Nejrychlejší armádní off-road? Extrémní v každém detailu

NIMR RIV
NIMR RIV, foto: wheelsage.org
AutoRoad.cz 8. června 2017 16:19
Sdílej:

V současných válečných konfliktech se rychlost ukazuje být zásadním faktorem pro úspěšný boj. Armádní jednotky proto stála častěji volají po vozidlech, které je dokáží dostat do místa zásahu i z něj co nejrychleji. Na toto volání zareagovala společnost NIMR se svým RIV

RIV je zkratka z anglického Rapid Intervention Vehicle - tedy vozidlo pro rychlý zásah. V podání NIMR RIV může zásah probíhat v maximální rychlosti až 161 km/h, což je u armádního vozidla až neskutečně rychlé. Navíc má vůz sloužit převážně v nehostinné poušti, což jeho konstrukci značně komplikovalo.

Abychom byli konkrétní, společnost NIMR, sídlící ve Spojených arabských emirátech, stojí jen za výrobou vozidla. Jeho technický návrh vznikal ve Velké Británii pod taktovkou expertů ze společnosti Horriba-MIRA, kteří se zabývají vývojem civilních i armádních vozidel už desítky let. I díky tomu byli schopni postavit první exempláře RIV už za pouhých 12 měsíců.

Pod kapotou vozidla se ukrývá třílitrový naftový motor V6, který byl převzat z vozu Maserati Ghibli. Byl však upraven pro fungování v pouštních podmínkách a pro plnění armádních úkolů. Nyní poskytuje výkon 300 koní a 601 Nm kroutícího momentu. Zrychlení z 0 na 100 kmh/h zvládne za 10,5 vteřiny a maximální rychlost činí 165 km/h. To vše při váze automobilu okolo 4 tun.

Při stavbě vozu byly také brány ohledy na potřebu přepravovat vůz letecky. Déky svým relativně kompaktním rozměrům tak může být přepraven pomocí helikoptéry typu Chinook jak v podvěsu, tak v interiéru. V případě nouze ale RIV zvládne ujet na plnou nádrž až 966 km při rychlosti 100 km/h, což je opět skvělá hodnota.

Podle Jima Hoptona, šéf inženýra celého projektu, bude NIMR RIV nejrychlejším pouštním vozidlem. Navíc díky svému tuhému rámu bez problému zvládne přepravu 4 plně vyzbrojených vojáků včetně dalšího potřebného vybavení.

Celkem byly postaveny 3 vozy typu RIV, které jsou podrobovány zkouškám armádou SAE. Pokud v testech uspějí, budou sloužit u jejich speciálních sil v pouštních oblastech.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.