K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

-mao / AutoRoad.cz, 22. září 2017, 09:00 Google+

Když Mercedes-AMG představil své sportovní modely se čtyřválcovými motory, začali se všichni fanoušci ostrých německých vozů obávat podobného kroku i ze strany BMW, které je tradičním konkurentem Mercedesu již desítky let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrašní foto: BMW M3 CSL

Ilustrašní foto: BMW M3 CSL | foto: Classic Driver

Sdílejte článek

Všem spekulacím ale udělal přítrž Frank Van Meel, současný šéf divize BMW M, který podobné spekulace jednoznačně zamítl hned z několika pádných důvodů. Jedním je tradice, druhým výkon a třetím pak technologická vyspělost současného automobilového průmyslu.

Co se týče tradice, Van Meel ve svém rozhovoru pro CarAdvice zmínil, že řadové šestiválcové motory provází divizi M již od legendárního modelu M1, který vznikl v roce 1978 a založil tak nový kult. Dle jeho slov je tento motor vlastně jakýmsi dědictvím a rodovým znakem ostrých BMW M.

Dalším aspektem je výkon, zejména tedy točivý moment. Čtyřválcové motory už dnes díky přeplňování dokáží nabídnout ohromná stáda koní, ovšem v nízkých otáčkách postrádají točivý moment a jsou líné - a takové chování motoru ve vozech BMW M nikdo nechce.

Tento problém by se sice dal vyřešit hybridní pohonnou jednotkou, ale tím se dostáváme k limitům technologickým. Hybridní jednotky už sice nejsou ničím nedostupným, ovšem stále jsou velice těžké, což by výrazně negativním způsobem ovlivnilo chování vozu. 

Pokud se podíváme na současné hybridní technologie, které má BMW k dispozici, pak by hybridizace modelu M3 nebo M4 mohla podle Van Meela přidat automobilu na váze cca 200 až 300 kilogramů, což by negativně ovlivnilo nejen výkon, ale také jízdní vlastnosti.

V současnosti tak starosti o osud šestiválcových BMW řady M mít nemusíme, ovšem jak se bude vyvíjet situace do budoucnosti zůstává otázkou. Spíš než hybridizace BMW M bychom se ale mohli dočkat dalších ostrých hybridních BMW s označením i, jako je například BMW i8.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Spojka sportovního kupé Honda Prelude neměla šanci tohle ustát

VIDEO: Proč netahat kamion osobákem? Tenhle řidič dostal tvrdou lekci

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Škoda Fabia

Pokračování: Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Ford se snaží bojovat s rozbitými evropskými silnicemi po svém

Detekce děr na silnici? Nový podvozek Fordu je splněným snem každého Čecha

reklama
reklama

Doporučujeme

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  3. Jak se vyhnout placení mýtného? Tento řidič přišel s neuvěřitelným nápadem

  4. Nejslavnější policejní kontrola? Tohle zastavení se stalo hitem internetu

  5. Jak během 0.03 sekundy přijít o 3 000 Kč? Policista se rozpovídal o moderních radarech

  6. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO mohlo být i poctou první republice

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud