Když se na internetu objevila modrá Škoda Fabia s úctyhodným nájezdem více než 1,2 milionu kilometrů, lidé smekali před její odolnou a spolehlivou technikou. Pokud se ale podíváme do zahraničí, rázem zjistíme, že některá auta nemají problém ani s dvojnásobkem této porce kilometrů. Tohle jsou ti nejstatečnější a nejodolnější z nich.
4. Plymouth Fury z roku 1963
Ujet s jediným automobilem více než 2,6 milionu kilometrů, to chce samozřejmě kvalitní servis ale také notnou dávku štěstí. A protože kanadský taxikář Joseph Vaillancourt z Montrealu svému vozu kvalitní servis vždy zajišťoval, stále při něm štěstí tak dlouho, že svůj vůz v roce 1999 málem dovedl až k zápisu do Guinessovy knihy rekordů.
Pouhých pár stovek kilometrů před splněním si tohoto snu mu ale kamion nedal přednost na světelné křižovatce a jeho milovaný Plymouth Furry skončil na vrakovišti. Taxikáři samotnému se naštěstí nic nestalo, ovšem už asi navždy ho bude mrzet, že k zápisu do knihy rekordů mu chybělo pouhých 264 kilometrů.
3. Volvo 245 GL z roku 1979
Cesty tohoto hranatého Volva z roku 1979 nedoprovází žádný "Hluboký lidský příběh", neboť jde o služební vůz finské přepravní společnosti S.E. Makinen, jeho příběh je přesto zajímavý. Když v roce 1984 vyřazovala společnost Volvo 145, všiml si ředitel společnosti, že vůz má najeto 1,041,000 kilometrů a zřejmě z legrace se svých podřízených zeptal, proč nemá najeto rovno miliony dva? Jeden z jeho podřízených na to prý reagoval slovy, že s příštím vozem se to povede - a měl pravdu.
Nové Volvo 245 tak bylo takřka permanentně v chodu, za jeho volantem se střídala řada řidičů a jeho obvyklá trasa měřila necelých 440 kilometrů. V roce 2014 tak z tachometru Volva odečetli hodnotu 2,650,000 kilometrů. Vůz samozřejmě dostával pečlivý servis, ale i přesto zažil 3 výměny motoru, a po nájezdu 2 milionů km si o výměnu řekla i převodovka. Nyní je vůz vystaven ve společnosti.
2.Mercedes-Benz 240D z roku 1976
Najet za život víc jak čtyři miliony kilometrů se zřejmě nepoštěstí úplně každému, ovšem najet víc jak 4 miliony kilometrů za volantem jednoho vozu, to už je skutečně výjimečné. Přesto našli minimálně dva takoví muži, kteří svůj vůz zkrátka vyměnit nechtějí.
Tím prvním je řecký taxikář Gregorios Sachinidis, který se svým vozem jen potvrzuje legendární nezničitelnost starších Mercedesů. Se svým Mercedesem 240D totiž mezi lety 1981 až 2004 najezdil více než 4.6 milionu kilometrů. Toho si nemohla nevšimnout ani samotná automobilka, která s taxikářem vyměnila postarší Mercedes za zcela nový vůz řady C.
1. Volvo P1800 z roku 1966
Na pomyslném vrcholu pak nemůže být nic jiného, než legendární červené Volvo P1800D z roku 1966, které se v roce 2014 zapsalo do Guinessovy knihy rekordů s nájezdem 3.04 milionu mil, tedy takřka 4,9 milionu kilometrů. Za jeho volantem přitom celou dobu usedá jistý Irv Gordon z Long Islandu, který s vozem procestoval takřka celé Spojené státy.
Jak se mu taková porce kilometrů povedla? Gordon v několika rozhovorech zmínil, že stačí řídit se radami výrobce, tedy: pravidelně měnit olej, pravidelně auto čistit, nezanedbávat pravidelnou údržbu a používat pouze originální náhradní díly.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.