Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.
Abychom byli zcela přesní, tak na německých dálnicích bylo celkem hlášeno 694 000 dopravních kolon o celkové délce 1,378 milionu kilometrů. V průměru je to denně 1901 km denně, což je o 20 procent více, a jde o nový neblahý rekord.
Tady je porovnání: v roce 2015 bylo registrováno „pouze“ 568 000 „špuntů“ o celkové délce 1,13 miliónu kilometrů. Za důvod meziročního pětinového růst kolon je jsou považovány - přísnější dopravní předpisy a jejich kontrola, nárůst dopravy a potřeba přepravy zboží i osob, opravy silnic.
Pokud jde o spolkové země SRN, kde je nejvíce komplikací, pak na Severní Porýní-Vestfálsko připadá 28 %, Bavorsko 21 % a Bádensko-Württembersko 13 %. Naproti tomu pět východních spolkových zemí: Braniborsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Sasko, Sasko-Anhaltsko a Durynsko představuje pouze 7 % kolon.
A nakonec tři nejhorší úseky: u Oberhausenu na A3, úsek Frankfurt-Würzburg (A3) a dálnice mezi Stuttgartem a Karlsruhe (A8).
Odborníci ÚAMK proto na základě informací od ADAC varují, že nejhorší období právě začíná. 3. 7. startují prázdniny v jedné části Německa a další pak okolo 20. a 28. 7. O víkendech o těchto termínech budou dálnice nejvíce přehuštěné a nejhorší opět budou pátky. Ovšem může přijít i velké překvapení, které se nedá předvídat. V roce 2016 to bylo 30. září (následoval prodloužený víkend), kdy v Německu stálo 11 200 kilometrů aut v kolonách.
Proto ÚAMK varuje – dobře si zvolte jak termín své dovolené a cesty třeba k Jadranu, stejně jako dopředu uvažujte o časech dojezdů do míst, kde si můžete udělat pauzu, a v co největším klidu pokračovat dále. Šťastnou cestu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.