Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 14:04 Google+

Když v roce 2011 investoval koncern General Motors 30 milionů dolarů do skromného start-upu zabývajícího se elektrickými autobusy, jistě nikdo netušil, jakých úspěchů tato společnost během pár let dosáhne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrické autobusy Proterra

Elektrické autobusy Proterra | foto: Proterra

Sdílejte článek

V roce 2011 se začínající společnost Proterra prezentovala elektrickým autobusem EcoRide BE-35, jehož nabití na 80 % kapacity baterií sice probíhalo v rekordně krátkém čase, pouhých 10 minut, ovšem energie docházela rekordně brzy - po 64 kilometrech jízdy. I tak ale společnost zaujala koncern General Motors, který do ni investoval 30 milionů dolarů - a investice zřejmě brzy přinese své ovoce.

Tento týden totiž společnost Proterra oznámila, že její poslední elektrický autobus Catalyst E2 Max urazil na jedno nabití rekordní vzdálenost 1.101.2 mil, což v přepočtu odpovídá vzdálenosti 1772 kilometrů. Rekord byl sice stanoven na testovací dráze, ovšem i to stačilo ke stanovení nového rekordu v dojezdu pro čistě elektrický automobil.

Pro Proterru se jedná o obrovský úspěch, nejen že její elektrický autobus s takto vysokým dojezdem osloví obrovské množství zákazníků, ale zároveň se mu povedlo překonat dosavadní rekord v dojezdu elektromobilu, který měl hodnotu 1.013.76 mil a stanovil ho elektromobil, který byl 46-krát lehčí, než elektrický autobus.

V porovnání s běžnými elektromobily ale Proterra Catalyst E2 Max disponuje i o poznání větší baterií, která má kapacitu 660 kWh. S takovou porcí už tedy není problém překonávat ani velké vzdálenosti. Otázkou je samozřejmě nabíjení, ovšem to by mělo probíhat v časech okolo pěti hodin.

Pro osobní auto je to poměrně hodně, ovšem pro autobus, který bývá přes noc zaparkován na parkovišti, se jedná o ideální parametr. Co se týče jízdních výkonů, moc parametrů neznáme, ovšem maximální rychlost by měla být omezena na cca 65 mil za hodinu, tedy cca 104 km/h.

Než se ale autobusy Proterra objeví na silnicích, byť jen v USA, ještě to nějakou dobu potrvá. Model Catalyst E2 Max je stále jen prototypem a do sériové výroby má cestu dlouhou.

Vytisknout

Diskuze: Blíží se revoluce v hromadné dopravě. Seznamte se s konceptem Catalyst E2 Max

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto: CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Na nový Citroen C5 si ještě pár let počkáme, ovšem bude to stát za to

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud