Škoda Auto ve svém závodě v Kvasinách uvedla do provozu nový automatický sklad menších dílů (AKL, z německého Automatisches Kleinteilelager). Pro automobilku je výstavba AKL jedním z největších logistických projektů novodobé historie.
Škoda Auto investovala v Kvasinách do inovativního konceptu více než 8 milionů eur. Automatický sklad menších dílů umožní efektivnější manipulaci s narůstající komplexitou druhů materiálu a logistické procesy v závodě učiní ještě flexibilnějšími.
Jedinečnost skladu spočívá ve stupni automatizace. Sklad disponuje automatickým příjmem zboží pomocí robotů a kamery a automatickým výdejem zboží s roboty, zdvižnými plošinami a posunovači. Robot překládá boxy z dopravníku do vozíku zcela automaticky, bez zásahu člověka.
„S novým automatickým skladem menších dílů pro náš závod Kvasiny vytrvale pokračujeme v naší cestě, abychom skladování a vychystávání menších dílů ve ŠKODA AUTO zautomatizovali,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku. „Technologie AKL zvýší naší efektivitu a produktivitu, umožní efektivnější logistické procesy a pomůže nám snížit zásobu materiálu. Kromě toho také zlepší ergonomii na pracovišti a bezpečnost práce.“
V novém automatickém skladu AKL v Kvasinách, kde se vyrábějí mimo jiné vozy Škoda Kodiaq, Škoda Superb a v brzké době bude zahájena výroba modelu Škoda Karoq, se drobné díly nacházejí na centrálním místě uvnitř skladu dílů. Jak uskladnění, tak vyskladnění probíhá plně automaticky. Z AKL jsou drobné díly dopravovány přímo na montážní linku. Tam přicházejí v just-in-sequence, tedy přesně v takovém pořadí, v jakém mají být doručeny. Nový automatický sklad v Kvasinách nabízí kapacitu 45 000 boxů na menší díly (KLT, z německého Kleinladungsträger).
Stavební práce byly v Kvasinách zahájeny v lednu 2016. Škoda Auto investovala více než 8 milionů eur a počítá s ročními nákladovými úsporami ve výši přes 1 milion eur.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?