– Na autosalonu IAA (12. – 24. září 2017) představí Škoda svou první studii s čistě elektrickým pohonem a automatizovaným řízením úrovně 3 - vůz ŠKODA VISION E. Design prošel po světové premiéře v Šanghaji dalším vývojem. Studie představuje další krok do digitální budoucnosti a přebírá roli průkopníka v oblasti konektivity. Nejnápadnějšími designovými detaily jsou chybějící sloupek B a proti sobě se otevírající dveře. Typická pro vozy značky ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, moderní asistenční systémy a četná ‚Simply Clever‘ řešení.
Design studie VISION E ukazuje svébytné znaky nového designového jazyka značky pro elektromobily. Nápadné jsou proti sobě se otevírající dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Vnější zpětná zrcátka už vůz nepotřebuje – obraz dění kolem vozu je na monitory přenášen díkyintegrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá sloupky B, což se pozitivně projevilo na ještě velkorysejším pocitu prostornosti a snadném nastupování. V porovnání s vozem ze světové premiéry v Šanghaji prošla evolucí příď vozu, která má nyní ještě výraznější charakter.
Se studií VISION E udělala ŠKODA velký krok směrem k digitální budoucnosti. První studie s elektrickým pohonem a automatizovaným řízení v historii automobilky ukazuje novou úroveň konektivity. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby ŠKODA Connect, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor.
Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.
Budoucnost se skrývá i v řadě dalších detailů. Systémy infotainmentu lze ovládat gesty nebo hlasem. Palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy.Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví. Stejně jako v mnoha sériových modelech značky ŠKODA, jsou i pasažéři ve voze VISION E samozřejmě neustále online, díky Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.
S délkou 4668 milimetrů, šířkou 1924 milimetrů a výškou 1591 milimetrů je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. Díky rozvoru dlouhému 2851 milimetrů a krátkým převisům vpředu a vzadu se konstruktérům podařilo vytvořit velkorysý a komfortní interiér. Díky absenci středového tunelu, vyplývající z koncepce vozu, je studie vpředu i vzadu velice prostorná, což je ostatně pro vozy značky ŠKODA typické.
Elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k) pohání všechna čtyři kola. Dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost 180 km/h jsou působivé hodnoty. ŠKODA VISION E umožňuje automatizované řízení úrovně 3. Díky systému Autopilot studie při jízdě po dálnici automaticky zrychluje, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie ŠKODA VISION E se nabíjejí indukčně.
ŠKODA VISION E bude mít svou evropskou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Tisková konference značky ŠKODA se koná 12. září 2017 ve 12.00 hodin v hale 3.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?