Každý den se na silnicích odehrávají desítky nehod. Nad těmi lehčími, kdy dojde jen k zmačkání plechů, se člověk může jen zasmát. Pokud ale dojde k vážnější nehodě, takřka vždy se objeví hasiči a použijí hydraulické nůžky. Víte ale, kdy a kde tenhle vynález vznikl?
Vznik hydraulického vyprošťovacího nářadí přinesl velký pokrok na poli hasičských a záchranářských prací. Do té doby totiž museli hasiči vystačit pouze s páčidly, sekerami a velkými kotoučovými pilami, jejichž použití sebou přinášelo mnoho rizik.
Při řezání totiž vznikaly jiskry, které mohly vůz zapálit, řezání bylo pomalé a vznikal při něm velký hluk, který zraněné osoby ve vozech stresoval a zhoršoval tak celou situaci. Použití páčidel a seker sebou neslo rizika v podobě narušení stability či konstrukce vozu, odpálení dalších airbagů nebo zranění posádky.
S odpovědí na tyto problémy přišel v jistý George Hurst, který se stal svědkem autonehody sériového vozu během závodů. Vyproštění zraněného jezdce trvalo toho dne záchranářům více než hodinu. V návaznosti na to byla založena společnost Hurst Tools, která se začala zabývat výrobou a distribucí nářadí pro záchranáře v USA i v Evropě.
Velký průlom nastal v roce 1972, kdy konstruktéři Tim Smith a Mike Brick přišli s hydraulickými rozpěrnými čelistmi. Ty později doplnili o hydraulický řezák a rozpěru. Pro toto nářadí se brzy vžilo označení "Jaws of life", což se dá přeložit jako čelisti života. S tímto označením přišli lidé, kteří byli pomocí tohoto nářadí zachráněni a prohlásili, že je hydraulické nářadí vysvobodilo z "Jaws of death", tedy čelistí smrti.
Oproti dříve používaným metodám je hydraulické nářadí tišší, univerzálnější, silnější a mnohem rychlejší. I díky němu se daří záchranářům pracovat rychleji, efektivněji a zachránit více životů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.