Na veteránskou rally Sachsen Classic zamíří hned sedm vozů Škoda

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. srpna 2017, 10:45 Google+

Ne rychlost, ale pravidelnost a co největší přesnost rozhodují o vítězích v tzv. setinových rally veteránů a youngtimerů. K nejoblíbenějším patří Sachsen Classic, které se pro pestré startovní pole i nadšenou diváckou kulisu přezdívá ´Mille Miglia Východu´. Automobily Škoda budou v letošním ročníku zastoupeny hned sedmkrát, chybět nebudou ani nádherné kabriolety Škoda Felicia či atraktivní rallyové kupé Škoda 130 RS. Diváci se mohou těšit na téměř 200 historických vozidel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda 440 Spartak

Škoda 440 Spartak | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Těší nás, že divákům této atraktivní rallye můžeme představit tolik atraktivních automobilů z bohaté historie značky ŠKODA,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi. „Z muzejních sbírek a ve spolupráci s německým dovozcem Škoda Auto Deutschland se na start postaví hned sedm vozů Škoda, na které čeká přes 600 kilometrů půvabnou krajinou národních parků Saské Švýcarsko a České Švýcarsko, ale také řada náročných měřených úseků, které mohou s pořadím vydatně zamíchat,“ dodává Frydlová.

Ve startovním poli téměř dvou set vozidel z 20. až 80. let minulého století bude nejstarším českým zástupcem Škoda 1200 Sedan z roku 1955, následovaná efektním typem Škoda 440 „Spartak“ z roku 1957, který u diváků budí nadšení dobovou přídavnou výbavou, například v podobě středového přídavného světlometu.

Dva kabriolety Škoda Felicia(1960 a 1961) zastoupí jednu z nejelegantnějších modelových řad mladoboleslavské automobilky, které se v letech 1959-1964 vyrobilo na 14 863 exemplářů a dnes patří sběrateli k velmi vyhledávaným.

Sytě červená Škoda 100 z roku 1970 využije na trase Sachsen Classic řadu prvků své rallyové úpravy, k magnetům startovního pole bezesporu patří autentická Škoda 130 RS v provedení z roku 1978. Kupé s karoserií odlehčenou částmi z hliníku a laminátu vykazovalo pohotovostní hmotnost jen 825 kg.

Se čtyřválcovým motorem 1,3 l, vybaveným dvěma dvojitými karburátory, dosahovalo největší rychlosti 145 – 210 km/h v závislosti na použitých převodech, odpovídajících charakteru soutěžní či závodní trati. Sedmičku vozů se značkou Škoda uzavírá na Sachsen Classic hatchback Favorit z roku 1991, který je věrnou replikou vozu, startujícího na slavné Rally Monte Carlo.

První z takřka 200 posádek rallye Sachsen Classic odstartuje 17. srpna ve 12:01 z německého Cvikova (Zwickau). Čtvrteční etapa, zpestřená šesti měřenými úseky, nevynechá závodní okruh Sachsenring, dějiště závodů Grand Prix. Po absolvování nejméně 115 kilometrů se historické vozy vrátí do Cvikova. V pátek je čeká asi 247 kilometrů, během nichž překonají Krušné hory a z části se budou pohybovat i na území České republiky - v odpoledních hodinách zavítají mimo jiné na mostecký autodrom.

Po odpočinku v malebných lázních Bad Schandau se veterány vydají do závěrečné sobotní etapy, zahrnující mimo jiné barokní zámek Rammenau či závodní trať Rödental. Po více než 235 kilometrech je diváci 19. srpna asi od 15:30 hodin budou vítat v cíli u drážďanské Skleněné manufaktury, jednoho ze špičkových výrobních závodů koncernu Volkswagen.

Účastníci rally historických vozidel a youngtimerů mají za cíl zajíždět v přesně stanoveném čase nejen jednotlivé etapy, ale zejména různě dlouhé testy přesnosti. V nich se za odchylku +/-0,01 s uděluje vždy jeden trestný bod, za 1 sekundu tedy 100 trestných bodů – odtud pojem « Setinová rally ». Posádky mohou používat elektronické stopky či přístroje, anebo se přihlásit do kategorie mechanických stopek (tzv. Sanduhrklasse), kde je užití elektronických pomocníků zakázáno.

Vytisknout

Diskuze: Na veteránskou rally Sachsen Classic zamíří hned sedm vozů Škoda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Nabídku motorů Hondy Civic brzy doplní modernizovaný diesel

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud