V současných válečných konfliktech se rychlost ukazuje být zásadním faktorem pro úspěšný boj. Armádní jednotky proto stála častěji volají po vozidlech, které je dokáží dostat do místa zásahu i z něj co nejrychleji. Na toto volání zareagovala společnost NIMR se svým RIV
RIV je zkratka z anglického Rapid Intervention Vehicle - tedy vozidlo pro rychlý zásah. V podání NIMR RIV může zásah probíhat v maximální rychlosti až 161 km/h, což je u armádního vozidla až neskutečně rychlé. Navíc má vůz sloužit převážně v nehostinné poušti, což jeho konstrukci značně komplikovalo.
Abychom byli konkrétní, společnost NIMR, sídlící ve Spojených arabských emirátech, stojí jen za výrobou vozidla. Jeho technický návrh vznikal ve Velké Británii pod taktovkou expertů ze společnosti Horriba-MIRA, kteří se zabývají vývojem civilních i armádních vozidel už desítky let. I díky tomu byli schopni postavit první exempláře RIV už za pouhých 12 měsíců.
Pod kapotou vozidla se ukrývá třílitrový naftový motor V6, který byl převzat z vozu Maserati Ghibli. Byl však upraven pro fungování v pouštních podmínkách a pro plnění armádních úkolů. Nyní poskytuje výkon 300 koní a 601 Nm kroutícího momentu. Zrychlení z 0 na 100 kmh/h zvládne za 10,5 vteřiny a maximální rychlost činí 165 km/h. To vše při váze automobilu okolo 4 tun.
Při stavbě vozu byly také brány ohledy na potřebu přepravovat vůz letecky. Déky svým relativně kompaktním rozměrům tak může být přepraven pomocí helikoptéry typu Chinook jak v podvěsu, tak v interiéru. V případě nouze ale RIV zvládne ujet na plnou nádrž až 966 km při rychlosti 100 km/h, což je opět skvělá hodnota.
Podle Jima Hoptona, šéf inženýra celého projektu, bude NIMR RIV nejrychlejším pouštním vozidlem. Navíc díky svému tuhému rámu bez problému zvládne přepravu 4 plně vyzbrojených vojáků včetně dalšího potřebného vybavení.
Celkem byly postaveny 3 vozy typu RIV, které jsou podrobovány zkouškám armádou SAE. Pokud v testech uspějí, budou sloužit u jejich speciálních sil v pouštních oblastech.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.