Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.
Abychom byli zcela přesní, tak na německých dálnicích bylo celkem hlášeno 694 000 dopravních kolon o celkové délce 1,378 milionu kilometrů. V průměru je to denně 1901 km denně, což je o 20 procent více, a jde o nový neblahý rekord.
Tady je porovnání: v roce 2015 bylo registrováno „pouze“ 568 000 „špuntů“ o celkové délce 1,13 miliónu kilometrů. Za důvod meziročního pětinového růst kolon je jsou považovány - přísnější dopravní předpisy a jejich kontrola, nárůst dopravy a potřeba přepravy zboží i osob, opravy silnic.
Pokud jde o spolkové země SRN, kde je nejvíce komplikací, pak na Severní Porýní-Vestfálsko připadá 28 %, Bavorsko 21 % a Bádensko-Württembersko 13 %. Naproti tomu pět východních spolkových zemí: Braniborsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Sasko, Sasko-Anhaltsko a Durynsko představuje pouze 7 % kolon.
A nakonec tři nejhorší úseky: u Oberhausenu na A3, úsek Frankfurt-Würzburg (A3) a dálnice mezi Stuttgartem a Karlsruhe (A8).
Odborníci ÚAMK proto na základě informací od ADAC varují, že nejhorší období právě začíná. 3. 7. startují prázdniny v jedné části Německa a další pak okolo 20. a 28. 7. O víkendech o těchto termínech budou dálnice nejvíce přehuštěné a nejhorší opět budou pátky. Ovšem může přijít i velké překvapení, které se nedá předvídat. V roce 2016 to bylo 30. září (následoval prodloužený víkend), kdy v Německu stálo 11 200 kilometrů aut v kolonách.
Proto ÚAMK varuje – dobře si zvolte jak termín své dovolené a cesty třeba k Jadranu, stejně jako dopředu uvažujte o časech dojezdů do míst, kde si můžete udělat pauzu, a v co největším klidu pokračovat dále. Šťastnou cestu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.