Chcete najet víc než 2,5 milionu kilometrů? Pak potřebujete Volvo, Plymouth nebo Mercedes

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. září 2017, 15:10 Aktualizováno 8.9.2017, 15:33 Google+

Když se na internetu objevila modrá Škoda Fabia s úctyhodným nájezdem více než 1,2 milionu kilometrů, lidé smekali před její odolnou a spolehlivou technikou. Pokud se ale podíváme do zahraničí, rázem zjistíme, že některá auta nemají problém ani s dvojnásobkem této porce kilometrů. Tohle jsou ti nejstatečnější a nejodolnější z nich.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo P1800

Volvo P1800 | foto: Volvo

Sdílejte článek

4. Plymouth Fury z roku 1963

Ujet s jediným automobilem více než 2,6 milionu kilometrů, to chce samozřejmě kvalitní servis ale také notnou dávku štěstí. A protože kanadský taxikář Joseph Vaillancourt z Montrealu svému vozu kvalitní servis vždy zajišťoval, stále při něm štěstí tak dlouho, že svůj vůz v roce 1999 málem dovedl až k zápisu do Guinessovy knihy rekordů.

img-responsive

Plymouth Fury z roku 1963 | foto: wheelsage.org

Pouhých pár stovek kilometrů před splněním si tohoto snu mu ale kamion nedal přednost na světelné křižovatce a jeho milovaný Plymouth Furry skončil na vrakovišti. Taxikáři samotnému se naštěstí nic nestalo, ovšem už asi navždy ho bude mrzet, že k zápisu do knihy rekordů mu chybělo pouhých 264 kilometrů.

3. Volvo 245 GL z roku 1979

Cesty tohoto hranatého Volva z roku 1979 nedoprovází žádný "Hluboký lidský příběh", neboť jde o služební vůz finské přepravní společnosti S.E. Makinen, jeho příběh je přesto zajímavý. Když v roce 1984 vyřazovala společnost Volvo 145, všiml si ředitel společnosti, že vůz má najeto 1,041,000 kilometrů a zřejmě z legrace se svých podřízených zeptal, proč nemá najeto rovno miliony dva? Jeden z jeho podřízených na to prý reagoval slovy, že s příštím vozem se to povede - a měl pravdu.

img-responsive

Volvo 245 | foto: wheelsage.org

Nové Volvo 245 tak bylo takřka permanentně v chodu, za jeho volantem se střídala řada řidičů a jeho obvyklá trasa měřila necelých 440 kilometrů. V roce 2014 tak z tachometru Volva odečetli hodnotu 2,650,000 kilometrů. Vůz samozřejmě dostával pečlivý servis, ale i přesto zažil 3 výměny motoru, a po nájezdu 2 milionů km si o výměnu řekla i převodovka. Nyní je vůz vystaven ve společnosti.

2.Mercedes-Benz 240D z roku 1976

Najet za život víc jak čtyři miliony kilometrů se zřejmě nepoštěstí úplně každému, ovšem najet víc jak 4 miliony kilometrů za volantem jednoho vozu, to už je skutečně výjimečné. Přesto našli minimálně dva takoví muži, kteří svůj vůz zkrátka vyměnit nechtějí.

img-responsive

Dnes již legendární Mercedes-Benz 240D, který zvládl neuvěřitelnou porci kilometrů | foto: Mercedes-Benz

Tím prvním je řecký taxikář Gregorios Sachinidis, který se svým vozem jen potvrzuje legendární nezničitelnost starších Mercedesů. Se svým Mercedesem 240D totiž mezi lety 1981 až 2004 najezdil více než 4.6 milionu kilometrů. Toho si nemohla nevšimnout ani samotná automobilka, která s taxikářem vyměnila postarší Mercedes za zcela nový vůz řady C.

1. Volvo P1800 z roku 1966

Na pomyslném vrcholu pak nemůže být nic jiného, než legendární červené Volvo P1800D z roku 1966, které se v roce 2014 zapsalo do Guinessovy knihy rekordů s nájezdem 3.04 milionu mil, tedy takřka 4,9 milionu kilometrů. Za jeho volantem přitom celou dobu usedá jistý Irv Gordon z Long Islandu, který s vozem procestoval takřka celé Spojené státy.

img-responsive

Ivy Gordon a jeho Volvo 1800 | foto: Volvo

Jak se mu taková porce kilometrů povedla? Gordon v několika rozhovorech zmínil, že stačí řídit se radami výrobce, tedy: pravidelně měnit olej, pravidelně auto čistit, nezanedbávat pravidelnou údržbu a používat pouze originální náhradní díly.

Vytisknout

Diskuze: Chcete najet víc než 2,5 milionu kilometrů? Pak potřebujete Volvo, Plymouth nebo Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

TVR Griffith

Znovuzrození britské legendy? TVR Griffith nabídne styl i 500 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud