Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. září 2017, 11:59 Aktualizováno 7.9.2017, 12:23 Google+

Konverze klasického Jaguaru E-Type první série na elektromobil může mnoha lidem znít jako svatokrádež, ovšem pokud se toho ujmou experti z Jaguar Land Rover Classic, pak to nemůže dopadnout špatně. Důkazem budiž tento Jaguar E-Type "Zero".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar E-Type

Jaguar E-Type | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Společnost Jaguar Land Rover se na akci Tech Fest pochlubila nově zrestaurovaným Jaguarem E-Type první série, který však vyměnil techniku z šedesátých let za to nejmodernější, co současný automobilový průmysl nabízí.

Pod původní a pouze zrestaurovanou karoserií, na originálním šasi, se tak objevila kompletně elektrická pohonná jednotka, kterou doplňuje i moderně zpracovaný interiér a některé moderní prvky exteriéru, jako například LED světlomety, které jsou méně náročné co se energie týče a pomáhají vyššímu dojezdu. Na první pohled ale rozdíly nenajdete.

Elektrická pohonná jednotka disponuje výkonem 220 kW (300 k) a navržena byla specielně pro použití pod kapotou E-Type Zero. Sada Li-Ion baterií má stejné rozměry a podobnou váhu jako původní šestiválcový motor XK. Technikům se navíc povedlo umístit motor s bateriemi tak, že odpovídá původnímu umístění spalovacího motoru. Hmotnost pak překvapivě klesla o 46 kg oproti originálu.

Díky elektrickému systému o podobných rozměrech jako měl motor spalovací navíc nebylo nutné upravovat podvozek ani brzdy, což celou konverzi i následnou homologaci markantně usnadnilo. Chování vozu se tedy dá označit za takřka identické.

Tato konverze navíc může být provedena takřka u všech vozidel, které využívaly motor XK. Ten se vyráběl od roku 1949 do roku 1992, takže paleta vozů je poměrně široká a kromě E-Type zahrnuje i modely jako XK120, MK2 nebo XJ6.

U každého elektromobilu se samozřejmě řeší dojezd, který zásadně ovlivňuje několik faktorů. Při konverzi E-Type byly technici poměrně omezeni prostorem, takže do vozu vměstnali baterie o kapacitě 40 kWh. I s nimi je ale vůz schopen urazit až 270 km v reálném provozu a jeho nabíjení zvládnete i bez výkonných nabíječek za 6 až 7 hodin.

Vytisknout

Diskuze: Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kia Proceed

Nová Kia Proceed? Tady jsou další detaily úchvatného konceptu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud