Špičkové jízdní kvality kupé Toyota GT86 bylo možné vidět i z vesmíru. A to doslova. Světový šampion driftu, norský jezdec Fredric Aasbø, „nakreslil“ na britské driftovací ploše proslulé logo 86 dostatečně velké na to, aby je zaznamenaly satelity kroužící kolem Země.
„Nakreslení“ loga na ploše nebylo jen otázkou jízdy s rychlým vozem v kruzích. Z pohledu jezdce bylo nutné přesné naplánování, přičemž filmový štáb i celý tým musel určit přesný čas, kdy se bude satelit nad plochou pohybovat, aby tento obraz zachytil.
Světový šampion Fredric Aasbø, známý svým stylem jízdy na plný plyn, dosáhl za poslední desetiletí pořádání driftovacích soutěží více než 100 pódiových vítězství na třech světových kontinentech. Je nejčastějším vítězem v historii driftovací série Formula.
Úkolu se Aasbø chopil za volantem speciálu Icom Toyota Express Service 86-X, tedy jedinečné soutěžní verze Toyoty GT86 s přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,4 litru, odladěným na výkon až 1150 koní. Obrazec ztvárnil na kruhové testovací dráze o průměru 137 metrů u obce Millbrook v hrabství Bedfordshire, pomohly mu v tom i dva homologované vozy GT86.
Projekt nazvaný Donuty z vesmíru (Donuts from Space) byl zachycen i formou krátkého filmu:
„Driftování spočívá v kontrolovaném řízení vozidla, které je vlastně mimo kontrolu, ale tentokrát to bylo úplně poprvé, kdy jsem svůj vůz použil jako malířský štětec,“ popsal Aasbø.
Produkční tým spolupracoval s firmou Airbus, významným dodavatelem leteckého a kosmického průmyslu, s cílem pořídit obraz hotového loga 86 ve vysokém rozlišení jedním z dvojice satelitů Pleaides, kroužících 800 kilometrů nad zemským povrchem.
Odborníci ze střediska National Geo Centre zase pomohli vypočítat přesný čas, kdy se satelit bude nacházet přesně nad logem 86.
Po čtyřech měsících plánování se dvoudenní natáčení letos v srpnu uskutečnilo za příznivých podmínek, díky tomu mohl vzniknout dokonale ostrý obrazový materiál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?