Tři roky provozu a 400.000 km na tachometru. Jak to Tesla model S zvládla?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 31. srpna 2017, 15:38 Aktualizováno 31.8.2017, 15:44 Google+

Tesla už je na trhu nějakou tu chvíli, ovšem stále se objevují otázky ohledně její spolehlivosti a hlavně životnosti baterií. Jak je totiž známo, ty postupem času ztrácí na své kapacitě, čímž se u elektromobilu zkracuje dojezd. Tato Tesla Model S už ale za 3 roky své taxikářské služby najela přes 400.000 kilometrů a její baterie jsou na tom překvapivě dobře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model S

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Finský taxikář Ari Nyyssönen získal svou Teslu model S v prosinci roku 2014. Od té chvíle už s tímto vozem vybaveným pohonem zadní nápravy a 85 kWh baterií najel přes 400.000 kilometrů a další v těchto dnech zřejmě přibývají. 

Život s Teslou ale nebyl vždy jen procházka růžovým sadem. Ačkoliv se automobilky často chlubí jednodušší konstrukcí a vyšší spolehlivostí elektromotorů, v tomto konkrétním případě muselo dojít k jeho výměně za nový.

O pozornost se přihlásila i baterie, která se odmítala nabíjet a ukazovala dojezd 60 kilometrů. Vůz byl tedy odtažen do servisního střediska Tesly v Nizozemí, kde se na baterii podívali, opravili a opět do vozu namontovali.

Obě tyto opravy navíc proběhly v rámci osmileté záruční doby, kterou Tesla na své vozy poskytuje. Tato záruka se navíc neomezuje ani počtem najetých kilometrů.

Pojďme ale k tomu nejzajímavějšímu. Lidé nevěří elektromobilům z mnoha důvodů a životnost baterií je jedním z nich. Baterie v této Tesla, která má za sebou 3 roky provozu a 400.000 najetých kilometrů, si však udržela 93% ze své původní kapacity.

V číslech to znamená, že z původního dojezdu 250 mil (402 km) se její dojezd snížil na 230 mil (370 km) - a to je podle nás stále více než slušná hodnota. Ostatně o tom je přesvědčen i sám Ari Nyyssönen, který je nyní odhodlán pokořit s Teslou nájezd 1 milionu kilometrů.

Závěrem se ještě sluší říci, že v USA už mají některé vozy najeto i více než 400,000 kilometrů, ovšem popis jejich technického stavu se nám najít nepodařilo.

Vytisknout

Diskuze: Tři roky provozu a 400.000 km na tachometru. Jak to Tesla model S zvládla?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq RS z návrhu X-Tomi Design

Kodiaq se dočká nového modelu. Dostane ostrou verzi vRS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud