Chcete vidět Škodu Vision E naživo? Pak vyrazte na autosalon ve Frankfurtu

Škoda Vision E
Škoda Vision E, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. srpna 2017 08:52
Sdílej:

– Na autosalonu IAA (12. – 24. září 2017) představí Škoda svou první studii s čistě elektrickým pohonem a automatizovaným řízením úrovně 3 - vůz ŠKODA VISION E. Design prošel po světové premiéře v Šanghaji dalším vývojem. Studie představuje další krok do digitální budoucnosti a přebírá roli průkopníka v oblasti konektivity. Nejnápadnějšími designovými detaily jsou chybějící sloupek B a proti sobě se otevírající dveře. Typická pro vozy značky ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, moderní asistenční systémy a četná ‚Simply Clever‘ řešení.

Design studie VISION E ukazuje svébytné znaky nového designového jazyka značky pro elektromobily. Nápadné jsou proti sobě se otevírající dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Vnější zpětná zrcátka už vůz nepotřebuje – obraz dění kolem vozu je na monitory přenášen díkyintegrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá sloupky B, což se pozitivně projevilo na ještě velkorysejším pocitu prostornosti a snadném nastupování. V porovnání s vozem ze světové premiéry v Šanghaji prošla evolucí příď vozu, která má nyní ještě výraznější charakter.

Se studií VISION E udělala ŠKODA velký krok směrem k digitální budoucnosti. První studie s elektrickým pohonem a automatizovaným řízení v historii automobilky ukazuje novou úroveň konektivity. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby ŠKODA Connect, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor.

Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.

Budoucnost se skrývá i v řadě dalších detailů. Systémy infotainmentu lze ovládat gesty nebo hlasem. Palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy.Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví. Stejně jako v mnoha sériových modelech značky ŠKODA, jsou i pasažéři ve voze VISION E samozřejmě neustále online, díky Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.

S délkou 4668 milimetrů, šířkou 1924 milimetrů a výškou 1591 milimetrů je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. Díky rozvoru dlouhému 2851 milimetrů a krátkým převisům vpředu a vzadu se konstruktérům podařilo vytvořit velkorysý a komfortní interiér. Díky absenci středového tunelu, vyplývající z koncepce vozu, je studie vpředu i vzadu velice prostorná, což je ostatně pro vozy značky ŠKODA typické.

Elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k) pohání všechna čtyři kola. Dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost 180 km/h jsou působivé hodnoty. ŠKODA VISION E umožňuje automatizované řízení úrovně 3. Díky systému Autopilot studie při jízdě po dálnici automaticky zrychluje, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie ŠKODA VISION E se nabíjejí indukčně.

ŠKODA VISION E bude mít svou evropskou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Tisková konference značky ŠKODA se koná 12. září 2017 ve 12.00 hodin v hale 3.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.