Pokud máte v posledních letech dojem, že automobily Škoda potkáváte v zahraničí stále častěji, pak máte absolutní pravdu. Dokonce i podle posledního průzkumu, který realizoval britský Autocar, si Škodovka uzurpuje přední místa prodejnosti v nejvíce státech Evropy.
Koncem minulého měsíce přinesl britský motoristický web Autocar velký přehled o nejpopulárnějších automobilech napříč Evropou. Co se České a Slovenské republiky týče, není zřejmě co řešit. Ovšem kde ještě Škoda Auto zabodovala? A kdo jí v prodejnosti dýchá na paty?
Škoda Auto 6 z 26
Mladoboleslavská automobilka si uzmula první místo prodejnosti v Čechách, Polsku, Finku, Estonsku, Švýcarsku a na Slovensku. Nejoblíbenějším modelem je většinou Octavia, ovšem na Slovensku vede Fabia. Kromě toho však Škoda obsadila druhou či třetí příčku u dalších států.
Renault 5 z 26
Je to možná malé překvapení, ale druhé místo nezaujímá VW ale Renault. Jeho model Clio si získal velkou oblibu v Chorvatsku, Nizozemí, Portugalsku, Slovinsku a samozřejmě i v domácí Francii, kde se utkal v souboji o první místo s Peugeotem 208.
Volkswagen 4 z 26
Německou automobilku Volkswagen nejčastěji zastupoval model Golf. Výsostné postavení na trhu si nárokuje v Rakousku, Belgii, Německu a Norsku. Kromě toho se však VW vyskytuje relativně často i na druhých a třetích příčkách.
Fiat 2 z 26 Fiat samozřejmě dominuje italskému trhu, kde si první příčku drží model Panda a třetí příčku Tipo. Kromě toho však Fiat zaznamenal velký úspěch s modelem 500 v Lotyšsku, kde vyfoukl první pozici Škodě Octavia.
Peugeot 1 z 26 Jediným místem kde Peugeot dokázal naplno zabodovat je Dánsko, kde od začátku roku svůj nový domov nalezlo 5 583 nových vozů Peugeot 208. Kromě toho se Peugeot snažil zabodovat i ve Francii a v Portugalsku hájí 3. příčku.
Toyota 1 z 26 Toyota slaví úspěchy s modelem Yaris, který boduje na řeckém trhu. Celkem se zde prodalo 2798 kusů. Špatně si ale Toyota nevede ani v Estonsku kde má 3. pozici.
Suzuki 1 z 26 Suzuki se s novou Vitarou povedl husarský kousek. Na maďarském trhu sesadila Vitara z prvního místa Škodu Octavii. Největší zásluhu na tom zřejmě má skutečnost, že Vitara se v Maďarsku vyrábí, nicméně jedná se o skvělý automobil, jehož recenzi u nás na webu můžete najít v sekci "Testy". Krom tohoto úspěchu však Suzuki jinde příliš neboduje
Hyundai 1 z 26 Hyundai si se svým SUV Tuscon dlouhodobě drží první příčku prodejnosti v Irsku. Ani přes masivní mediální kampaň se však nedostala do první trojice nikde jinde v Evropě. V Irsku ji přitom na záda dýchá Nissan Qashqai.
Nissan 1 z 26 V řadě států se sice vozy Nissan pohybují okolo druhého a třetího místa, ovšem na první příčku to dotáhly pouze v Litvě. Zde prodejům kraluje model Qashqai. Ten je také oblíbený v Dánsku nebo Finsku.
Dacia 1 z 26 Ačkoliv Duster jednu chvíli masově zaplavoval různé silnice, přední pozici Dacia uhájila jen v rodném Rumunsku. Prodejům zde kraluje Logan a daleko za ním je Duster. Jinde ve světě se však Dacii do první trojice dostat nepovedlo.
Seat 1 z 26 Asi každý už tuší, kde Seat drží první dvě příčky prodejnosti - ano, je to Španělsko. Jinde ve světě o něj takový zájem není, ovšem s příchodem nových SUV Ateca a Arona by se tato situace mohla brzy změnit.
Volvo 1 z 26 Švédské tanky po ročním tažení vyhnaly německý Golf z první příčky prodejnosti ve Švédsku. Na prvním místě se drží modely S90/V90, na druhém místě kombinace S80, V70 a XC70. Kromě toho si Volvo dobře vede i ve Finsku, kde drží třetí příčku.
Ford 1 z 26 Britský trh si Ford drží s neochvějnou jistotou. Zatímco první místo zabírá Fiesta s 59,000 prodaných vozů, na druhém je fokus se 45,000 a o necelé 4000 dál německý Volkswagen. Jinde v Evropě to však na stupně vítězů nedotáhl.
Výzkumy trhu prováděla společnost JATO Dynamics a kompletní výsledky každého státu můžete nalézt na webu Autocar.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?