Dopravních kolon přibývá, minulý rok měřily jen v Německu cca 1,4 milionu km

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. července 2017 10:05
Sdílej:

Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.

Abychom byli zcela přesní, tak na německých dálnicích bylo celkem hlášeno 694 000 dopravních kolon o celkové délce 1,378 milionu kilometrů. V průměru je to denně 1901 km denně, což je o 20 procent více, a jde o nový neblahý rekord.

Tady je porovnání: v roce 2015 bylo registrováno „pouze“ 568 000 „špuntů“ o celkové délce 1,13 miliónu kilometrů. Za důvod meziročního pětinového růst kolon je jsou považovány - přísnější dopravní předpisy a jejich kontrola, nárůst dopravy a potřeba přepravy zboží i osob, opravy silnic.

Pokud jde o spolkové země SRN, kde je nejvíce komplikací, pak na Severní Porýní-Vestfálsko připadá 28 %, Bavorsko 21 % a Bádensko-Württembersko 13 %. Naproti tomu pět východních spolkových zemí: Braniborsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Sasko, Sasko-Anhaltsko a Durynsko představuje pouze 7 % kolon.

A nakonec tři nejhorší úseky: u Oberhausenu na A3, úsek Frankfurt-Würzburg (A3) a dálnice mezi Stuttgartem a Karlsruhe (A8).

Odborníci ÚAMK proto na základě informací od ADAC varují, že nejhorší období právě začíná. 3. 7. startují prázdniny v jedné části Německa a další pak okolo 20. a 28. 7. O víkendech o těchto termínech budou dálnice nejvíce přehuštěné a nejhorší opět budou pátky. Ovšem může přijít i velké překvapení, které se nedá předvídat. V roce 2016 to bylo 30. září (následoval prodloužený víkend), kdy v Německu stálo 11 200 kilometrů aut v kolonách.

Proto ÚAMK varuje – dobře si zvolte jak termín své dovolené a cesty třeba k Jadranu, stejně jako dopředu uvažujte o časech dojezdů do míst, kde si můžete udělat pauzu, a v co největším klidu pokračovat dále. Šťastnou cestu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?