Odcizení auta není nic příjemného. Co tedy dělat, když nenajdete ráno svůj vůz tam, kde jste ho večer zaparkovali? Určitě je dobré nepanikařit, a postupovat podle následujících kroků.
Vždy totiž existuje ta "lepší" možnost, kterou je v tomto případě například odtažení vozidla za špatné parkování nebo z důvodu čištění silnic. Tuto variantu lze ověřit na telefonní lince státní a městské policie.
Pokud jste ale neměli "štěstí", pak byl váš vůz pravděpodobně opravdu odcizen. V takovém případě nezbývá nic jiného, než neprodleně kontaktovat Policii ČR, a to buď telefonicky nebo osobně na služebně. Důležité je uvědomit si, že jde o čas. Většina ukradených vozidel totiž stojí nějakou dobu někde opodál, například v zapadlých uličkách nebo na okraji města. Zloděj tak zjistí, zda je vozidlo vybaveno nějakým vyhledávacím systémem, kterým je například SHERLOG. Více jsme se způsobům zabezpečení věnovali v následujícím článku:
Než celou věc ohlásíme na Policii, je dobré si připravit veškeré dokumenty spojené s vlastnictvím a popisem ukradeného vozidla. Mezi důležité informace nepatří jen ty zřejmé, jako SPZ, typ a barva vozu, ale i identifikovatelné věci uvnitř vozu, dodatečné technické vybavení či poškození, a jakékoliv nápadné či nezvyklé znaky.
Důležité je samotné krádeží předcházet tím, že v autě neponecháváme žádné cennosti a parkujeme na dobře osvětleném místě. Například majitelé vestavěných navigací mají v tomto smůlu, jelikož právě toto zboží patří mezi zloději k tomu žádanému. Taková auta ale zpravidla nemizí celá a skončí "pouze" s rozbitým sklem a prázdným otvorem v přístrojové desce.
V Česku se ukradne ročně zhruba pět tisíc aut, a i když počet krádeží rok od roku klesá, objasněnost se podle policejních statistik dlouhodobě pohybuje kolem dvacetiprocentní hranice. Čtyři pětiny z celkového počtu tvoří starší vozy s nízkou mírou zabezpečení, které končí rozebrané na náhradní díly. Luxusnější značky jako Audi, BMW, Mercedes-Benz a Range Rover míří obvykle do Polska a odtud do zemí bývalého Sovětského svazu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.