– Na autosalonu IAA (12. – 24. září 2017) představí Škoda svou první studii s čistě elektrickým pohonem a automatizovaným řízením úrovně 3 - vůz ŠKODA VISION E. Design prošel po světové premiéře v Šanghaji dalším vývojem. Studie představuje další krok do digitální budoucnosti a přebírá roli průkopníka v oblasti konektivity. Nejnápadnějšími designovými detaily jsou chybějící sloupek B a proti sobě se otevírající dveře. Typická pro vozy značky ŠKODA je velkorysá nabídka prostoru, moderní asistenční systémy a četná ‚Simply Clever‘ řešení.
Design studie VISION E ukazuje svébytné znaky nového designového jazyka značky pro elektromobily. Nápadné jsou proti sobě se otevírající dveře a čtyři samostatná, otočná sedadla. Vnější zpětná zrcátka už vůz nepotřebuje – obraz dění kolem vozu je na monitory přenášen díkyintegrovaným kamerám. ŠKODA VISION E nemá sloupky B, což se pozitivně projevilo na ještě velkorysejším pocitu prostornosti a snadném nastupování. V porovnání s vozem ze světové premiéry v Šanghaji prošla evolucí příď vozu, která má nyní ještě výraznější charakter.
Se studií VISION E udělala ŠKODA velký krok směrem k digitální budoucnosti. První studie s elektrickým pohonem a automatizovaným řízení v historii automobilky ukazuje novou úroveň konektivity. Vedle obrazovky v kokpitu a centrálního dotykového displeje, na němž mohou řidič i spolujezdec odečítat a ovládat všechny důležité funkce a služby ŠKODA Connect, má každý pasažér k dispozici i vlastní monitor.
Dotykem tu lze ovládat řadu komfortních detailů, mj. řadu zábavních funkcí, zobrazovat lze i jízdní data vozu. V každé vnitřní výplni dveří je integrována jedna schránka s Phoneboxem, která chytré telefony indukčně nabíjí. Současně slouží jako rozhraní, s jehož pomocí mohou pasažéři pohodlně na příslušném dotykovém displeji ovládat osobní nastavení, data a informace mobilního přístroje.
Budoucnost se skrývá i v řadě dalších detailů. Systémy infotainmentu lze ovládat gesty nebo hlasem. Palubní kamery neustále sledují řidiče a prostřednictvím sytému Eye Tracking monitorují jeho aktuální kondici a pozornost. Systém Driver Alert varuje osobu za volantem v případě únavy.Heart Rate Monitor sleduje srdeční frekvenci a pří zdravotních problémech vůz samočinně zastaví. Stejně jako v mnoha sériových modelech značky ŠKODA, jsou i pasažéři ve voze VISION E samozřejmě neustále online, díky Wi-Fi-hotspotu a LTE modulu.
S délkou 4668 milimetrů, šířkou 1924 milimetrů a výškou 1591 milimetrů je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. Díky rozvoru dlouhému 2851 milimetrů a krátkým převisům vpředu a vzadu se konstruktérům podařilo vytvořit velkorysý a komfortní interiér. Díky absenci středového tunelu, vyplývající z koncepce vozu, je studie vpředu i vzadu velice prostorná, což je ostatně pro vozy značky ŠKODA typické.
Elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k) pohání všechna čtyři kola. Dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití akumulátorů a maximální rychlost 180 km/h jsou působivé hodnoty. ŠKODA VISION E umožňuje automatizované řízení úrovně 3. Díky systému Autopilot studie při jízdě po dálnici automaticky zrychluje, řídí, brzdí, a dokonce se i vyhýbá. Car Park Autopilot najde volné místo na zaparkování a samočinně s vozem zaparkuje. Akumulátory studie ŠKODA VISION E se nabíjejí indukčně.
ŠKODA VISION E bude mít svou evropskou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Tisková konference značky ŠKODA se koná 12. září 2017 ve 12.00 hodin v hale 3.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.