Pokud máte v posledních letech dojem, že automobily Škoda potkáváte v zahraničí stále častěji, pak máte absolutní pravdu. Dokonce i podle posledního průzkumu, který realizoval britský Autocar, si Škodovka uzurpuje přední místa prodejnosti v nejvíce státech Evropy.
Koncem minulého měsíce přinesl britský motoristický web Autocar velký přehled o nejpopulárnějších automobilech napříč Evropou. Co se České a Slovenské republiky týče, není zřejmě co řešit. Ovšem kde ještě Škoda Auto zabodovala? A kdo jí v prodejnosti dýchá na paty?
Škoda Auto 6 z 26
Mladoboleslavská automobilka si uzmula první místo prodejnosti v Čechách, Polsku, Finku, Estonsku, Švýcarsku a na Slovensku. Nejoblíbenějším modelem je většinou Octavia, ovšem na Slovensku vede Fabia. Kromě toho však Škoda obsadila druhou či třetí příčku u dalších států.
Renault 5 z 26
Je to možná malé překvapení, ale druhé místo nezaujímá VW ale Renault. Jeho model Clio si získal velkou oblibu v Chorvatsku, Nizozemí, Portugalsku, Slovinsku a samozřejmě i v domácí Francii, kde se utkal v souboji o první místo s Peugeotem 208.
Volkswagen 4 z 26
Německou automobilku Volkswagen nejčastěji zastupoval model Golf. Výsostné postavení na trhu si nárokuje v Rakousku, Belgii, Německu a Norsku. Kromě toho se však VW vyskytuje relativně často i na druhých a třetích příčkách.
Fiat 2 z 26 Fiat samozřejmě dominuje italskému trhu, kde si první příčku drží model Panda a třetí příčku Tipo. Kromě toho však Fiat zaznamenal velký úspěch s modelem 500 v Lotyšsku, kde vyfoukl první pozici Škodě Octavia.
Peugeot 1 z 26 Jediným místem kde Peugeot dokázal naplno zabodovat je Dánsko, kde od začátku roku svůj nový domov nalezlo 5 583 nových vozů Peugeot 208. Kromě toho se Peugeot snažil zabodovat i ve Francii a v Portugalsku hájí 3. příčku.
Toyota 1 z 26 Toyota slaví úspěchy s modelem Yaris, který boduje na řeckém trhu. Celkem se zde prodalo 2798 kusů. Špatně si ale Toyota nevede ani v Estonsku kde má 3. pozici.
Suzuki 1 z 26 Suzuki se s novou Vitarou povedl husarský kousek. Na maďarském trhu sesadila Vitara z prvního místa Škodu Octavii. Největší zásluhu na tom zřejmě má skutečnost, že Vitara se v Maďarsku vyrábí, nicméně jedná se o skvělý automobil, jehož recenzi u nás na webu můžete najít v sekci "Testy". Krom tohoto úspěchu však Suzuki jinde příliš neboduje
Hyundai 1 z 26 Hyundai si se svým SUV Tuscon dlouhodobě drží první příčku prodejnosti v Irsku. Ani přes masivní mediální kampaň se však nedostala do první trojice nikde jinde v Evropě. V Irsku ji přitom na záda dýchá Nissan Qashqai.
Nissan 1 z 26 V řadě států se sice vozy Nissan pohybují okolo druhého a třetího místa, ovšem na první příčku to dotáhly pouze v Litvě. Zde prodejům kraluje model Qashqai. Ten je také oblíbený v Dánsku nebo Finsku.
Dacia 1 z 26 Ačkoliv Duster jednu chvíli masově zaplavoval různé silnice, přední pozici Dacia uhájila jen v rodném Rumunsku. Prodejům zde kraluje Logan a daleko za ním je Duster. Jinde ve světě se však Dacii do první trojice dostat nepovedlo.
Seat 1 z 26 Asi každý už tuší, kde Seat drží první dvě příčky prodejnosti - ano, je to Španělsko. Jinde ve světě o něj takový zájem není, ovšem s příchodem nových SUV Ateca a Arona by se tato situace mohla brzy změnit.
Volvo 1 z 26 Švédské tanky po ročním tažení vyhnaly německý Golf z první příčky prodejnosti ve Švédsku. Na prvním místě se drží modely S90/V90, na druhém místě kombinace S80, V70 a XC70. Kromě toho si Volvo dobře vede i ve Finsku, kde drží třetí příčku.
Ford 1 z 26 Britský trh si Ford drží s neochvějnou jistotou. Zatímco první místo zabírá Fiesta s 59,000 prodaných vozů, na druhém je fokus se 45,000 a o necelé 4000 dál německý Volkswagen. Jinde v Evropě to však na stupně vítězů nedotáhl.
Výzkumy trhu prováděla společnost JATO Dynamics a kompletní výsledky každého státu můžete nalézt na webu Autocar.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.