V současných válečných konfliktech se rychlost ukazuje být zásadním faktorem pro úspěšný boj. Armádní jednotky proto stála častěji volají po vozidlech, které je dokáží dostat do místa zásahu i z něj co nejrychleji. Na toto volání zareagovala společnost NIMR se svým RIV
RIV je zkratka z anglického Rapid Intervention Vehicle - tedy vozidlo pro rychlý zásah. V podání NIMR RIV může zásah probíhat v maximální rychlosti až 161 km/h, což je u armádního vozidla až neskutečně rychlé. Navíc má vůz sloužit převážně v nehostinné poušti, což jeho konstrukci značně komplikovalo.
Abychom byli konkrétní, společnost NIMR, sídlící ve Spojených arabských emirátech, stojí jen za výrobou vozidla. Jeho technický návrh vznikal ve Velké Británii pod taktovkou expertů ze společnosti Horriba-MIRA, kteří se zabývají vývojem civilních i armádních vozidel už desítky let. I díky tomu byli schopni postavit první exempláře RIV už za pouhých 12 měsíců.
Pod kapotou vozidla se ukrývá třílitrový naftový motor V6, který byl převzat z vozu Maserati Ghibli. Byl však upraven pro fungování v pouštních podmínkách a pro plnění armádních úkolů. Nyní poskytuje výkon 300 koní a 601 Nm kroutícího momentu. Zrychlení z 0 na 100 kmh/h zvládne za 10,5 vteřiny a maximální rychlost činí 165 km/h. To vše při váze automobilu okolo 4 tun.
Při stavbě vozu byly také brány ohledy na potřebu přepravovat vůz letecky. Déky svým relativně kompaktním rozměrům tak může být přepraven pomocí helikoptéry typu Chinook jak v podvěsu, tak v interiéru. V případě nouze ale RIV zvládne ujet na plnou nádrž až 966 km při rychlosti 100 km/h, což je opět skvělá hodnota.
Podle Jima Hoptona, šéf inženýra celého projektu, bude NIMR RIV nejrychlejším pouštním vozidlem. Navíc díky svému tuhému rámu bez problému zvládne přepravu 4 plně vyzbrojených vojáků včetně dalšího potřebného vybavení.
Celkem byly postaveny 3 vozy typu RIV, které jsou podrobovány zkouškám armádou SAE. Pokud v testech uspějí, budou sloužit u jejich speciálních sil v pouštních oblastech.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?