Pokud máte v posledních letech dojem, že automobily Škoda potkáváte v zahraničí stále častěji, pak máte absolutní pravdu. Dokonce i podle posledního průzkumu, který realizoval britský Autocar, si Škodovka uzurpuje přední místa prodejnosti v nejvíce státech Evropy.
Koncem minulého měsíce přinesl britský motoristický web Autocar velký přehled o nejpopulárnějších automobilech napříč Evropou. Co se České a Slovenské republiky týče, není zřejmě co řešit. Ovšem kde ještě Škoda Auto zabodovala? A kdo jí v prodejnosti dýchá na paty?
Škoda Auto 6 z 26
Mladoboleslavská automobilka si uzmula první místo prodejnosti v Čechách, Polsku, Finku, Estonsku, Švýcarsku a na Slovensku. Nejoblíbenějším modelem je většinou Octavia, ovšem na Slovensku vede Fabia. Kromě toho však Škoda obsadila druhou či třetí příčku u dalších států.
Renault 5 z 26
Je to možná malé překvapení, ale druhé místo nezaujímá VW ale Renault. Jeho model Clio si získal velkou oblibu v Chorvatsku, Nizozemí, Portugalsku, Slovinsku a samozřejmě i v domácí Francii, kde se utkal v souboji o první místo s Peugeotem 208.
Volkswagen 4 z 26
Německou automobilku Volkswagen nejčastěji zastupoval model Golf. Výsostné postavení na trhu si nárokuje v Rakousku, Belgii, Německu a Norsku. Kromě toho se však VW vyskytuje relativně často i na druhých a třetích příčkách.
Fiat 2 z 26 Fiat samozřejmě dominuje italskému trhu, kde si první příčku drží model Panda a třetí příčku Tipo. Kromě toho však Fiat zaznamenal velký úspěch s modelem 500 v Lotyšsku, kde vyfoukl první pozici Škodě Octavia.
Peugeot 1 z 26 Jediným místem kde Peugeot dokázal naplno zabodovat je Dánsko, kde od začátku roku svůj nový domov nalezlo 5 583 nových vozů Peugeot 208. Kromě toho se Peugeot snažil zabodovat i ve Francii a v Portugalsku hájí 3. příčku.
Toyota 1 z 26 Toyota slaví úspěchy s modelem Yaris, který boduje na řeckém trhu. Celkem se zde prodalo 2798 kusů. Špatně si ale Toyota nevede ani v Estonsku kde má 3. pozici.
Suzuki 1 z 26 Suzuki se s novou Vitarou povedl husarský kousek. Na maďarském trhu sesadila Vitara z prvního místa Škodu Octavii. Největší zásluhu na tom zřejmě má skutečnost, že Vitara se v Maďarsku vyrábí, nicméně jedná se o skvělý automobil, jehož recenzi u nás na webu můžete najít v sekci "Testy". Krom tohoto úspěchu však Suzuki jinde příliš neboduje
Hyundai 1 z 26 Hyundai si se svým SUV Tuscon dlouhodobě drží první příčku prodejnosti v Irsku. Ani přes masivní mediální kampaň se však nedostala do první trojice nikde jinde v Evropě. V Irsku ji přitom na záda dýchá Nissan Qashqai.
Nissan 1 z 26 V řadě států se sice vozy Nissan pohybují okolo druhého a třetího místa, ovšem na první příčku to dotáhly pouze v Litvě. Zde prodejům kraluje model Qashqai. Ten je také oblíbený v Dánsku nebo Finsku.
Dacia 1 z 26 Ačkoliv Duster jednu chvíli masově zaplavoval různé silnice, přední pozici Dacia uhájila jen v rodném Rumunsku. Prodejům zde kraluje Logan a daleko za ním je Duster. Jinde ve světě se však Dacii do první trojice dostat nepovedlo.
Seat 1 z 26 Asi každý už tuší, kde Seat drží první dvě příčky prodejnosti - ano, je to Španělsko. Jinde ve světě o něj takový zájem není, ovšem s příchodem nových SUV Ateca a Arona by se tato situace mohla brzy změnit.
Volvo 1 z 26 Švédské tanky po ročním tažení vyhnaly německý Golf z první příčky prodejnosti ve Švédsku. Na prvním místě se drží modely S90/V90, na druhém místě kombinace S80, V70 a XC70. Kromě toho si Volvo dobře vede i ve Finsku, kde drží třetí příčku.
Ford 1 z 26 Britský trh si Ford drží s neochvějnou jistotou. Zatímco první místo zabírá Fiesta s 59,000 prodaných vozů, na druhém je fokus se 45,000 a o necelé 4000 dál německý Volkswagen. Jinde v Evropě to však na stupně vítězů nedotáhl.
Výzkumy trhu prováděla společnost JATO Dynamics a kompletní výsledky každého státu můžete nalézt na webu Autocar.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.