Když Mercedes-AMG představil své sportovní modely se čtyřválcovými motory, začali se všichni fanoušci ostrých německých vozů obávat podobného kroku i ze strany BMW, které je tradičním konkurentem Mercedesu již desítky let.
Všem spekulacím ale udělal přítrž Frank Van Meel, současný šéf divize BMW M, který podobné spekulace jednoznačně zamítl hned z několika pádných důvodů. Jedním je tradice, druhým výkon a třetím pak technologická vyspělost současného automobilového průmyslu.
Co se týče tradice, Van Meel ve svém rozhovoru pro CarAdvice zmínil, že řadové šestiválcové motory provází divizi M již od legendárního modelu M1, který vznikl v roce 1978 a založil tak nový kult. Dle jeho slov je tento motor vlastně jakýmsi dědictvím a rodovým znakem ostrých BMW M.
Dalším aspektem je výkon, zejména tedy točivý moment. Čtyřválcové motory už dnes díky přeplňování dokáží nabídnout ohromná stáda koní, ovšem v nízkých otáčkách postrádají točivý moment a jsou líné - a takové chování motoru ve vozech BMW M nikdo nechce.
Tento problém by se sice dal vyřešit hybridní pohonnou jednotkou, ale tím se dostáváme k limitům technologickým. Hybridní jednotky už sice nejsou ničím nedostupným, ovšem stále jsou velice těžké, což by výrazně negativním způsobem ovlivnilo chování vozu.
Pokud se podíváme na současné hybridní technologie, které má BMW k dispozici, pak by hybridizace modelu M3 nebo M4 mohla podle Van Meela přidat automobilu na váze cca 200 až 300 kilogramů, což by negativně ovlivnilo nejen výkon, ale také jízdní vlastnosti.
V současnosti tak starosti o osud šestiválcových BMW řady M mít nemusíme, ovšem jak se bude vyvíjet situace do budoucnosti zůstává otázkou. Spíš než hybridizace BMW M bychom se ale mohli dočkat dalších ostrých hybridních BMW s označením i, jako je například BMW i8.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.