Špičkové jízdní kvality kupé Toyota GT86 bylo možné vidět i z vesmíru. A to doslova. Světový šampion driftu, norský jezdec Fredric Aasbø, „nakreslil“ na britské driftovací ploše proslulé logo 86 dostatečně velké na to, aby je zaznamenaly satelity kroužící kolem Země.
„Nakreslení“ loga na ploše nebylo jen otázkou jízdy s rychlým vozem v kruzích. Z pohledu jezdce bylo nutné přesné naplánování, přičemž filmový štáb i celý tým musel určit přesný čas, kdy se bude satelit nad plochou pohybovat, aby tento obraz zachytil.
Světový šampion Fredric Aasbø, známý svým stylem jízdy na plný plyn, dosáhl za poslední desetiletí pořádání driftovacích soutěží více než 100 pódiových vítězství na třech světových kontinentech. Je nejčastějším vítězem v historii driftovací série Formula.
Úkolu se Aasbø chopil za volantem speciálu Icom Toyota Express Service 86-X, tedy jedinečné soutěžní verze Toyoty GT86 s přeplňovaným řadovým šestiválcem 3,4 litru, odladěným na výkon až 1150 koní. Obrazec ztvárnil na kruhové testovací dráze o průměru 137 metrů u obce Millbrook v hrabství Bedfordshire, pomohly mu v tom i dva homologované vozy GT86.
Projekt nazvaný Donuty z vesmíru (Donuts from Space) byl zachycen i formou krátkého filmu:
„Driftování spočívá v kontrolovaném řízení vozidla, které je vlastně mimo kontrolu, ale tentokrát to bylo úplně poprvé, kdy jsem svůj vůz použil jako malířský štětec,“ popsal Aasbø.
Produkční tým spolupracoval s firmou Airbus, významným dodavatelem leteckého a kosmického průmyslu, s cílem pořídit obraz hotového loga 86 ve vysokém rozlišení jedním z dvojice satelitů Pleaides, kroužících 800 kilometrů nad zemským povrchem.
Odborníci ze střediska National Geo Centre zase pomohli vypočítat přesný čas, kdy se satelit bude nacházet přesně nad logem 86.
Po čtyřech měsících plánování se dvoudenní natáčení letos v srpnu uskutečnilo za příznivých podmínek, díky tomu mohl vzniknout dokonale ostrý obrazový materiál.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?