Pokud si čas od času vyléváte zlost z chování ostatních řidičů ve městě zapřením se o volant a dlouhým troubením, můžete si vykoledovat pokutu. Mnoho řidičů si to neuvědomuje, ale takové chování je podle zákona nepřípustné
Pokud se podíváme do zákona o provozu na pozemních komunikacích 361/2000 Sb. a najdeme si § 31 vztahující se k použití výstražných znamení, nalezneme zde tyto čtyři body:
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.
Pro nás je ale nejdůležitější hned první bod, který výslovně říká, "Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení."
K tomuto tématu se ale vztahuje ještě jeden paragraf ze zákona o provozu na pozemních komunikacích, a to konkrétně §7 bod 1)b který výslovně říká: "Řidič nesmí obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu".
Pokud tedy zbytečně troubíte v centru měst, vystavujete se zbytečnému riziku pokuty. Policisté sice tento typ přestupku většinu času ignorují, přesto je zde šance, že si vás ruka zákona vyhmátne.
Za tento typ přestupku by vám mohl hrozit postih za "Jiné porušení povinností", za což vám hrozí bloková pokuta do 2.000 Kč nebo pokuta ve správním řízení v rozmezí 1.500 - 2.500 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.