Škoda Auto ve svém závodě v Kvasinách uvedla do provozu nový automatický sklad menších dílů (AKL, z německého Automatisches Kleinteilelager). Pro automobilku je výstavba AKL jedním z největších logistických projektů novodobé historie.
Škoda Auto investovala v Kvasinách do inovativního konceptu více než 8 milionů eur. Automatický sklad menších dílů umožní efektivnější manipulaci s narůstající komplexitou druhů materiálu a logistické procesy v závodě učiní ještě flexibilnějšími.
Jedinečnost skladu spočívá ve stupni automatizace. Sklad disponuje automatickým příjmem zboží pomocí robotů a kamery a automatickým výdejem zboží s roboty, zdvižnými plošinami a posunovači. Robot překládá boxy z dopravníku do vozíku zcela automaticky, bez zásahu člověka.
„S novým automatickým skladem menších dílů pro náš závod Kvasiny vytrvale pokračujeme v naší cestě, abychom skladování a vychystávání menších dílů ve ŠKODA AUTO zautomatizovali,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku. „Technologie AKL zvýší naší efektivitu a produktivitu, umožní efektivnější logistické procesy a pomůže nám snížit zásobu materiálu. Kromě toho také zlepší ergonomii na pracovišti a bezpečnost práce.“
V novém automatickém skladu AKL v Kvasinách, kde se vyrábějí mimo jiné vozy Škoda Kodiaq, Škoda Superb a v brzké době bude zahájena výroba modelu Škoda Karoq, se drobné díly nacházejí na centrálním místě uvnitř skladu dílů. Jak uskladnění, tak vyskladnění probíhá plně automaticky. Z AKL jsou drobné díly dopravovány přímo na montážní linku. Tam přicházejí v just-in-sequence, tedy přesně v takovém pořadí, v jakém mají být doručeny. Nový automatický sklad v Kvasinách nabízí kapacitu 45 000 boxů na menší díly (KLT, z německého Kleinladungsträger).
Stavební práce byly v Kvasinách zahájeny v lednu 2016. Škoda Auto investovala více než 8 milionů eur a počítá s ročními nákladovými úsporami ve výši přes 1 milion eur.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?