Špičkové jízdní kvality kupé Toyota GT86 bylo možné vidět i z vesmíru. A to doslova. Světový šampion driftu, norský jezdec Fredric Aasbø, „nakreslil“ na britské driftovací ploše proslulé logo 86 dostatečně velké na to, aby je zaznamenaly satelity kroužící kolem Země.
„Nakreslení“ loga na ploše nebylo jen otázkou jízdy s rychlým vozem v kruzích. Z pohledu jezdce bylo nutné přesné naplánování, přičemž filmový štáb i celý tým musel určit přesný čas, kdy se bude satelit nad plochou pohybovat, aby tento obraz zachytil.
Světový šampion Fredric Aasbø, známý svým stylem jízdy na plný plyn, dosáhl za poslední desetiletí pořádání driftovacích soutěží více než 100 pódiových vítězství na třech světových kontinentech. Je nejčastějším vítězem v historii driftovací série Formula.
Úkolu se Aasbø chopil za volantem speciálu Icom Toyota Express Service 86-X, tedy jedinečné soutěžní verze Toyoty GT86 s přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,4 litru, odladěným na výkon až 1150 koní. Obrazec ztvárnil na kruhové testovací dráze o průměru 137 metrů u obce Millbrook v hrabství Bedfordshire, pomohly mu v tom i dva homologované vozy GT86.
Projekt nazvaný Donuty z vesmíru (Donuts from Space) byl zachycen i formou krátkého filmu:
„Driftování spočívá v kontrolovaném řízení vozidla, které je vlastně mimo kontrolu, ale tentokrát to bylo úplně poprvé, kdy jsem svůj vůz použil jako malířský štětec,“ popsal Aasbø.
Produkční tým spolupracoval s firmou Airbus, významným dodavatelem leteckého a kosmického průmyslu, s cílem pořídit obraz hotového loga 86 ve vysokém rozlišení jedním z dvojice satelitů Pleaides, kroužících 800 kilometrů nad zemským povrchem.
Odborníci ze střediska National Geo Centre zase pomohli vypočítat přesný čas, kdy se satelit bude nacházet přesně nad logem 86.
Po čtyřech měsících plánování se dvoudenní natáčení letos v srpnu uskutečnilo za příznivých podmínek, díky tomu mohl vzniknout dokonale ostrý obrazový materiál.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.