Špičkové jízdní kvality kupé Toyota GT86 bylo možné vidět i z vesmíru. A to doslova. Světový šampion driftu, norský jezdec Fredric Aasbø, „nakreslil“ na britské driftovací ploše proslulé logo 86 dostatečně velké na to, aby je zaznamenaly satelity kroužící kolem Země.
„Nakreslení“ loga na ploše nebylo jen otázkou jízdy s rychlým vozem v kruzích. Z pohledu jezdce bylo nutné přesné naplánování, přičemž filmový štáb i celý tým musel určit přesný čas, kdy se bude satelit nad plochou pohybovat, aby tento obraz zachytil.
Světový šampion Fredric Aasbø, známý svým stylem jízdy na plný plyn, dosáhl za poslední desetiletí pořádání driftovacích soutěží více než 100 pódiových vítězství na třech světových kontinentech. Je nejčastějším vítězem v historii driftovací série Formula.
Úkolu se Aasbø chopil za volantem speciálu Icom Toyota Express Service 86-X, tedy jedinečné soutěžní verze Toyoty GT86 s přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,4 litru, odladěným na výkon až 1150 koní. Obrazec ztvárnil na kruhové testovací dráze o průměru 137 metrů u obce Millbrook v hrabství Bedfordshire, pomohly mu v tom i dva homologované vozy GT86.
Projekt nazvaný Donuty z vesmíru (Donuts from Space) byl zachycen i formou krátkého filmu:
„Driftování spočívá v kontrolovaném řízení vozidla, které je vlastně mimo kontrolu, ale tentokrát to bylo úplně poprvé, kdy jsem svůj vůz použil jako malířský štětec,“ popsal Aasbø.
Produkční tým spolupracoval s firmou Airbus, významným dodavatelem leteckého a kosmického průmyslu, s cílem pořídit obraz hotového loga 86 ve vysokém rozlišení jedním z dvojice satelitů Pleaides, kroužících 800 kilometrů nad zemským povrchem.
Odborníci ze střediska National Geo Centre zase pomohli vypočítat přesný čas, kdy se satelit bude nacházet přesně nad logem 86.
Po čtyřech měsících plánování se dvoudenní natáčení letos v srpnu uskutečnilo za příznivých podmínek, díky tomu mohl vzniknout dokonale ostrý obrazový materiál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.