Pokud máte v posledních letech dojem, že automobily Škoda potkáváte v zahraničí stále častěji, pak máte absolutní pravdu. Dokonce i podle posledního průzkumu, který realizoval britský Autocar, si Škodovka uzurpuje přední místa prodejnosti v nejvíce státech Evropy.
Koncem minulého měsíce přinesl britský motoristický web Autocar velký přehled o nejpopulárnějších automobilech napříč Evropou. Co se České a Slovenské republiky týče, není zřejmě co řešit. Ovšem kde ještě Škoda Auto zabodovala? A kdo jí v prodejnosti dýchá na paty?
Škoda Auto 6 z 26
Mladoboleslavská automobilka si uzmula první místo prodejnosti v Čechách, Polsku, Finku, Estonsku, Švýcarsku a na Slovensku. Nejoblíbenějším modelem je většinou Octavia, ovšem na Slovensku vede Fabia. Kromě toho však Škoda obsadila druhou či třetí příčku u dalších států.
Renault 5 z 26
Je to možná malé překvapení, ale druhé místo nezaujímá VW ale Renault. Jeho model Clio si získal velkou oblibu v Chorvatsku, Nizozemí, Portugalsku, Slovinsku a samozřejmě i v domácí Francii, kde se utkal v souboji o první místo s Peugeotem 208.
Volkswagen 4 z 26
Německou automobilku Volkswagen nejčastěji zastupoval model Golf. Výsostné postavení na trhu si nárokuje v Rakousku, Belgii, Německu a Norsku. Kromě toho se však VW vyskytuje relativně často i na druhých a třetích příčkách.
Fiat 2 z 26 Fiat samozřejmě dominuje italskému trhu, kde si první příčku drží model Panda a třetí příčku Tipo. Kromě toho však Fiat zaznamenal velký úspěch s modelem 500 v Lotyšsku, kde vyfoukl první pozici Škodě Octavia.
Peugeot 1 z 26 Jediným místem kde Peugeot dokázal naplno zabodovat je Dánsko, kde od začátku roku svůj nový domov nalezlo 5 583 nových vozů Peugeot 208. Kromě toho se Peugeot snažil zabodovat i ve Francii a v Portugalsku hájí 3. příčku.
Toyota 1 z 26 Toyota slaví úspěchy s modelem Yaris, který boduje na řeckém trhu. Celkem se zde prodalo 2798 kusů. Špatně si ale Toyota nevede ani v Estonsku kde má 3. pozici.
Suzuki 1 z 26 Suzuki se s novou Vitarou povedl husarský kousek. Na maďarském trhu sesadila Vitara z prvního místa Škodu Octavii. Největší zásluhu na tom zřejmě má skutečnost, že Vitara se v Maďarsku vyrábí, nicméně jedná se o skvělý automobil, jehož recenzi u nás na webu můžete najít v sekci "Testy". Krom tohoto úspěchu však Suzuki jinde příliš neboduje
Hyundai 1 z 26 Hyundai si se svým SUV Tuscon dlouhodobě drží první příčku prodejnosti v Irsku. Ani přes masivní mediální kampaň se však nedostala do první trojice nikde jinde v Evropě. V Irsku ji přitom na záda dýchá Nissan Qashqai.
Nissan 1 z 26 V řadě států se sice vozy Nissan pohybují okolo druhého a třetího místa, ovšem na první příčku to dotáhly pouze v Litvě. Zde prodejům kraluje model Qashqai. Ten je také oblíbený v Dánsku nebo Finsku.
Dacia 1 z 26 Ačkoliv Duster jednu chvíli masově zaplavoval různé silnice, přední pozici Dacia uhájila jen v rodném Rumunsku. Prodejům zde kraluje Logan a daleko za ním je Duster. Jinde ve světě se však Dacii do první trojice dostat nepovedlo.
Seat 1 z 26 Asi každý už tuší, kde Seat drží první dvě příčky prodejnosti - ano, je to Španělsko. Jinde ve světě o něj takový zájem není, ovšem s příchodem nových SUV Ateca a Arona by se tato situace mohla brzy změnit.
Volvo 1 z 26 Švédské tanky po ročním tažení vyhnaly německý Golf z první příčky prodejnosti ve Švédsku. Na prvním místě se drží modely S90/V90, na druhém místě kombinace S80, V70 a XC70. Kromě toho si Volvo dobře vede i ve Finsku, kde drží třetí příčku.
Ford 1 z 26 Britský trh si Ford drží s neochvějnou jistotou. Zatímco první místo zabírá Fiesta s 59,000 prodaných vozů, na druhém je fokus se 45,000 a o necelé 4000 dál německý Volkswagen. Jinde v Evropě to však na stupně vítězů nedotáhl.
Výzkumy trhu prováděla společnost JATO Dynamics a kompletní výsledky každého státu můžete nalézt na webu Autocar.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?