Pokud jste viděli film Mad Max Road Fury, možná vás napadlo, jaké značky je asi náklaďák, který si zahrál jednu z hlavních rolí. Pokud jste sázeli na nějaké monstrum vyrobené v USA, tak jste vedle jak ta jedle. Základem náklaďáku War Rig se totiž stala Tatra 815.
Pro natáčení filmu však byla klasická Tatra 815 změněna k nepoznání. Místo klasického vzduchem chlazeného motoru V8 o výkonu 275 koní dostala Tatra speciální vzduchem chlazený motor Deutz o výkonu 600 koní, který se jinak používá do speciálů určených na Rallye Dakar. Motor dostal vlastní rám a kabina se posunula za něj, do středu šasi.
Masivní sání vzduchu pro přeplňování není funkční, filmaři jím jen chtěli naznačit divákovi, že pod kapotou se ukrývají dva motory, což však také není pravda. V motoru sice jsou dva motory, zadní je však replika vyrobená z laminátu. Funkční je však hydraulicky ovládaná radlice před maskou náklaďáku.
Samotná kabina pak má s Tatrou 815 společné jen dveře, zbytek byl svařen snad ze všeho, co autoři našli na přilehlých vrakovištích. Zadní část kabiny náklaďáku, tvoří zbytky z Chevroletu Fleetmaster sedan z roku 1940, který však musel být uprostřed rozříznut a nastaven ocelovými plechy, aby jeho šířka odpovídala šířce kabiny náklaďáku.
Uvnitř kabiny je opět směsice všeho možného. Různé typy sedaček, mnoho různých ukazatelů, desítky přepínačů a samozřejmě řada zbraní. Od nožů, přes pistole, brokovnici až po různé výbušniny.
Za vozem se pak nachází cisterna, kterou zdobí torzo vozu VW Brouk. Ve filmu se však jedná o jednu ze dvou pozorovatelen pro obránce náklaďáku. Za cisternou jsou pak umístěny ještě dvě malé nádrže na palivo, každá na vlastním podvozku. Ty však musely být filmaři vyplněny 2 tunami betonu, aby během jízdy neskákaly a nepřevracely se. Celý komplet je pak "dekorován" řadou různých ostnů, bodců, lebek a různých torz panenek.
Celkem byly pro potřeby natáčení vyrobeny tři tyto vozy, minimálně jeden byl však zdemolován během natáčení kaskadérské scény s převrácením vozu. Na tu se ostatně můžete podívat na videu.
Kromě Tatry 815 6x6 byla k vidění i větší čtyřnápravová Tatra 815 8x8, která sloužila jako pojízdné pódium pro kytaristu, bubeníky a jejich obří audiosoustavu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.