Automobilka Nissan se rozhodla podpořit jeden velice neobvyklý vědecký experiment, který zkoumá míru vzrušení. Jelikož je Nissan jedním z hlavních sponzorů UEFA Champions League a zároveň vyrábí jeden z nejzajímavějších sportovních vozů na světě, typ experimentu se přímo nabízel.
Ve spolupráci s odborníky na sportovní vědy z univerzity v Loughborough vybavil Nissan účastníky testování senzory, které sledují rychlost srdečního pulsu, rychlost dýchání a elektrodermální aktivitu. Díky tomu bylo možné sledovat fyziologický efekt, který vzrušení vyvolává, a zjistit, která aktivita přináší více vzrušení.
Celý experiment byl rozdělen na dvě části. První probíhala během živých zápasů při vyřazovacích utkáních UEFA Champions League. Druhá část se odehrávala na závodním okruhu ve Spa, kde se účastníci experimentu svezli na místě spolujezdce legendárním Nissanem GT-R, za jehož volantem seděl profesionální závodník.
Na výsledky se můžete podívat buď v přiloženém videu, nebo v následující tabulce:
Fyzické reakce Zápasy UEFA Champions League Den na okruhu s GT-R Průměrný nárůst srdeční frekvence 39% 37% Průměrná srdečné frekvence 91 pulsů za minutu 100 pulsů za minutu Nejvyšší průměrná srdeční frekvence 124 pulsů za minutu136 pulsů za minutu
Průměrný nárůst dechové frekvence 140% 144% Průměrná dechová frekvence 15 dechů za minutu 15 dechů za minutu Nejvyšší průměrná dechová frekvence 35 dechů za minutu 35 dechů za minutuK výsledkům a porovnání obou měření se vyjádřil Dr. Dale Esliger z univerzity v Loughborough těmito slovy: „Dříve jsme mohli pouze subjektivně posoudit, jak vzrušující je vyřazovací fotbalový zápas nebo možnost projet se jako spolujezdec v úžasném supersportu, jako je Nissan GT-R. Výzkum, prováděný jako součást Indexu vzrušení Nissan, nám umožnil využít inovativní senzorické údaje, abychom porozuměli fyzické reakci účastníků během vzrušujících okamžiků a pokusili se zjistit, které aspekty přinášejí největší vzrušení.
V průběhu obou sérií experimentů byla srdeční frekvence fotbalových fanoušků a spolujezdců v Nissanu GT-R srovnatelná a nejvyšších hodnot dosahovala v předpokládaných situacích, například když padl gól nebo při jízdě v úzké zatáčce.
Hlavní rozdíly jsme pozorovali ve fyziologických reakcích spolujezdců a dechové frekvenci fotbalových fanoušků. Dechová frekvence při fotbalových zápasech vzrůstala a klesala, jak fanoušci během klíčových momentů očekávání zadržovali dech. Z toho je patrné, že model jejich vzrušení má za těch 90 minut spíše podobu emoční horské dráhy. Naopak u spolujezdců v GT-R dechová frekvence průběžně stoupá, což naznačuje trvalejší pocit vzrušení.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?