Konverze klasického Jaguaru E-Type první série na elektromobil může mnoha lidem znít jako svatokrádež, ovšem pokud se toho ujmou experti z Jaguar Land Rover Classic, pak to nemůže dopadnout špatně. Důkazem budiž tento Jaguar E-Type "Zero".
Společnost Jaguar Land Rover se na akci Tech Fest pochlubila nově zrestaurovaným Jaguarem E-Type první série, který však vyměnil techniku z šedesátých let za to nejmodernější, co současný automobilový průmysl nabízí.
Pod původní a pouze zrestaurovanou karoserií, na originálním šasi, se tak objevila kompletně elektrická pohonná jednotka, kterou doplňuje i moderně zpracovaný interiér a některé moderní prvky exteriéru, jako například LED světlomety, které jsou méně náročné co se energie týče a pomáhají vyššímu dojezdu. Na první pohled ale rozdíly nenajdete.
Elektrická pohonná jednotka disponuje výkonem 220 kW (300 k) a navržena byla specielně pro použití pod kapotou E-Type Zero. Sada Li-Ion baterií má stejné rozměry a podobnou váhu jako původní šestiválcový motor XK. Technikům se navíc povedlo umístit motor s bateriemi tak, že odpovídá původnímu umístění spalovacího motoru. Hmotnost pak překvapivě klesla o 46 kg oproti originálu.
Díky elektrickému systému o podobných rozměrech jako měl motor spalovací navíc nebylo nutné upravovat podvozek ani brzdy, což celou konverzi i následnou homologaci markantně usnadnilo. Chování vozu se tedy dá označit za takřka identické.
Tato konverze navíc může být provedena takřka u všech vozidel, které využívaly motor XK. Ten se vyráběl od roku 1949 do roku 1992, takže paleta vozů je poměrně široká a kromě E-Type zahrnuje i modely jako XK120, MK2 nebo XJ6.
U každého elektromobilu se samozřejmě řeší dojezd, který zásadně ovlivňuje několik faktorů. Při konverzi E-Type byly technici poměrně omezeni prostorem, takže do vozu vměstnali baterie o kapacitě 40 kWh. I s nimi je ale vůz schopen urazit až 270 km v reálném provozu a jeho nabíjení zvládnete i bez výkonných nabíječek za 6 až 7 hodin.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.