Možná to zní poněkud zvláštně, ovšem těžko to lze nazvat jinak. Po nedávném ohlášeném zrušení nařízení, které ženám v Saudské Arábii zakazovalo řídit automobily, se nyní automobilky z celého světa snaží zaujmout takřka nový trh, na kterém je čeká zhruba 9 milionů nových řidiček.
To je naprosto nová situace, kterou se všechny automobilky snaží chytit za vlasy. Podle prvních odhadů by se totiž zákaznická základna v Saudské Arábii mohla rozrůst o dalších 9 milionů potencionálních zákazníků, což je neskutečné číslo. Automobilky se tak snaží seč mohou, aby si do ledna 2018 získaly maximální pozornost. Právě v lednu příštího roku totiž nařízení o zákazu přestane platit a ženy pravděpodobně vyrazí na nákupy.
Krátce po oznámení o plánovaném zrušení tohoto nařízení se tak na sociálních sítích objevila řada příspěvků od velkých automobilek, přičemž všechny příspěvky nesly označení #SaudiWomenCanDrive.
Jednou z prvních automobilek, která zareagovala, byl Ford. Zveřejnil příspěvek přeložitelný jako "Vítejte na sedadle řidiče" a doprovodil ho fotografií znázorňující ženské oči ve zpětném zrcátku. V dalším příspěvku pak oznámil, že Sahar Nassif, jedna z hlavních aktivistek bojujících za právo žen řídit, dostane Ford Mustang.
Řada dalších příspěvků se pak objevila v několika následujících hodinách, jak oznámila agentura Bloomberg. Například Land Rover zveřejnil animaci, na které se klíček od auta připojuje k řadě jiných věcí, které ženy nosí v kabelkách. Krátce na to zveřejnil svůj příspěvek i Volkswagen, který na fotce vyobrazil ruce držící neviditelný volant a příspěvek doplnil textem "Teď je řada na tobě, usedni na místo řidiče".
Welcome to the driver’s seat. #SaudiWomenMove #SaudiWomenCanDrive pic.twitter.com/oksRbFvLWa
— Ford Middle East (@FordMiddleEast) 27. září 2017
Adventure awaits you. #SaudiWomenCanDrive pic.twitter.com/H1CZKenJEB
— Land Rover MENA (@LandRoverMENA) 27. září 2017
It's your turn, take over the driver's seat.#SaudiWomenDriving #SaudiWomenCanDrive pic.twitter.com/Hlw3Gnc7fW
— Volkswagen ME (@VWMiddleEast) 27. září 2017
#شكراً_للقيادة للسماح بـ #قيادة_المرأة_السعودية_للسيارة ? pic.twitter.com/YLLN1rvmcu
— Toyota Saudi Arabia (@ToyotaALJ) 28. září 2017
نُبارك للمرأة السعودية السماح لها بالقيادة ? #لسماح_للمراه_بالقياده pic.twitter.com/vMeObp96qB
— Nissan Saudi Arabia (@nissansaudi) 26. září 2017
Ke kampani se pak přidala i řada dalších celosvětově významných automobilek, mezi kterými nechyběla Toyota, Nissan nebo Lexus.
Tématu zrušení nařízení zakazujícího ženám řídit, jsme se věnovali již dříve, ovšem za připomínku stojí teorie, podle níž král Salman bin Absulaziz zrušil tento roky trvající zákaz pravděpodobně z ekonomických důvodů. Saudská ekonomika by se totiž ráda odpoutala od závislosti na těžbě ropy a dovolit ženám řídit přinese pozitivní efekt jak na trhu práce, tak co se týče příjmů spojených s provozováním automobilů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?