovce. To také test potvrdil.

Takže závěr? Odborníci ÚAMK výsledek komentují: pokud budeme hovořit o těchto dvou typech celoročních pneumatik, žádné vážné faux paux se u nich neprojevilo. Stojí tedy za zvážení. Mají dostatečné bezpečnostní rezervy, dovolí zůstat mobilní i v zimním období, bez nutnosti přezouvání a vyplatí se jejich koupě i z hlediska nákladů. 

Specialisté ÚAMK ale zdůrazňují – řečená není obecná pravda o všech celoročních modelech, ale o těchto dvou, které byly odborně testovány.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Celoroční pneu jako univerzální spása? Takhle dopadly v dlouhodobém testu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Výměna oleje na Bugatti Veyron svépomocí

VIDEO: Jak se mění olej na Bugatti Veyron? Práce za 500 000 Kč se chopili amatáři

Společnost Tesloop zveřejnila náklady spojené s provozem Tesly Model S, která ujela za necelé tři roky přes 643 000 km

Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

Společnost Lego představila Aston Martin DB5 inspirovaný bondovkou Goldfinger

James Bond ve světě Lega? Tahle replika Aston Martinu má i vystřelovací sedadlo

Nové taktické obranné vozidlo 4x4 Zetor GERLACH

Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

Audi TT dostala pro rok 2019 facelift, který přináší drobné úpravy designu a hlavně řadu nových prvků standardní výbavy

Modernizované Audi TT? Nejdůležitějších změn si na první pohled nevšimnete

McLaren Senna - exkluzivní model společnosti Amalgam startuje na ceně okolo 181 000 korun

Exkluzivní model v ceně nového auta? Prodejce očekává enormní zájem

Škoda Superb je vítězem hodnocení časopisu Auto Test v Německu

Škoda Superb ovládla prestižní anketu, nenašla přemožitele

Panel klimatizace, ilustrační foto

Jak rychle snížit teplotu v rozpáleném autě? Tyto metody jsou sázkou na jistotu

Ford Focus v úpravě podle filmu Mad Max

Ford Focus ve stylu Mad Max? Raketa na střeše, plamenomet v kufru a granát v držáku na pití

Ford Explorer Police Interceptor

Spoutaný muž ukradl policejní auto, ve kterém byl zavřený. Jeho jízda nemohla skončit jinak

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS v úpravě ABT

Technici z ABT si pohráli s Octavií RS, z jejího motoru vymáčkli 315 koní!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

  6. V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud