Odcizení auta není nic příjemného. Co tedy dělat, když nenajdete ráno svůj vůz tam, kde jste ho večer zaparkovali? Určitě je dobré nepanikařit, a postupovat podle následujících kroků.
Vždy totiž existuje ta "lepší" možnost, kterou je v tomto případě například odtažení vozidla za špatné parkování nebo z důvodu čištění silnic. Tuto variantu lze ověřit na telefonní lince státní a městské policie.
Pokud jste ale neměli "štěstí", pak byl váš vůz pravděpodobně opravdu odcizen. V takovém případě nezbývá nic jiného, než neprodleně kontaktovat Policii ČR, a to buď telefonicky nebo osobně na služebně. Důležité je uvědomit si, že jde o čas. Většina ukradených vozidel totiž stojí nějakou dobu někde opodál, například v zapadlých uličkách nebo na okraji města. Zloděj tak zjistí, zda je vozidlo vybaveno nějakým vyhledávacím systémem, kterým je například SHERLOG. Více jsme se způsobům zabezpečení věnovali v následujícím článku:
Než celou věc ohlásíme na Policii, je dobré si připravit veškeré dokumenty spojené s vlastnictvím a popisem ukradeného vozidla. Mezi důležité informace nepatří jen ty zřejmé, jako SPZ, typ a barva vozu, ale i identifikovatelné věci uvnitř vozu, dodatečné technické vybavení či poškození, a jakékoliv nápadné či nezvyklé znaky.
Důležité je samotné krádeží předcházet tím, že v autě neponecháváme žádné cennosti a parkujeme na dobře osvětleném místě. Například majitelé vestavěných navigací mají v tomto smůlu, jelikož právě toto zboží patří mezi zloději k tomu žádanému. Taková auta ale zpravidla nemizí celá a skončí "pouze" s rozbitým sklem a prázdným otvorem v přístrojové desce.
V Česku se ukradne ročně zhruba pět tisíc aut, a i když počet krádeží rok od roku klesá, objasněnost se podle policejních statistik dlouhodobě pohybuje kolem dvacetiprocentní hranice. Čtyři pětiny z celkového počtu tvoří starší vozy s nízkou mírou zabezpečení, které končí rozebrané na náhradní díly. Luxusnější značky jako Audi, BMW, Mercedes-Benz a Range Rover míří obvykle do Polska a odtud do zemí bývalého Sovětského svazu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.