K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Chcete vidět Škodu Vision E naživo? Pak vyrazte na autosalon ve Frankfurtu

-mao / AutoRoad.cz, 24. srpna 2017, 08:52 Google+ Frankfurt 2017

– Na autosalonu IAA (12. – 24. září 2017) představí Škoda svou první studii s čistě elektrickým pohonem a automatizovaným řízením úrovně 3 - vůz ŠKODA VISION E. Design prošel po světové premiéře v Šanghaji dalším vývojem. Studie představuje další krok do digitální budoucnosti a přebírá roli průkopníka v oblasti konektivity. Nejnápadnějšími designovými detaily jsou chybějící sloupek B a proti sobě se otevírající dveře. Typická pro vozy značky ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, moderní asistenční systémy a četná ‚Simply Clever‘ řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Vision E

Škoda Vision E | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Design studie VISION E ukazuje svébytné znaky nového designového jazyka značky pro elektromobily. Nápadné jsou proti sobě se otevírající dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Vnější zpětná zrcátka už vůz nepotřebuje – obraz dění kolem vozu je na monitory přenášen díky
integrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá sloupky B, což se pozitivně projevilo na ještě velkorysejším pocitu prostornosti a snadném nastupování. V porovnání s vozem ze světové premiéry v Šanghaji prošla evolucí příď vozu, která má nyní ještě výraznější charakter.

Se studií VISION E udělala ŠKODA velký krok směrem k digitální budoucnosti. První studie s elektrickým pohonem a automatizovaným řízení v historii automobilky ukazuje novou úroveň konektivity. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby ŠKODA Connect, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor.

img-responsive

Škoda Vision E | foto: Škoda Auto

Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.

Budoucnost se skrývá i v řadě dalších detailů. Systémy infotainmentu lze ovládat gesty nebo hlasem. Palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy.
Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví. Stejně jako v mnoha sériových modelech značky ŠKODA, jsou i pasažéři ve voze VISION E samozřejmě neustále online, díky Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.

S délkou 4668 milimetrů, šířkou 1924 milimetrů a výškou 1591 milimetrů je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. Díky rozvoru dlouhému 2851 milimetrů a krátkým převisům vpředu a vzadu se konstruktérům podařilo vytvořit velkorysý a komfortní interiér. Díky absenci středového tunelu, vyplývající z koncepce vozu, je studie vpředu i vzadu velice prostorná, což je ostatně pro vozy značky ŠKODA typické.

Elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k) pohání všechna čtyři kola. Dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost 180 km/h jsou působivé hodnoty. ŠKODA VISION E umožňuje automatizované řízení úrovně 3. Díky systému Autopilot studie při jízdě po dálnici automaticky zrychluje, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie ŠKODA VISION E se nabíjejí indukčně.

ŠKODA VISION E bude mít svou evropskou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Tisková konference značky ŠKODA se koná 12. září 2017 ve 12.00 hodin v hale 3.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Chcete vidět Škodu Vision E naživo? Pak vyrazte na autosalon ve Frankfurtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Exkluzivní česká edice „zlatých“ vozů BMW i8 a BMW i3 STARLIGHT bude vydražena na dobročinné účely nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.

Unikátní zlatá BMW pro český trh? Starlight Edition nenechá žádného sběratele chladným

Některé části interiéru jedinečného hybridního Volva XC60 T8 byly vyrobeny z recyklovaných plastů

Recyklací za spásu automobilového průmyslu? Volvo opět překvapilo neotřelým přístupem

Koncept Astra-Gnome měl představovat vizi automobilového průmyslu po roce 2000

Autem na nákup i do vesmíru? Astra-Gnome byl vizí budoucnosti z roku 1956

Mohutně upravené Subaru BRZ s českými značkami se prohánělo ulicemi Monaka

Český "zabiják Ferrari"? Upravený drsňák ukrývá pod kapotou 580 koní

Policejní vozidlo Indiana State Police

Nejslavnější policejní kontrola? Tohle zastavení se stalo hitem internetu

Ford Mustang Mach 40!

Ford Mustang Mach 40: Raketa sedící za zády řidiče. Neuvěřitelné!

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový Nissan Micra

TEST: Nissan Micra IG-T 90. Ohromí designem i zpracováním, ale co ten motor?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  2. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  3. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  4. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

  5. Japonská kopie legendárního Humvee? Mega Cruiser je dodnes největším SUV Toyoty

  6. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud