Během blížících se letních prázdnin se na silnice vypraví tisíce řidičů, kteří budou vlivem husté dopravy i horkého počasí vystaveni velké námaze za volantem. Mnoho z nich se však místo pravidelných zastávek a odpočinku bude spoléhat na různé mýty, které mohou mít i tragické následky
Každý rok se na silnicích doma i v zahraničí stanou stovky dopravních nehod, které jsou způsobeny únavou nebo přeceněním vlastních sil. S tím se však letos rozhodli bojovat odborníci z ÚAMK, kteří se podívali na nejčastější "zaručené" metody, jak bojovat s únavou za volantem.
Mýtus číslo 1: Káva a energetické nápoje
Účinnou látko obsaženo v kávě a energetických nápojích bývá nejčastěji kofein. Ten sice může mít na lidské tělo povzbuzující účinky, jejich trvání se však počítá spíše v krátkodobém účinku. Kofein začíná na lidské tělo působit asi 30 minut po jeho požití, a v tu chvíli lidský organismus doslova nastartuje. Nejdéle však za tři hodiny kofein přestane náhle působit. Pokud byste však do sebe chtěli lít jednu kávu za druhou, nebude vám to nic platné. Velmi unavený řidič dokáže upadnout do mikro-spánku i s pořádnou dávkou kofeinu v krvi.
Mýtus číslo 2: Dostatek zážitků, vykompenzuje únavu
Pokud chcete zahnat únavu z monotónní jízdy například krátkým úsekem po klikatých silničkách, dávejte si dobrý pozor. Unavení či znudění motoristé mohou mít stejné tendence přeceňovat své síly, jako řidiči pod vlivem alkoholu či drog. Ačkoliv se tedy budete cítit o něco lépe, vaše vjemy a reakce nebudou dostatečně rychlé, abyste dokázal včas reagovat na náhlé krizové situace.
Mýtus číslo 3: Otevřená okna a hlasitá hudba
Ačkoliv oba kroky mohou být po jistou dobu účinné, dlouhodobě se na ně nedá spoléhat. Lidské tělo se po chvíli zvýšenému hluku i foukajícímu větru přizpůsobí a začne ho ignorovat. Řidič se tak může snažit obelhat svou mysl, jeho tělo však zůstane stále stejně unavené.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?