Všem spekulacím ale udělal přítrž Frank Van Meel, současný šéf divize BMW M, který podobné spekulace jednoznačně zamítl hned z několika pádných důvodů. Jedním je tradice, druhým výkon a třetím pak technologická vyspělost současného automobilového průmyslu.
Co se týče tradice, Van Meel ve svém rozhovoru pro CarAdvice zmínil, že řadové šestiválcové motory provází divizi M již od legendárního modelu M1, který vznikl v roce 1978 a založil tak nový kult. Dle jeho slov je tento motor vlastně jakýmsi dědictvím a rodovým znakem ostrých BMW M.
Dalším aspektem je výkon, zejména tedy točivý moment. Čtyřválcové motory už dnes díky přeplňování dokáží nabídnout ohromná stáda koní, ovšem v nízkých otáčkách postrádají točivý moment a jsou líné - a takové chování motoru ve vozech BMW M nikdo nechce.
Tento problém by se sice dal vyřešit hybridní pohonnou jednotkou, ale tím se dostáváme k limitům technologickým. Hybridní jednotky už sice nejsou ničím nedostupným, ovšem stále jsou velice těžké, což by výrazně negativním způsobem ovlivnilo chování vozu.
Pokud se podíváme na současné hybridní technologie, které má BMW k dispozici, pak by hybridizace modelu M3 nebo M4 mohla podle Van Meela přidat automobilu na váze cca 200 až 300 kilogramů, což by negativně ovlivnilo nejen výkon, ale také jízdní vlastnosti.
V současnosti tak starosti o osud šestiválcových BMW řady M mít nemusíme, ovšem jak se bude vyvíjet situace do budoucnosti zůstává otázkou. Spíš než hybridizace BMW M bychom se ale mohli dočkat dalších ostrých hybridních BMW s označením i, jako je například BMW i8.