Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.
Abychom byli zcela přesní, tak na německých dálnicích bylo celkem hlášeno 694 000 dopravních kolon o celkové délce 1,378 milionu kilometrů. V průměru je to denně 1901 km denně, což je o 20 procent více, a jde o nový neblahý rekord.
Tady je porovnání: v roce 2015 bylo registrováno „pouze“ 568 000 „špuntů“ o celkové délce 1,13 miliónu kilometrů. Za důvod meziročního pětinového růst kolon je jsou považovány - přísnější dopravní předpisy a jejich kontrola, nárůst dopravy a potřeba přepravy zboží i osob, opravy silnic.
Pokud jde o spolkové země SRN, kde je nejvíce komplikací, pak na Severní Porýní-Vestfálsko připadá 28 %, Bavorsko 21 % a Bádensko-Württembersko 13 %. Naproti tomu pět východních spolkových zemí: Braniborsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Sasko, Sasko-Anhaltsko a Durynsko představuje pouze 7 % kolon.
A nakonec tři nejhorší úseky: u Oberhausenu na A3, úsek Frankfurt-Würzburg (A3) a dálnice mezi Stuttgartem a Karlsruhe (A8).
Odborníci ÚAMK proto na základě informací od ADAC varují, že nejhorší období právě začíná. 3. 7. startují prázdniny v jedné části Německa a další pak okolo 20. a 28. 7. O víkendech o těchto termínech budou dálnice nejvíce přehuštěné a nejhorší opět budou pátky. Ovšem může přijít i velké překvapení, které se nedá předvídat. V roce 2016 to bylo 30. září (následoval prodloužený víkend), kdy v Německu stálo 11 200 kilometrů aut v kolonách.
Proto ÚAMK varuje – dobře si zvolte jak termín své dovolené a cesty třeba k Jadranu, stejně jako dopředu uvažujte o časech dojezdů do míst, kde si můžete udělat pauzu, a v co největším klidu pokračovat dále. Šťastnou cestu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?