Tesla už je na trhu nějakou tu chvíli, ovšem stále se objevují otázky ohledně její spolehlivosti a hlavně životnosti baterií. Jak je totiž známo, ty postupem času ztrácí na své kapacitě, čímž se u elektromobilu zkracuje dojezd. Tato Tesla Model S už ale za 3 roky své taxikářské služby najela přes 400.000 kilometrů a její baterie jsou na tom překvapivě dobře.
Finský taxikář Ari Nyyssönen získal svou Teslu model S v prosinci roku 2014. Od té chvíle už s tímto vozem vybaveným pohonem zadní nápravy a 85 kWh baterií najel přes 400.000 kilometrů a další v těchto dnech zřejmě přibývají.
Život s Teslou ale nebyl vždy jen procházka růžovým sadem. Ačkoliv se automobilky často chlubí jednodušší konstrukcí a vyšší spolehlivostí elektromotorů, v tomto konkrétním případě muselo dojít k jeho výměně za nový.
O pozornost se přihlásila i baterie, která se odmítala nabíjet a ukazovala dojezd 60 kilometrů. Vůz byl tedy odtažen do servisního střediska Tesly v Nizozemí, kde se na baterii podívali, opravili a opět do vozu namontovali.
Obě tyto opravy navíc proběhly v rámci osmileté záruční doby, kterou Tesla na své vozy poskytuje. Tato záruka se navíc neomezuje ani počtem najetých kilometrů.
Pojďme ale k tomu nejzajímavějšímu. Lidé nevěří elektromobilům z mnoha důvodů a životnost baterií je jedním z nich. Baterie v této Tesla, která má za sebou 3 roky provozu a 400.000 najetých kilometrů, si však udržela 93% ze své původní kapacity.
V číslech to znamená, že z původního dojezdu 250 mil (402 km) se její dojezd snížil na 230 mil (370 km) - a to je podle nás stále více než slušná hodnota. Ostatně o tom je přesvědčen i sám Ari Nyyssönen, který je nyní odhodlán pokořit s Teslou nájezd 1 milionu kilometrů.
Závěrem se ještě sluší říci, že v USA už mají některé vozy najeto i více než 400,000 kilometrů, ovšem popis jejich technického stavu se nám najít nepodařilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?